Încă 280 de școli și grădinițe au intrat în scenariul roșu în ultimele 24 de ore

1.190 de vizualizări
Examenul de certificare la postliceale
Foto: Pexels.com
În total, 280 de școli și grădinițe au intrat în scenariul roșu cu predare exclusiv online, în ultimele 24 de ore, potrivit buletinului informativ transmis de Ministerul Educației. Astfel, de la 1.889 școli și grădinițe câte erau ieri în scenariul 3, astăzi sunt 2.169. În București, incidența de infectări cu coronavirus a ajuns astăzi la 3,25.

În conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  10.480 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 5.007 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 2.169 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 2.169 de unități aflate în această situație, 317 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 1.852 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Sursă foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Vremea la Titularizare 2025: caniculă în sudul țării, disconfort termic ridicat și risc de averse în mai multe regiuni – prognoză ANM / Lista temperaturilor de la orele 9 și 12

Vremea va fi călduroasă în toată țara, cu perioade de instabilitate atmosferică accentuată, marți, 15 iulie 2025, ziua desfășurării probei scrise a concursului de Titularizare. Potrivit prognozei Administrației Naționale de…
Vezi articolul

Schimbări intempestive la BAC și Evaluare Națională 2019: Teste grilă introduse în subiectele de bacalaureat și de final de clasa a VIII-a – Oficial

Modificare intempestivă la examenele de anul acesta. Testele grilă intră în subiectele de Bacalaureat 2019 și Evaluare Națională 2019, fără nicio dezbatere publică. Ministerul Educației a modificat structura subiectelor chiar…
Vezi articolul

În școlile din rural merg profesori care nu au cea mai bună pregătire, iar la școlile de la orașe, care oricum sunt performante, rămân cei mai buni profesori. Până când nu se va schimba această paradigmă de distribuire a resursei umane în sistem, nu se va schimba acest ecart dintre rezultatele elevilor din rural și urban – Luciana Antoci, ISJ Iași

Inspectorul general școlar Iași, Luciana Antoci, a atras atenția că diferențele la Evaluarea Națională dintre notele elevilor de la sate și ale celor de la școli din mediul urban este…
Vezi articolul

Rezultatele de la simularea la matematică sunt în strânsă legătură cu lipsa profesorilor calificați. Este o tragedie națională iar în 10 ani va fi un dezastru, spune profesorul Cătălin Ciupală

„Lipsa profesorilor de matematică calificați este în strânsă legătură cu rezultatele slabe înregistrate de elevii de clasa a VIII-a la simularea de la Evaluarea Națională”, a spus profesorul de matematică…
Vezi articolul

România are înregistrați, oficial, 105.000 tineri ieșiți din școală și fără loc de muncă, în pofida sutelor de milioane de euro alocați pentru ei din fonduri europene. Valorile reale, considerabil mai mari – europarlamentarul Cristian Ghinea

România are 105.000 de tineri care au ieșit din școală, dar nu au un loc de muncă, „înregistrați oficial în bazele de date ale statului (circa un sfert din numărul…
Vezi articolul