2.500 de școli se afă vineri în scenariul roșu – Ministerul Educației

[jp_post_view]
Foto: © Boris Djuranovic | Dreamstime.com https://www.dreamstime.com/stock-photos-classroom-entrance-image1245513
Încă 99 de școli și grădinițe au intrat în scenariul roșu cu predare exclusiv online în ultimele 24 de ore. Astfel, de la 2.401 câte erau raportate ieri, astăzi sunt 2.500 de unități de învățământ preșcolar în scenariul 3, potrivit buletinului informativ transmis vineri de Ministerul Educației.

Prin urmare, astăzi, 23 octombrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), se înregistrează următoarea situație:

  10.254 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 4.902 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 2.500 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Menționăm că dintre cele 2.500 de unități aflate în această situație, 393 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 2.107 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.

Data de referință pentru aceste informații este 23 octombrie, ora 12:00.

Sursă foto: © Boris Djuranovic | Dreamstime.com

Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cine sunt miniștrii propuși de Ludovic Orban în guvernul PNL: Anisie – Educație și Cercetare, Turcan – vicepremier, Cîțu, Violeta Alexandru, Costel Alexe, Virgil Popescu, Cătălin Predoiu, Bogdan Aurescu, Nicolae Ciucă

Premierul desemnat, Ludovic Orban, a definitivat lista miniștrilor pe care îi va propune în Guvernul monocolor PNL pe care intenționează să îl conducă dacă va obține votul de învestitură al…
Vezi articolul

Numărul prea mare de elevi la clasă afectează progresul și comportamentul elevilor, avertizează profesorii britanici / O problemă în plus: copiii de astăzi sunt mai mari decât cei din generațiile anterioare

Numărul mare de elevi în clasă afectează progresul acestora, deoarece profesorii nu pot să răspundă nevoilor tuturor copiilor, consideră majoritatea cadrelor didactice din Marea Britanie, care se află în topul…
Vezi articolul

Plățile salariale sunt permise pentru profesorii și cadrele didactice auxiliare care operează mecanismul MATE în PNRAS, conform unei instrucțiuni a ministerului / Cataloagele electronice și platformele de management școlar pot fi achiziționate în aceste proiecte

Profesorii sau cadrele didactice auxiliare care au calificarea să aplice mecanismul MATE vor putea fi plătiți în proiectele PNRAS de către școli, potrivit unei instrucțiuni emise marți de Ministerul Educației,…
Vezi articolul