Închiderea școlilor pe termen lung: Experții americani spun că e singura soluție cu impact în combaterea epidemiei de Covid-19

4.580 de vizualizări
Strategia propusa de CDC pentru inchiderea scolilor / Sursa: Cdc.gov
Datele pe care experții americani le dețin în acest moment arată că suspendarea cursurilor și închiderea școlilor pe termen scurt și mediu, decise devreme, nu au efect asupra evoluției epidemiei de Covid-19. Pe de altă parte, dacă survine mai târziu și este însoțită de alte măsuri de prevenție la nivelul comunității, închiderea școlilor pe termen lung ar avea un impact optim, în pofida perturbărilor produse, potrivit celor mai recente estimări ale Centrelor Americane pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC).
  • Punctul de vedere al CDC este folosit de școlile din sistemul descentralizat american pentru a decide dacă se închid sau nu, în funcție de răspândirea noului coronavirus la nivelul comunităților locale. În lume, zeci de țări au închis complet școlile în ultimele săptămâni. România le-a închis inițial până la sfârșitul acestei săptămâni, dar perioada va fi prelungită, ministrul Educației Monica Anisiei spunând duminică seară că școlile vor fi închise „până după Paște”.

CDC arată, în analiza publicată la sfârșitul săptămânii trecute, că datele actuale permit unele estimări privind efectele închiderii școlilor, dar nu sunt suficiente pentru a sugera, de exemplu, când ar fi optim ca școlile închise să se redeschidă.

Ce spune, sumar, analiza CDC:

Unele școli se pot închide doar pentru câteva zile, în cazul înregistrării unui caz de Covid-19, pentru acțiuni de decontaminare și identificare a traseului de contact. Alte școli se pot închide pe termen mediu, din cauza absențelor semnificative în rândul elevilor și personalului didactic (2-4 săptămâni).

În comunități cu răspândire extinsă a noului coronavirus, închiderea școlilor pe termen lung (4-8 săptămâni) poate fi parte a unei strategii mai ample de control.

Datele disponibile sugerează că închiderile pe termen scurt și mediu, în special la începutul epidemiei, nu au efect asupra evoluției epidemiei Covid-19 sau asupra măsurilor medicale (nr. de spitalizări), dar perturbă profund activitățile familiilor, școlilor și ale personalului medical. Închiderile pe termen mai lung (8, chiar și 20 de săptămâni) ar putea avea efect asupra răspândirii, dar analizele pe datele disponibile arată că alte măsuri (izolarea la domiciliu, spălatul pe mâini) au un impact mai mare asupra răspândirii bolii și asupra măsurilor medicale.

Pe de altă parte, dacă închiderea școlilor este decisă la momentul adecvat în evoluția epidemiei, în combinație cu alte măsuri de distanțare socială ea poate duce la un impact optim, în pofida perturbărilor produse.

  • CDC arată, în final, că „avem date ce pot fi utile în deciziile de închidere a școlilor, dar nu există aproape deloc date care să sugereze timpul potrivit pentru redeschiderea școlilor. Sugerăm să planificați pentru o anume durată și să faceți estimări în funcție de evoluția epidemiei în comunitate.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, bagatelizează acuzațiile de plagiat la adresa șefului său de partid și de Guvern, Nicolae Ciucă: „Nu am stat niciodată de vorbă” cu premierul pe subiect, „ pentru că nu m-a interesat pe mine și se pare că nici pe domnia sa” / Nu vreau să amestec poziția de membru al Guvernului, cu ceea ce am de făcut pentru implementarea legilor România educată

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu bagatelizează discuția despre acuzațiile de plagiat aduse la adresa șefului său de cabinet și de partid, premierul Nicolae Ciucă. Într-un interviu pentru Digi24, la emisiunea „În…
Vezi articolul

Îmi pare rău să o spun că, din an în an, subiectele de la bacalaureat sunt tot mai ușoare, spune profesoara Andreia Bodea: Dacă n-ai învățat nimic, evident că totul este greu și mă întreb până unde o să tot coborâm și, de fapt, care este scopul și ce urmărim

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a declarat, pentru Edupedu.ro, că „din an în an, subiectele (de la bacalaureat – n.red) sunt tot mai ușoare”. „Dacă…
Vezi articolul

În vacanța de Paște mii de elevi din Republica Moldova s-au pregătit pentru admiterea la liceu în centre speciale, înființate prin Programul Național de Remediere la Matematică / Sute de profesori au fost formați special pentru activitățile remediale

Peste 6.000 de elevi din Republica Moldova au participat, în timpul vacanței de Paște, la Programul Național de Remediere la Matematică pentru clasa a IX-a, lansat de Ministerul Educației și…
Vezi articolul

UPDATE Personalul nedidactic, în pericol să nu primească prima de carieră profesională de 500 de lei, scrie Guvernul, care la două săptămâni după adoptarea OUG pentru acești bani, și-a dat seama că acest tip de personal se numește „administrativ” în noua lege a educației / Un proiect de OUG a fost adoptat în ședinta de Guvern

Personalul nedidactic ar putea să nu primească în luna octombrie prima de carieră profesională dacă nu este modificată ordonanța de urgență nr. 58 din 2023, după cum se arată într-un…
Vezi articolul