Inițiative majore de inteligență artificială pentru educație, pregătite în Franța pentru următorii doi ani școlari

190 de vizualizări
ChatGPT în școli
Foto: © Wrightstudio | Dreamstime.com
O serie de de inițiative de dezvoltare a programelor de inteligență artificială (IA) pentru educație au fost anunțate de Franța și ar urma să se aplice începând cu următorul an școlar, potrivit unei prezentări făcute pe platforma europeană Eurydice. Aceasta notează că, în opinia autorităților franceze, IA va transforma educația, iar proiectele urmărite vizează dezvoltarea unor astfel de instrumente atât pentru activități administrative din școli, cât și pentru susținerea activităților de predare și evaluare.

Printre inițiativele prezentate, este menționat un apel de proiecte care să fie disponibile de la începutul anului școlar 2026-2027 și care presupun dezvoltarea de tehnologii IA care să sprijine profesorii în pregătirea lecțiilor și în evaluarea elevilor. Potrivit sursei citate, apelul este finanțat prin France 2030, plan de investiții major lansat de Franța pentru transformarea economiei și a altor sectoare strategice prin inovație și cercetare.

O altă inițiativă, care, potrivit prezentării, urmează să fie lansată la începutul anului școlar 2025-2026, presupune ca elevii din învățământul secundar să aibă un instrument de formare IA pe platforma dedicată evaluării competențelor digitale ale elevilor francezi, PIX. Programul ar urma să se aplice obligatoriu elevilor înainte ca aceștia să finalizeze studiile gimnaziale și în al doilea an de studii liceale, dar va fi disponibil și pentru ceilalți elevi, precum și pentru profesori. Programul va acoperi, personalizat, teme precum funcționarea instrumentelor IA generative sau managementul datelor.

  • La nivel administrativ, este programat, tot pentru 2025, un asistent IA de tip conversațional pentru a-i ajuta pe directori în sarcinile lor, așa încât să aibă mai mult timp pentru administrarea resurselor umane.

Urmează să fie lansată, totodată, o colecție de instrumente care să îi ajute pe profesori în evaluarea elevilor la matematică și limba franceză, în primii ani de studii gimnaziale. Potrivit prezentării, instrumentele respective nu necesită echipamente speciale, folosesc referințe similare celor folosite în evaluările naționale și permit profesorilor să își ajusteze metodele de predare în funcție de nevoile elevului.

Prezentarea notează că a fost lansată, deja, o „misiune” de evaluare a practicilor de predare cu ajutorul IA în învățământul superior, acțiune ce urmărește, între altele, să propună un cadru de integrare a instrumentelor IA în acest sector, să identifice în mod clar nevoile de instruire, să definească metodele de evaluare potrivite și să stabilească un cadru etic și de reglementare în domeniu. Un alt obiectiv este să promoveze cercetările referitoare la folosirea IA în învățământul superior, atât în Franța, cât și la nivel internațional.

Foto: © Wrightstudio | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Costul cu educația pentru un copil

UPDATE Proiectul de lege care ar obliga angajatorii să dea liber angajaților cu copii în caz de închidere a școlilor, amânat o săptămână. Firmele ar fi obligate să plătească zilele libere din fondurile proprii – impact major în economie

UPDATE 2: Proiectul a fost retrimis la Comisia de Muncă din Camera Deputaților, care va avea ședința după plenul Camerei, ceea ce înseamnă că minimum o săptămână nu va intra…
Vezi articolul

Matematica din clasele I-IV, mai grea ca pe vremea părinților? Claudia Chiru, învățătoare: Informațiile sunt aceleași, mai grea este formarea profesorilor. Inspectorii, metodiștii vin să sancționeze și să umilească

Profesorii, lăsați de izbeliște după ce au ieșit de pe băncile facultății. O spune Institutul de Științe ale Educației, care avertizează că jumătate dintre profesori nu au fost nici măcat…
Vezi articolul