Instanța sesizează Curtea Constituțională în legătură cu Ordonanța de urgență privind decontarea navetei elevilor

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Curtea de Apel București a decis să sesizeze Curtea Constituțională în privința Ordonanței de Urgență 50/2021, referitoare la decontarea navetei elevilor, în procesul prin care Asociația Elevilor din București și Ilfov au cerut suspendarea executării Ordinului de ministru ce stabilește metodologia de decontare.

Astfel, în soluția pronunțată joi, instanța dispune sesizarea Curţii Constituţionale “cu soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor cuprinse în OUG nr. 50/2021”.

În același timp, Curtea de Apel respinge ca neîntemeiată cererea de suspendare a executării și anulare a Ordinului Ministrului Educației nr. 4426/2021, privind metodologia de decontare a cheltuielilor de transport pentru elevi.

Ce spune instanța:

  • „Soluția pe scurt: Dispune sesizarea Curţii Constituţionale cu soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor cuprinse în OUG nr.50/2021. Respinge ca neîntemeiată cererea privind suspendarea executării şi anularea Ordinului Ministrului Educaţiei nr.4426/2021. Cu recurs: – în 5 zile de la comunicare, în ce priveşte suspendarea. – în 15 zile de la comunicare, în ce priveşte anularea. Pronunţată azi, 07.10.2021, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.”

Ordonanța de Urgență 50/2021 a intrat în vigoare în iunie a.c., după ce fusese contestată puternic de asociațiile de elevi. Documentul prevede decontarea navetei elevilor în anumite condiții și cu anumite limite, pe când asociațiile de elevi cereau gratuitate, nu decont.

Citește și:
DOCUMENT Motivele invocate în instanță de Ministerul Educației în apărarea ordinului pentru decontarea transportului elevilor, după ce asociațiile de elevi au cerut anularea acestuia


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
inscriere DSBU

ARACIP anunță că modificarea standardelor de evaluare a calității, propusă prin două proiecte de hotărâre de Guvern, a fost fundamentată pe feedback-ul primit de la 73 de școli evaluate în ultimii 2 ani și de la evaluatori

Proiectele prevăd schimbarea modului de evaluare externă a unităților de învățământ, punându-se accent pe calitatea învățământului și interacțiunea cu profesorii și elevii, așa cum a povestit într-un scurt interviu pentru…
Vezi articolul

Interzicerea telefoanelor mobile la școală e aplicată adesea ineficient și îi poate face pe elevi să le folosească mai intens acasă / Întărirea competențelor digitale pentru profesori și elevi – soluția propusă pe baza datelor PISA 2022, care spun că telefonul la școală, folosit moderat, aduce și beneficii – raport OCDE

Interdicția legată de folosirea telefoanelor mobile în școli, pentru care optează în ultima vreme o serie de sisteme școlare, nu este susținută de experții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică…
Vezi articolul