Instruirea profesorilor pentru predarea online și mixtă – Studiu de caz: Ce oferă și ce urmărește un nou curs pentru cadrele didactice din Marea Britanie

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Lipsa de pregătire a profesorilor pentru specificul școlii online este, pe lângă tehnologia insuficientă și multe alte probleme, una dintre cauzele pentru care sisteme solide de învățământ din Europa – Franța, Marea Britanie, Germania – au insistat cât au putut pentru continuarea predării față în față, în pandemie. Pe măsură ce unele dintre aceste țări au fost forțate să înceapă predarea la distanță, s-au dezvoltat inclusiv mai multe instrumente de instruire a cadrelor didactice. Unul dintre acestea a fost anunțat zilele trecute de Institutul pentru Educație al University College London. Cum arată și ce abordare folosește acesta?

Programul a fost lansat în condițiile în care, la începutul anului, autoritățile de la Londra au decis să treacă online școlile din Anglia, din cauza creșterii explozive a numărului de cazuri de Covid-19. Închiderea claselor fizice a fost decisă după ce, în a doua jumătate a anului trecut, guvernul a insistat, în pofida tuturor presiunilor, că școala trebuie să continue față în față.

Noul curs este realizat de o expertă în domeniu, Prof. Diana Laurillard. El a fost conceput să aibă o durată de trei săptămâni, cu un program de predare de trei ore pe săptămână. Este gratuit și disponibil tuturor profesorilor din școlile primare, secundare, din colegii și universități.

Scopul lui este să-i sprijine pe profesori în a inova pentru predarea online după propriile lor nevoi. Pentru aceasta, folosește Cadrul Conversațional, metodă bazară pe ideea că procesul de predare-învățare este un schimb interactiv de concepte pe practici, pe colaborare în învățare, cu o componentă socială puternică.

Punctual, cursanților li se explică modalități prin care ei înșiși pot să îmbunătățească predarea sincron sau asincron și să exploreze ce pot face cu tehnologiile video, cu forumurile, chestionarele, instrumentele creative disponibile în mediul digital.

Pentru aceasta, este folosit un instrument online gratuit, numit the Learning Designer (detalii despre acesta – aici) , conceput pe baza cercetărilor în domeniul educațional. Potrivit profesoarei Lauillard, profesorii învață pornind de la ceea ce știu deja și capătă “un mediu de învățare bazată pe colaborare, așa încât să dezvolte și mai mult cunoștințele întregii comunități de profesori, pentru predarea online”.

  • Programul Learning Designer permite utilizatorilor să vadă ceea ce au făcut alți profesori pe o temă sau alta, categorisind abordările pedagogice după sector de învățământ, materie, nevoi de proiect. Platforma oferă o analiză și sugestii în funcție de căutări și de parametrii introduși de fiecare utilizatori și permite colaborarea între aceștia, inclusiv prin punerea proiectului rezultat la dispoziția tuturor.

Mai multe despre proiectul de instruire al Institutului pentru Educație al UCL

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Clasamentele Times Higher Education după domenii de studiu: Câteva universități românești au apariții în jumătatea inferioară a primelor patru categorii anunțate / Babeș-Bolyai – cele mai bune rezultate

Universitățile din România au din nou rezultate modeste în primele clasamente de anul acesta ale instituțiilor de învățământ superior din lume, după domenii de studiu, date publicității săptămâna trecută de…
Vezi articolul

Noua strategie a Irlandei, unul din liderii europeni în PISA, pentru a întări și mai mult competențele-cheie ale elevilor: Educație digitală pentru părinți și pentru profesori, cărți pentru copiii care intră la școală, mai multă învățare pe bază de colaborare

Cărți oferite fiecărui copil, măsuri de sprijin pentru tranziția copiilor în mediul școlar, susținere pentru părinți în vederea ghidării minorilor în mediul online și programe extinse de formare a profesorilor…
Vezi articolul

Fostul ministru Cîmpeanu dă șah posibilelor verificări suplimentare în cazul de plagiat care i-a determinat demisia. El însuși a sesizat Comisia de Etică a universității pe care o conduce, ceea ce blochează căile obișnuite de verificare independentă / Președintele Consiliului Național de Etică: „Nu știu să existe un precedent”

Comisia de Etică a Universității de Agronomie (USAMV) din București a analizat cazul de plagiat ce a dus la demisia fostului ministru al Educației Sorin Cîmpeanu, rector al aceleiași USAMV,…
Vezi articolul

Studiile de ideologie rusă, completate cu instrucție militară în universități și lupta împotriva „agenților străini” – tablou al învățământului superior din Rusia, ca armă de război, realizat de un cercetător rus din SUA

Instrucție militară și alte activități de militarizare, promovarea ideologiilor ce susțin războiul din Ucraina, lejeritate în definirea „agenților străini” împotriva cărora autoritățile pot lua măsuri: așa descrie situația actuală a…
Vezi articolul