Învăţământul online a avut asupra elevilor acelaşi efect ca vacanţa de vară, ei nu au progresat – studiu al Universității Goethe din Frankfurt

[jp_post_view]
Foto: © Mariakray | Dreamstime.com
Învăţământul online sau la distanţă, o obligaţie pentru mulţi elevi în timpul pandemiei, produce sub aspect educaţional un efect similar celui al vacanţei de vară, iar randamentul şi competenţele elevilor nu progresează prin această metodă de studiu, potrivit unei cercetări efectuate de Universitatea Goethe din oraşul german Frankfurt, relatează agenţia germană EFE, citată de Agerpres.

„Evoluţia medie a competenţelor în perioada închiderii şcolilor din primăvara anului 2020 se caracterizează prin stagnare, cu tendinţa de diminuare” a acestora, afirmă Andreas Frey, care predă psihologia educației cu accent pe consiliere, diagnostic și evaluare la Universitatea Goethe și este unul dintre autorii studiului. „Efectul este similar vacanţelor de vară”, rezumă el.

Studiul, despre care au scris mai multe publicații germane, relevă o scădere mai pronunţată a competenţelor educaţionale în rândul copiilor şi adolescenţilor proveniţi din familii vulnerabile din punct de vedere social. 

„Diviziunea între săraci şi bogaţi s-a adâncit şi mai mult în timpul primelor închideri ale şcolilor din cauza pandemiei”, remarcă în acest sens Andreas Frey. Autorul remarcă faptul că predarea online s-a îmbunătățit în iarna 2020-2021 în unele situații, așa că unele concluzii despre aceste pierderi s-au schimbat și ele.

Cercetarea a fost întocmită pe baza unor date din întreaga lume referitoare la evoluţia pregătirii elevilor în perioadele în care pandemia COVID-19 a impus închiderea şcolilor şi trecerea la învăţământul online.

Foto: Mariakray | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Nu sunt de acord cu dl Alexandru .Cerintele care erau cand au fost in bancile scolii au fost diferite fata de cerintele din online.Atitudinea profesorilor a fost diferita.Articolul este foarte bun si foarte real.Nu stiu de ce nu intelege conducerea noastra sa renunte la ideile asta cu online-ul.Scoala online este doar ca sa nu zicem ca nu am facut scoala.Lasati copiii sa mearga la scoala.sa socializeze, sa relationeze cu ceilalti copii, cu profesorii cu lumea incojuratoare.

  2. Lasati fiecare elev si fiecare profesor sa isi trraga concluzii asupra propriilor experiente!
    In general, elevul conteaza, nu modul de desfasurare a cursurilor.
    Elevii care invata pe bancile scolii, au invatat si online.
    Elevii care la scoala nu sunt atenti la lectii, nu au invatat nici online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel Funeriu, despre Premiul Nobel pentru Chimie 2021, acordat cercetătorilor Benjamin List şi David W.C. MacMillan: Au demonstrat, independent, că pot fi utilizate în procesul catalitic de obținere a unuia sau altuia dintre enantiomeri și molecule organice, compuse din carbon, hidrogen, oxigen și azot

Cei doi laureați ai premiului Nobel pentru Chimie, Benjamin List şi David W.C. MacMillan, „au demonstrat, independent, că pot fi utilizate în procesul catalitic de obținere a unuia sau altuia…
Vezi articolul

O hartă considerată pierdută aduce dovezi ale vieții din Cretacic în Țara Hațegului / Documentul, pe care sunt marcate situri cu fosile de dinozauri, a fost descoperit în arhivele Institutului de Geologie de la Budapesta

O hartă veche de mai bine de 100 de ani, considerată pierdută și pe care sunt marcate situri cu fosile de dinozauri de pe teritoriul Geoparcului Internațional UNESCO Țara Hațegului,…
Vezi articolul

Specialiștii din cercetare-dezvoltare, din industrie, să se implice în curriculumul universitar. Din 14 cursuri, să vină să predea 4 cu mine în sală, ca în SUA și Germania – propune profesorul Dan Micu, de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca / Conferință eveniment despre dezvoltarea universităților tehnice

Universitățile tehnice trebuie să își actualizeze și să-și flexibilizeze curriculumul, să se dezvolte global, cu activități de predare și cercetare în care să implice atât studenți străini, cât și mediul…
Vezi articolul

Cum s-au format galaxiile? Și cum observă oamenii de știință spațiul? Cercetătorul Mark McCaughrean vine la Bucharest Science Festival pe 27 septembrie – programul evenimentului cu experimente și vizite în laboratoare

Experimente științifice, vizite în laboratoare și răspunsuri la întrebări despre de la cercetătorul Mark McCaughrean sunt câteva activități din programul Bucharest Science Festival, care începe pe 25 septembrie în Capitală,…
Vezi articolul

VIDEO Un sistem de supercomputere de 11,5 milioane de euro din bani europeni va fi utilizat pentru cercetare în Bulgaria. „În ultimele luni, supercomputerele au fost esențiale în dezvoltarea vaccinurilor împotriva COVID-19” – Anders Dam Jensen, directorul executiv al EuroHPC JU

Un sistem de supercomputere de 11,5 milioane de euro, care va fi utilizat în cercetare, va fi instalat în Bulgaria, a anunțat the European High Performance Computing Joint Undertaking (EuroHPC…
Vezi articolul