Investițiile în profesori, planul Portugaliei pentru combaterea absențelor elevilor: bani pentru orele lucrate suplimentar, mai puțină muncă administrativă și atragerea profesorilor în școlile cu rată mare de absenteism

[jp_post_view]
Foto: © Vitalii Shkurko | Dreamstime.com
Guvernul Portugaliei a lansat prin Ministerul Educației un amplu plan de pregătire a școlilor pentru anul școlar 2024-2025 din punct de vedere al combaterii absenteismului școlar. Potrivit rețelei europene Eurydice de monitorizare a sistemelor de educație, măsurile din planul portughez sunt concentrate în jurul profesorilor.

Noile măsuri fac parte din proiectul „Plan + Clase + Succes” (Plano + Aulas + Sucesso) și au „scopul de a împiedica elevii să lipsească de la cursuri pentru perioade prelungite de timp pe parcursul anului școlar următor”, conform sursei citate.

Unul din motivele care a stat la baza planului a fost constatarea autorităților din Portugalia că „deoarece absențele prelungite de la ore pot duce la deteriorarea ireversibilă a parcursului educațional și a proceselor de învățare ale elevilor”.

  • „În plus, elevii din zonele dezavantajate din punct de vedere socio-economic sunt mai susceptibili de a se confrunta cu aceste absențe prelungite de la ore”, continuă în prezentarea de pe Eurydice.

Cele trei planuri principale de intervenție din strategia Portugaliei, împărțite la rândul lor în 15 măsuri mai specifice, sunt:

  • „Mai mult sprijin, cu un accent special pe îmbunătățirea condițiilor de muncă ale profesorilor prin măsuri de simplificare a activității administrative și prin plata orelor suplimentare.
  • O mai bună gestionare, prin punerea la dispoziția școlilor și a directorilor de școli a instrumentelor care permit o gestionare mai eficientă a cadrelor didactice pentru a reduce numărul elevilor absenți.
  • Păstrarea și atragerea cadrelor didactice, prin crearea de stimulente adecvate pentru atragerea cadrelor didactice în școlile cu cele mai mari rate de elevi absenți de la cursuri”.

Planul va fi aplicat în acțiune în anul școlar 2024-2025 care ar urma să înceapă pe 12-15 septembrie în funcție de cum decid școlile.

Planul „acordă prioritate școlilor care au cel mai mare număr de elevi absenți de la cursuri pentru perioade prelungite de timp, cu scopul de a reduce acest număr cu 90% până la sfârșitul primului trimestru”, se mai arată pe platforma europeană citată.

Foto: © Vitalii Shkurko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO INTERVIU Ministrul Educației spune că nu poate interveni în procedurile care au blocat marile cazuri de plagiat din ultimii ani / Daniel David: Ministerul va analiza impactul legislației asupra eticii universitare și ar putea anunța un audit al tuturor comisiilor de etică

„Nu cred că ministrul Educației trebuie să intre peste aceste proceduri și să se ducă să pună sub semnul întrebării lucrurile care s-au făcut” de către forurile care analizează plagiatul…
Vezi articolul

Dezbaterea online Reforma digitală a Educației

Direcțiile de digitalizare a educației în Europa și România. Georgi Dimitrov, șeful departamentului pentru Educație Digitală (Comisia Europeană), și Ligia Deca, consilier prezidențial, discută online marți, 8 iunie, de la 15:00

Ce înseamnă, la nivel european, educația digitală și care este planul integrat al Comisiei Europene în privința digitalizării educației în statele membre? Care sunt liniile de finanțare, dar și de…
Vezi articolul

La clasa mea, din 29 de elevi, 24 nu au rezolvat deloc subiectul III, eseul, ceea ce înseamnă că au avut note între 5 și 6.70, spune profesoara Tatiana Cauni / Analiza punct cu punct a rezultatelor simulării examenului de BAC

Tatiana Cauni, profesoară de Limba şi literatura română, la Liceul Teoretic „Emil Racoviţă” din Baia Mare, spune că un procent foarte mare de elevi nu a rezolvat subiectul al III-lea…
Vezi articolul