Italia: Măsuri pentru alegerea profilului potrivit la liceu și pentru combaterea abandonului școlar – 30 de ore de orientare pentru elevi, cu module personalizate

[jp_post_view]
Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com
Elevii de gimnaziu și liceu din Italia vor avea, începând cu anul școlar viitor, un total de 30 de ore de orientare, organizate în module și administrate autonom de școli, ca parte a unui pachet de instrucțiuni ce are drept scop să amelioreze tranziția către liceu, să combată abandonul școlar și să extindă accesul la studii superioare. Setul de instrucțiuni a fost aprobat de Ministerul Educației din această țară la finalul anului trecut, potrivit unei prezentări făcute în rețeaua europeană Eurydice.

Potrivit măsurilor prezentate, fiecare modul de orientare va include activități de învățare personalizate, care sunt înregistrate în portofoliul digital al elevului. Fiecare școală identifică profesorii care să-i ajute pe elevi să analizeze, personalizat, elemente-cheie ale portofoliului său și care să ajute familiile să ia decizii privind traseul educațional sau perspectivele de carieră ale elevului.

  • Prezentarea menționează că, în următorii ani, această orientare va fi o prioritate strategică în formarea inițială și în programele de dezvoltare profesională continuă ale profesorilor, iar pentru cei care vor fi implicate în programele de tutorat aferente programului vor exista inițiative specifice de instruire. Printre acestea, for fi organizate, experimental, “campusuri de instruire” care să ofere o perspectivă completă asupra tuturor opțiunilor de studiu la nivelul învățământului secundar.

În plus, elevii și familiile lor vor putea folosi o platformă digitală cu informații și date privind liceele, opțiunile de studii superioare și tranziția din școală în câmpul muncii.

Iar școlile vor oferi referințe specifice elevilor care încheie studiile, referințe care să le ușureze alegerea între continuarea studiilor și intrarea în câmpul ,uncii și pentru identificarea celor mai bune oferte de muncă, în funcție de competențele acelor elevi.

Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev sădescarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii ar putea primi punctaje în loc de coduri și la Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a, în 2025, anunță Ligia Deca: Să poată fi traduse mai ușor în progresul elevului / Ministra ia în calcul corectarea digitalizată și pentru acestea

Ministra Educației, Ligia Deca, a anunțat că de anul școlar viitor elevii ar putea primi punctaje în loc de coduri la Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a…
Vezi articolul

Daniel David, ministrul Educației: Studenții, într-un fel, pe bună dreptate, sunt nemulțumiți, fiindcă au avut niște drepturi pe care le pierd, în zona transportului. Se poate discuta / A fost o deschidere a Guvernului să înțeleagă problemele studențești, nu la nivelul pe care și l-ar dori studenții

Ministrul Educației, Daniel David, spune că „studenții, într-un fel, pe bună dreptate, sunt nemulțumiți”, în privința transportului, dar subliniază că „în prima variantă (n. red a proiectului de ordonanță) lucrurile…
Vezi articolul