Jumătate dintre profesorii din rural, participanți la un sondaj World Vision, spun că elevii lor au pierdut considerabil din materie în pandemie / 80% dintre ei au nevoie de formare pentru educație digitală

[jp_post_view]
Foto: World Vision România
Aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural care au participat, în februarie, la un sondaj realizat de Fundația World Vision România consideră că elevii lor au pierdut între 11% și 45% din materie, în pandemie, potrivit unui comunicat al organizației. În 9% dintre cazuri, pierderile au fost majore, între 46% și 80%, arată organizația, care notează și o degradare a notelor în cazul multor copii, în timpul predării online. 

Doi din trei profesori participanți la sondaj spun că e necesar un ghid standardizat pentru educație remedială, iar patru din cinci spun că au în continuare nevoie de formare în domeniul educației digitale.

  • Sondajul a fost realizat în perioada 5-12 februarie, în 74 de școli din mediul rural, situate în 14 județe. Cercetarea a avut loc în contextul redeschiderii școlilor și al publicării ordinului din 19 februarie ce vizează educația remedială.
  • Sondajul este reprezentativ pentru profesorii din școlile participante.
Profesorii participanți, despre pierderile de învățare ale copiilor:
  • 17% dintre cadrele didactice au afirmat că elevii au pierdut între 11% și 20% din materie
  • 19% au indicat o pondere de 21-30%
  • 1 din 10 profesori a indicat pierderi de învățare grave, de la 46% la 80 %  din materie. 
  • 30% dintre respondenți au afirmat că pierderile de învățare sunt relativ mici, de până la 10% din materie.

Potrivit sursei citate, cât timp predarea s-a desfășurat online (octombrie-decembrie 2020), notele multor elevilor din școlile incluse în sondaj au scăzut comparativ cu perioada anterioară: 54% dintre profesori au declarat că notele copiilor nu au suferit modificări semnificative, însă 31% au afirmat că acestea au scăzut.

Profesorii participanți la sondaj, despre educația remedială și adaptarea la digital:
  • O treime dintre profesorii chestionați au declarat că au mare nevoie de pregătire pentru integrarea noțiunilor de educație remedială. La fel de mulți se consideră pregătiți. 
  • 63% afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educație remedială.
  • 80% au nevoie de formare în domeniul educației digitale, iar 77% vor un ghid standardizat pentru a preda și a evalua elevii online.
  • Peste 60% dintre profesori consideră că au nevoie de adaptarea programelor și a materialelor de predare. 
Despre nevoile de resurse materiale în școlile incluse în sondaj:
  • 39% dintre respondenți au menționat nevoia de materiale igienico-sanitare;
  • 30% – materiale de protecție (măști etc.);
  • 14% au semnalat limitarea indusă de spațiile restrânse care nu permit distanțarea fizică;
  • 9% au indicat nevoia de responsabilizare a personalului și elevilor pentru a se respecta regulile de protecție sanitară.

Foto: World Vision Romania


2 comments
  1. Irelevant ori profesorii respectivi sunt slugile preaplecate ale vreunui partid!…

    1. Cand e nevoie de sondaje negative pentru profesori, mai iese cate o tampenie din asta cum ca profesorii sunt prosti si nu si au facut treaba indeajuns pentru ca sunt atat de prosti in proportie de 80 la a suta ca nu s au priceput sa nanuiasca tehnologia. In primul rand: nu mai slaviti partidul si in al doilea rand: datorita capacitatii de invatare si a competentelor de predare, marea majoritate a profesorilor asimileaza noua informatie mult mai usor decat omul de rand, poate muncitor intr o uzina. Si s au adaptat si au invatat profesorii foarte bine si prin studiu individual. Asa ca lasati vrejeala ca de mult timp nu mai tin 2 chestii in Romania: un cercetator britanic…. si conform unui sondaj … BullshEEts. Dar cu „i’.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Olimpiade școlare 2023. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de limba și literatura română, fizică, biologie și limba franceză au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele și concursurile școlare naționale din anul școlar 2022-2023, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor,…
Vezi articolul

Transferul elevilor în anul școlar 2023-2024. Care sunt situațiile excepționale în care consiliul de administrație al inspectoratului școlar poate aproba transferul. Documentele necesare și model de cerere

Consiliul de administrație al inspectoratelor școlare poate aproba transferul elevilor în timpul anului școlar, în situații excepționale, după cum prevede Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar…
Vezi articolul

Profesorii aleg manualele pentru anul școlar 2023-2024, inclusiv dintre cele 11 ale Editurii Booklet / Profesoara Andreea Coroian Goldiș, coordonatoarea manualului de Limba și literatura română, clasa a VI-a: Pentru niciun profesor nu e ușor să aleagă un manual, este vorba de un sprijin pentru tot anul școlar (P)

Anul școlar 2023-2024 începe cu manuale noi! Editura Booklet s-a numărat printre cei 22 de participanți la licitația publică pentru manuale organizată de Ministerul Educației. Toate cele 11 manuale Booklet…
Vezi articolul

Câte 20 de profesori și directori din 216 școli participă, în martie și aprilie, la Studiul Principal TALIS 2024, făcut de OCDE în 50 de state, printre care și România / Cercetarea are și un modul de evaluare a cunoștințelor pedagogice generale ale profesorilor

Eșantionul TALIS 2024 are, în România, 4.000 de profesori participanți, potrivit unui comunicat dat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Eșantionarea și alegerea profesorilor a fost făcută…
Vezi articolul