Klaus Iohannis: Ne confruntăm cu provocări severe care riscă să afecteze fundamentul democratic al României, inclusiv din cauza neglijării educației

258 de vizualizări
Iohannis
„În anul în care se premiază cea de-a patra generație de profesori Merito, ne confruntăm cu provocări severe, care riscă să afecteze însuși fundamentul democratic al României”, a declarat președintele Klaus Iohannis. Acesta a precizat că „multe dintre aceste provocări, care ajung să pună în discuție chiar și parcursul european al țării noastre, au rezultat inclusiv din neglijarea, decenii la rând, a educației românești”.

La 30 de ani de la Revoluție și după un secol de unitate națională, românii își doresc un stat de drept funcțional și o economie dezvoltată. De fapt, ambele sunt clădite pe activism civic, gândire critică și pe un spirit antreprenorial bazat atât pe accesul la informație, cât și pe interpretarea corectă a acesteia„, a afirmat Iohannis.

Declarațiile au fost făcute la Gala MERITO, organizată de Fundația Romanian Business Leaders. În cadrul evenimentului, 12 profesori din învățământul preuniversitar sunt premiați pentru activitatea și impactul asupra copiilor. Vezi aici profesorii din Galeria Merito

Într-un discurs susținut la deschiderea evenimentului dedicat educației, Klaus Iohannis a declarat că, „sectorul privat, atât de defăimat mai nou de unii politicieni tributari reflexelor comuniste, autoritariste, merită apreciat pentru angajamentul de a fi tot mai prezent în viața comunității și de a suplini nevoi pe care actuala guvernare pur și simplu le ignoră.

Din experiența mea de dascăl, știu că hotărâtoare pentru succesul adultului de mâine este interacțiunea dintre elev și profesor. Capacitatea de a inspira, de a încuraja un tânăr să-și dezvolte abilitățile și să devină performant reprezintă esența acestei profesii de care, recunosc, sunt încă puternic atașat și care este foarte importantă pentru viitorul societății noastre„, a continuat președintele.

Iohannis a amintit de proiectul său pe educație, România educată, lansat în decembrie după 4 ani de dezbateri, și a invitat oamenii să trimită idei „legate de cum ar trebui să arate sistemul de învățământ în România la orizontul anului 2030„.

Cariera didactică a fost una dintre cele mai intens dezbătute teme ale proiectului România educată. Din toate discuțiile pe care le-am avut au reieșit mai multe deziderate clare, precum nevoia de a susține cadrele didactice printr-un proces riguros de selecție, dar și prin formare inițială și formare continuă de calitate, cu o pronunțată expunere la medii diverse de învățare. Vorbim apoi de nevoia dascălilor de fi sprijiniți prin mentorat și de a nu mai fi împovărați de excesul birocratic care ajunge, de exemplu, să condiționeze promovarea de pregătirea unor stufoase dosare cu acte„, a afirmat președintele.

Acesta a spus că este nevoie de „echipe funcționale și suficiente de consilieri școlari, care să vină în sprijinul cadrelor didactice. Dascălii au nevoie de acces ușor la specializări suplimentare și de diversificarea rolurilor pe care le pot adopta în școli. Nu în ultimul rând, cei care au performanțe trebuie să fie răsplătiți, iar cei care nu fac cinste acestei profesii să părăsească sistemul de educație„.

Iohannis a vorbit despre „responsabilitatea socială a companiilor românești”, care „nu mai e demult un efort izolat”. „Este important ca statul să nu pună piedici mediului de afaceri atunci când acesta vrea să se implice în educație. Investițiile ar trebui să fie încurajate și nu doar sub forma unor sponsorizări pentru dotări, ci și ca parte a unor intervenții mai sistemice„, a declarat Klaus Iohannis.

Eu cred cu tărie că România Educată va deveni realitate atunci când va exista o colaborare reală a mediului competitiv cu statul pentru o educație incluzivă de foarte bună calitate„, a cotinuat președintele.

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Le Figaro: Profesorii, neputincioși în fața ofensivei islamiste. Imixtiunea familiilor în conținuturile pedagogice devine tot mai problematică / Ministrul Educației din Franța: Știrbirea autorității unui profesor nu trebuie trecută cu vederea

Pentru profesori, imixtiunea familiilor în conținuturile pedagogice devine tot mai problematică, scrie Le Figaro într-un amplu material dedicat școlii din Hexagon în contextul „ofensivei islamiste”. „Trăim o perioadă nebună”, spune…
Vezi articolul

Am învățat să valorificăm resursele școlii: smart lab-uri sau profesori cu expertiză – spune Andrei Puiu, elev la Colegiul Naţional ”Grigore Moisil” din Bucureşti / Împreună cu mai mulți colegi a câștigat un premiu în SUA cu un proiect de colonie spaţială autosustenabilă

Andrei Puiu și Denisa Andreea Ionescu, ambii elevi la Colegiul Național ”Grigore Moisil” din Bucureşti au vorbit despre activitățile extrașcolare și dotările din școală care i-au ajutat să realizeze proiectul…
Vezi articolul

Mai multe tipuri de diplome și atestate, recunoscute printr-un nou acord de recunoaștere reciprocă a diplomelor și titlurilor științifice, pregătit între România și Republica Moldova

Atestatele de studii medii de cultură generală eliberate în Republica Moldova, studiile universitare de scurtă durată și diplomele și certificatele obținute la absolvirea studiilor postuniversitare vor fi recunoscute printr-un nou…
Vezi articolul