Lecții cu ajutorul dronelor, ce includ experimente și jocuri, într-un proiect educațional online ce se va desfășura în mai-iunie. Prima lecție – la vărsarea Dunării în Marea Neagră

[jp_post_view]
Lectie de geografie cu drona / Sursa: Captura Youtube
Copiii vor avea posibilitatea de a urmări opt lecţii speciale realizate cu ajutorul dronelor, care vor fi transmise în direct şi vor include experimente, jocuri, interviuri cu experţi sau localnici, sesiuni de întrebări şi răspunsuri, lecţii ce fac parte din proiectul ‘Educaţia pentru dezvoltare durabilă la înălţime’, lansat miercuri la nivel naţional, în cadrul unei conferinţe organizate de Departamentul de Dezvoltare Durabilă (DDD) din cadrul Secretariatului General al Guvernului (SGG), potrivit Agerpres.

Potrivit iniţiatorilor, reprezentanţii Aspire Teachers, cadrele didactice implicate şi Asociaţia Cartierul Creativ Carolina, în colaborare cu DDD din cadrul SGG, proiectul ‘Educaţie la înălţime’ se extinde la nivel naţional şi devine accesibil oricărei şcoli din ţară. Lecţiile au inclus experimente, jocuri, interviuri, reconstituiri istorice, scurte reportaje explicative, iar tehnologia actuală a permis dialoguri între profesorul de pe teren şi elevii aflaţi la clase ori acasă, în sistemul de învăţământ online.

Cine poate participa și în ce condiții?

  • Lecțiile sunt realizate de către profesori și învățători dedicați din toate cele opt regiuni de dezvoltare economică a României, fiecare transmițând lecții din zona sa. Profesorii vor fi selectați din rețeaua Aspire Teachers, o comunitate de profesori excelenți, lideri în comunitățile lor, dedicați și adaptați noilor generații, dar și din alte rețele de profesori valoroși.
  • Profesorii-gazdă pot fi profesori cu elevi în clasele III-IV sau V-VII din orice școală din România care vor să primească în direct lecțiile transmise live.
  • O clasă-gazdă are nevoie doar de un videoproiector și un laptop conectat la internet.

Prima lecție, dintre cele care vor fi realizate în următoarele două luni, va fi transmisă pe 6 mai. Pentru a primi informațiile de conectare și pentru a rămâne la curent cu evoluția proiectului, un profesor sau un director de școală poate completa un scurt formular: http://bit.ly/3lf3aPN

Prima lecție va fi transmisă din localitatea Sf. Gheorghe, de la gura de vărsare a Dunării în Marea Neagră, şi aduce în atenţia copiilor obiectivul de dezvoltare durabilă ‘viaţa acvatică’. După ediţia live, fiecare lecţie va fi disponibilă online şi orice profesor va avea acces la planul acesteia şi la materialele video.

‘Lecţiile la înălţime’ au fost testate într-un proiect pilot, premiat într-un concurs de inovaţie prin educaţie. Elevi şi profesori din trei şcoli rurale din Munţii Orăştiei au intrat în direct cu profesori de istorie de la Monumentul Adamclisi, din judeţul Constanţa, de geografie  – Ulmet, Buzău, şi de biologie, prin intermediul căruia au văzut defrişările din Munţii Făgăraş, într-o transmisiune în direct, de la o înălţime de 1.700 de metri.

‘Ministerul Educaţiei susţine această iniţiativă şi cu siguranţă colegii mei profesori se bucură că vor avea acces la asemenea resurse care să le folosească pentru binele copiilor. Nu contează atât de mult formarea iniţială, cât contează pasiunea. Nu puteam nici măcar să visez că aş putea să particip la o lecţie, să ajung să zbor deasupra Deltei Dunării. Se pare că acum acest lucru este posibil. (…) Poate că vizionarea acestor filme va da un impuls şi, la un moment dat, vor merge în acele locuri, le vor vizita, vor pune piciorul pe acei munţi, pentru că noi trebuie să urmărim dezvoltarea armonioasă a copiilor’, a afirmat Kallos Zoltan, secretar de stat în Ministerului Educaţiei.

El a adăugat că, după ce se va reveni la normal, învăţământul online trebuie dezvoltat, pentru că acesta a deschis noi orizonturi atât pentru elevi, cât şi pentru profesori.

Exemplu de lecție de geografie cu ajutorul dronei:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Să construim oameni înseamnă să nu lăsăm pentru altă dată, alt buget sau să facă alții”, spune Gabriela Tellman, directoarea uneia dintre cele 23 școli din mediul rural care sunt renovate anul acesta de un ONG cu ajutorul companiilor și persoanelor fizice

Renovarea a 23 de școli din mediul rural în acest an calendaristic este anunțată de Asociația Bookland, un ONG care pledează pentru școli sigure și un proces de învățare-predare care…
Vezi articolul

Critici la adresa Ministerului Sănătății de la președintele Federației Asociațiilor de Părinți, în prima zi de școală din acest an. Cristache: Să vină cu resursă umană suplimentară, nu doar cu recomandări. Cabinetele școlare nu au un personal medical numeros

„Ministerul Sănătății să vină, dacă există cadrul legal, cu resursă umană suplimentară, nu doar cu recomandări”, a scris pe Facebook Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Părinților Edupart, în contextul…
Vezi articolul

OFICIAL Înscrierea în clasa pregătitoare 2020: Luni va fi afișat programul de evaluare psihosomatică. Copiii născuți după 1 ianuarie 2015 trebuie să aștepte o „procedură excepțională” de la Inspectorate. Înscrierile încep pe 4 martie

Înscrierile în clasa pregătitoare încep pe 4 martie 2020, însă încă de luni vor fi afișate circumscripțiile școlare și programul evaluărilor psihosomatice, a decis ministrul Educației, care a semnat calendarul…
Vezi articolul

Testarea PISA 2025 va fi aplicată pe eșantion reprezentativ și în cazul elevilor maghiari în vârstă de 15 ani din România – secretarul de stat Kallos Zoltan: „Au început demersuri să se repare această omisiune, această greșeală” de a nu-i evalua în mod anume și pe aceștia

Competențele elevilor care învață în școli de limbă maghiară din România vor fi măsurate pe baza unui eșantion special în cadrul testării internaționale PISA 2025, care va începe luna viitoare,…
Vezi articolul