Liberation: A făcut Franța o experiență ratată de redeschidere a școlilor, așa cum a spus președintele român?

[jp_post_view]
Foto: presidency.ro
„Pentru a justifica menținerea închiderii școlilor, președintele român a declarat că ‘o școală a fost deschisă experimental’ în Franța și că ‘experiența nu a ieșit prea bine’. Șeful statului a făcut o confuzie”, publicația Liberation, preluată de Rador.

„Întrebare pusă de ExpatConfiné pe 27/04/2020:

Bună ziua,

Am scurtat întrebarea dumneavoastră inițială: „Într-o alocuțiune pe 27 aprilie, președintele României a afirmat că un experiment de redeschidere a școlii a avut loc în Franța în contextul Covid și că ea s-a soldat cu un eșec. Este această afirmație adevărată? Dacă da, unde a avut loc experimentul?”

Luni, 27 aprilie, după cum arată site-ul președinției române, șeful statului, Klaus Iohannis, a arătat că școlile nu se vor redeschide înainte de septembrie. În discursul său, președintele a explicat că a luat această decizie după ce a observat ce a fost făcut în alte țări și a citat efectiv exemplul Franței în acești termeni: “Am vrut să știm și ce se petrece în țările în care școlile au fost deschise cu titlu experimental. Avem un exemplu în Franța, unde o școală a fost deschisă experimental într-o provincie și experiența nu s-a desfășurat foarte bine. După câteva zile, zeci de elevi au fost testați pozitiv și mai multe cadre didactice au ajuns, în câteva zile, la terapie intensivă. Lucrurile nu sunt deloc simple.”

Despre ce vorbește președintele român? CheckNews* nu a găsit nicio mențiune despre o asemenea experiență în presa franceză. Contactat de CheckNews, Ministerul Educației Naționale (din Franţa) dezminte formal: “Nicio școală nu a fost redeschisă cu titlu experimental, singura primire de elevi care există de la începutul închiderii școlilor privește copiii personalului de îngrijire și personalului indispensabil pentru securitatea internă”.

O referire la studiul serologic de la liceul Crépy-en-Valois

Contactat de CheckNews, serviciul de presă al președinției României ne-a răspuns că Klaus Iohannis se referea la “un studiu făcut între 30 martie și 4 aprilie 2020 de Institutul Pasteur, Universitatea din Paris și Agenția franceză pentru sănătate publică pe elevii și cadrele didactice din departamentul Oise, o zonă afectată de cazuri de îmbolnăvire cu Covid-19, ca și de spitalizări cauzate de Covid-19 la elevi și cadre didactice.

Un studiu serologic a fost într-adevăr făcut de Institutul Pasteur la liceul Jean-Monet din Crépy-en-Valois, în Oise. Dar contrar celor înțelese de aici de președintele român în declarația sa din 27 aprilie, această campanie de testare s-a făcut la o lună după închiderea liceului, care și-a închis porțile la începutul lui martie și nu a fost niciodată redeschis, nici cu titlu experimental nici în alt fel.
Contactat de CheckNews, profesorul epidemiolog Arnaud Fontanet, care a condus studiul, explică faptul că acest studiu se referea la epidemia care “a avut loc în februarie” și că anchetă din 30 martie până pe 4 aprilie “a constat în căutarea în prelevările de sânge a anticorpilor care dovedesc o infectare trecută la liceeni, cadre didactice și personalul instituției”. Studiul a arătat că 41% dintre persoanele care au frecventat liceul din Crépy-en-Valois fuseseră infectate. La rudele liceenilor (părinți, frați), rata de atac era de 11%.

*: CheckNews este un nou tip de motor de căutare gestionat de jurnalisti”

Sursa: Liberation / Rador / Traducere: Gabriela Sîrbu
Citește și:

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Tragedia triajului. Despre etica alocării resurselor medicale limitate în timpul COVID-19 – Alexandru Volacu, conferențiar la Facultatea de Administrație și Afaceri a Universității din București

Analiza este semnată de Alexandru Volacu, conferențiar universitar la Facultatea de Administrație și Afaceri din cadrul Universității din București, cadru didactic asociat la Facultatea de Administrație Publică din cadrul SNSPA…
Vezi articolul

EXCLUSIV România, caz unic în Uniunea Europeană și țările OCDE ca școlile să fie controlate de două organisme – inspectorate și ARACIP. „Ineficientă și împovărătoare pentru școli” dubla-inspecție e considerată „o piedică în implementarea reformelor”, într-un raport de diagnostic al OCDE

„O piedică în implementarea reformelor” asta reprezintă actualul cadru de inspecție școlară reprezentat prin controalele ARACIP și ale Inspectoratelor școlare, precum și menținerea lui în viitoarele legi ale Educației, Deca-Iohannis,…
Vezi articolul

INFOGRAFIC În lumea globalizată, școlile românești predau limbi străine, dar rămân în urmă la capitolul activități care ajută elevii să fie mai deschiși către alte culturi și să ia atitudine în problemele lumii – studiu

Cât de pregătiți sunt elevii de acum, din școlile lumii, să facă față și să înțeleagă lumea globalizată, guvernată de schimburi economice, politice și culturale internaționale, dominată de diversitate și…
Vezi articolul

Elena Lasconi – prima în opțiunile electoratului în județele cu principalele centre universitare: București, Cluj, Iași, Timiș, Brașov. Călin Georgescu – pe locul doi în aceleași județe, mai puțin în Capitală

Județele care găzduiesc principalele centre universitare din România sunt și județele unde Elena Lasconi, candidata USR la alegerile prezidențiale, a înregistrat cele mai multe voturi dintre toți candidații, în primul…
Vezi articolul