Liceele care nu au avut niciun absolvent de bacalaureat în prima sesiune pot din nou să înființeze clase de a IX-a, dacă au avut măcar un absolvent de Bac în toamnă

4.720 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Liceele sau colegiile care nu au avut niciun absolvent de bacalaureat în prima sesiune a examenului național, cea din iunie-iulie 2020, pot din nou să înființeze clase de a IX-a dacă au avut măcar un absolvent de Bac în toamnă. Asta prevede metodologia pentru fundamentarea cifrei de școlarizare pentru anul școlar viitor, publicată în Monitorul Oficial.

Ordinul de ministru nr. 5.599, publicat în Monitorul Oficial de marți, 29 septembrie, schimbă condițiile în care liceele pot organiza clase de început de ciclu. Anul trecut fusese introdusă în premieră condiția prin care, la fundamentarea cifrei de școlarizare, dacă un liceu sau colegiu nu avea niciun absolvent de bacalaureat în sesiunea din vară nu mai putea înființa clasa a IX-a în anul școlar următor. Astfel, în acest an școlar au fost 43 de licee care nu au putut să facă admitere în clasa a IX-a.

Regula se schimbă, de anul școlar următor liceele fără absolvenți de Bac în sesiunea de vară pot înființa clase dacă au măcar un absolvent de Bac în sesiunea de toamnă.

Prevederea veche: „Propunerile privind cifra de şcolarizare pentru clasa a IX-a cu frecvenţă zi învăţământ liceal, pe nivelul/filiera/profilul/specializarea/calificarea profesională/programul de studii, pentru care s-a obţinut prin ordin de ministru autorizarea de funcţionare provizorie/acreditarea, se vor face numai de către unităţile de învăţământ în care, în sesiunea iunie – iulie 2019 a examenului de bacalaureat, nu s-a înregistrat procent de promovabilitate de 0% sau în care acest examen a fost promovat de cel puţin un absolvent.

Prevederea nouă: „Propunerile privind cifra de școlarizare pentru clasa a IX-a, cu frecvență, zi, învățământ liceal, pe nivelul/filiera/profilul/specializarea/calificarea profesională/ programul de studii, pentru care s-a obținut prin ordin al ministrului autorizarea de funcționare provizorie/acreditarea, se vor face numai de către unitățile de învățământ în care, în sesiunile cumulate din anul 2020 ale examenului de bacalaureat, nu s-a înregistrat procent de promovabilitate de 0% sau în care acest examen a fost promovat de cel puțin un absolvent„.

În anul școlar anterior au avut loc două sesiuni „normale” de bacalaureat și una „specială”, pentru candidații care în prima sesiune au avut febră sau nu au putut participa pentru că erau izolați/carantinați la domiciliu.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. 


2 comments
  1. Transformati aceste „Licee” in Scoli profesionale (de meserii). E nevoie de instalatori, zidari, electricieni… Nu de absolventi cu 5 la BAC, eventual capabili doar sa culeaga sparanghelul prin Germania si sa fie apoi trimisi acasă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Impactul noilor planuri-cadru asupra profesorilor. Daniel David: Per ansamblu, pe sistem, numărul de norme nu scade, iar cei care sunt titulari, în principiu, nu vor fi afectați / Gabriel Vrînceanu: Abia de la clasele XI-XII să apară schimbări. Există posibilitatea de a face o recalificare, o formare care să-ți asigure un supliment de ore

Per ansamblu, pe sistem, numărul de norme nu scade, iar cei care sunt titulari, în principiu, nu vor fi afectați, spune ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, despre organizarea orelor…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Brambureală în școli pe tema burselor – câte comisii, atâtea interpretări ale noilor criterii: cele de merit se acordă pentru media 9,50 de anul trecut sau din semestrul I al acestui an? Federația Părinților solicită Ministerului Educației „clarificări de urgență” și modificarea ordinului sau un set de norme de aplicare

Clarificări de urgență, solicitate Ministerului Educației de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți cu privire la criteriile de acordare a burselor școlare. Potrivit unui comunicat, reprezentanții FNAP reclamă „o serie…
Vezi articolul
Noile programe pentru Definitivat 2021

Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de Istorie, Geografie, Limbi romanice, Engleză și Franceză, publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul