Liga Studenților Iași critică „atitudinea docilă” a ministrului Educației, Ligia Deca în problema plagiatelor și o acuză că „duce mai departe opera lui Sorin Cîmpeanu de apărare a plagiatorilor și a rectorilor latifundiari”

[jp_post_view]
Foto: gov.ro
Liga Studenților (LS Iași) critică, într-un comunicat de presă, „atitudinea docilă față de interesele majorității PSD-PNL-UDMR a ministrului Educației, Ligia Deca, în problema plagiatelor și a funcțiilor de conducere din universități”. Liga Studenților Iași acuză și Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) pentru susținerea tacită acordată Ligiei Deca care în perioada 2006-2007 a fost președinte al acestei federații studențești.

În comunicatul de presă transmis de Liga Studenților Iași, ministrul Ligia Deca este acuzat că „duce mai departe opera lui Sorin Cîmpeanu de apărare a plagiatorilor și a rectorilor latifundiari”.

LS Iași dă ca exemplu participarea Ligiei Deca la ședința Consilului General al CNATDCU: „Ligia Deca și Gigel Paraschiv au participat joi, 10 noiembrie, la ședința Consiliului General al CNATDCU (instituția care verifică tezele de doctorat), unde au susținut, în mod eronat, că nu mai pot fi analizate tezele de doctorat ca urmare a deciziei Curții Constituționale a României (CCR) nr. 364/2022, cei doi intervenind în favoarea colegului de executiv, Lucian Bode, ministrul Internelor, a cărei teză de doctorat urma a fi analizată” (n. red. în comunicat nu se precizează de ce ar fi eronat).

  • Edupedu.ro a scris că instituția care se ocupă cu verificarea tezelor de doctorat, CNTADCU, nu analizează în prezent teza de doctorat a ministrului Bode și nici pe cea a premierului Ciucă, din cauza unei decizii a Curții Constituționale din vară, prin care tezele de doctorat care sunt mai vechi de un an nu pot fi analizate de CNATDCU, iar instanța este singura care poate retrage titlul de doctor doar dacă nu a intrat în circuitul civil.

În comunicatul Ligii Studenților Iași mai scrie că „decizia CCR a fost luată în mod politic„. (…) Teza de doctorat „nu mai poate fi reanalizată de către altă comisie, nu poate fi utilizată la momentul actual în blocarea proceselor de analiză a tezelor de doctorat până când nu există o armonizare a legislației în acest sens„.

Tocmai de aceea, Liga Studenților (LS IAȘI) atrage atenția opiniei publice asupra faptului că ori în cadrul proiectului de lege a învățământului superior, ori prin OUG, actualul guvern va încerca să „clarifice” atribuțiile CNATDCU în așa fel încât politicienii plagiatori să profite: în loc să se dea prin lege către CNATDCU atribuțiile mai clare pe care le are prin regulamentul adoptat prin ordin de ministru, se va urmări limitarea atribuțiilor pe care le are acest organism”, mai spune Liga Studenților Iași.

Totodată, organizația critică Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) pentru susținerea tacită acordată Ligiei Deca, „care în perioada 2006-2007 a fost președinte al acestei federații studențești, precum și pentru faptul că la solicitarea federației, cu sprijinul lui Sorin Cîmpeanu și Gigel Paraschiv, din noiembrie 2019 până în prezent, a fost blocat accesul Ligii Studenților (LS IAȘI) la orice consultare la nivel ministerial și guvernamental”.

Până în momentul de față, „Ligia Deca a susținut linia predecesorului său, Guvernul oferind un aviz negativ unei propuneri legislative care limita dreptul rectorilor la două mandate totalizând cel mult 8 ani”, mai scriu cei de la Liga Studenților Iași.

Comunicatul de presă integral al LS Iași
Citește și:
Consiliul Național al Rectorilor – împotriva unui prag stabilit prin lege pentru mandatele rectorilor: a adoptat o rezoluție prin care cere ca numărul acestora să fie “limitat”, dar limita să fie decisă de universitate, iar durata unui mandat să fie de cinci ani
EXCLUSIV. CNATDCU nu analizează teza de doctorat a ministrului Bode, anunță președintele interimar. Mircea Dumitru, după participarea Ligiei Deca la ședința de azi a CNATDCU: Ministerul invocă o decizie a Curții Constituționale / Dacă noi propunem și putem propune o comisie de analiză, ministerul se opune spunând că nu putem

2 comments
  1. Din pacate asa este! Inspectoratul Scolar din Constanta este zguduit zilnic de scandaluri , nereguli si comportamente deviante, de care stie de multa vreme si ministerul, dar doamna ministru il sustine in continuare pe acest ins sorynel cu a sa loryy mioapa!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, despre noile legi ale Educației: Anul școlar 2023-2024 va începe pe o nouă bază legală. Oficialul vorbește despre predictibilitate, dar nu știe când va fi pilotat examenul separat de admitere la liceu și când vor fi transformate inspectoratele școlare în direcții județene de învățământ preuniversitar

Ministrul Educației, Ligia Deca, a spus la TVR Info că noul an școlar va începe pe o nouă bază legală. Declarația vine în contextul în care cele două legi ale…
Vezi articolul

Riscăm o nouă epidemie de rujeolă / Medicii avertizează că se înmulțesc cazurile de îmbolnăvire la copiii nevaccinați / ”Rujeola este o boală care are în proporţie de cel puţin 30% complicaţii”

Managerul Spitalului de Boli Infecţioase ”Victor Babeş” din Capitală, dr. Simin Aysel Florescu, a explicat, pentru News.ro, că riscăm o nouă epidemie de rujeolă din cauza copiilor nevaccinați, potrivit G4Media.ro. Tot…
Vezi articolul

Invitat să semneze un proiect de lege care elimină renunțarea voluntară la titlul de doctor din Legea Educației, măsură introdusă chiar de el în 2014, Sorin Cîmpeanu a ezitat: Vom citi, vom analiza și vom semna, după ce vom înțelege

Întrebat în cadrul audierii dacă semnează un proiect de lege inițiat de USR, cu privire la interzicerea renunțării voluntare la titlul de doctor, ministrul Educației a răspuns că are nevoie…
Vezi articolul

Orban: Actul de educație trece printr-o transformare: discutăm despre un alt mod de predare/interacțiune cu elevul, despre colegi care trebuie să colaboreze la distanță, oameni care învață din mers să profeseze altfel decât au făcut toată viața

Actul de educație în România trece în prezent printr-o transformare care presupune un alt mod de predare și de interacțiune a dascălului cu elevul”, colaborare de la distanță și „oameni…
Vezi articolul