Ligia Deca, despre școlile afectate de inundații: 5.200 de elevi învață în cele 41 de unități de învățământ care au procesul educațional suspendat / „Mă voi întoarce în Capitală în funcție de nevoi”

333 de vizualizări
Ligia Deca / Foto: Ilona Andrei – G4Media.ro
Ministrul educației anunță că 41 de unități de învățământ au procesul educațional suspendat, ca urmare a inundațiilor. „Avem în jur de 5.200 de elevi care aparțin de aceste 41 de unități de învățământ. Am fost în teren, într-adevăr, am vizitat o serie de unități de învățământ astăzi, 6 mai exact”, a spus Ligia Deca, la Euronews România.

După ce a fost întrebată de primarul din Slobozia Conachi dacă nu vrea să meargă mai bine la o familie-două afectate de inundații, pentru că școala pe care o vizita nu a fost afectată, ministra Educației Ligia Deca a declarat ulterior într-un interviu la Euronews România: „Am fost în zonele cele mai afectate, la Pechea, la Costache Negri, dar am fost și la școala din Slobozia Conachi, unde sunt depozitate ajutoarele”.

„Mă voi întoarce în Capitală în funcție de nevoi, în funcție de evoluția procesului de reluare a școlii și de eventuale, știu eu, evoluții climaterice, voi vedea dacă mai este nevoie să mă deplasez. A fost important să înțeleg care este situația la fața locului, să iau legătura cu cele mai afectate unități de învățământ, după care ne vom coordona cu autoritățile locale și cu inspectoratul județean să dăm tot ajutorul de care au nevoie”, a susținut Deca.

Ligia Deca, cele mai importante declarații făcute la Euronews România:
  • Avem statistica actualizată după ultima raportare: avem 41 de unități de învățământ care au procesul educațional suspendat, fie suspendat și se va face recuperare, fie este proces educațional în online.
  • Avem în jur de 5.200 de elevi care aparțin de aceste 41 de unități de învățământ. Am fost în teren, într-adevăr, am vizitat o serie de unități de învățământ astăzi, 6 mai exact. Am fost în zonele cele mai afectate, la Pechea, la Costache Negri, dar am fost și la școala din Slobozia Conachi, unde sunt depozitate ajutoarele deja trimise în zonă de autorități. 
  • Avem alte școli unde sunt aluviuni și se face acum curățare, urmând a se evalua necesitatea reparațiilor, sunt alte școli unde au fost afectat drumurile și nu pot ajunge profesorii și copiii, acestea sunt cazurile pentru care au fost luate deciziile de suspendare a activității. 
  • Sunt puține cele care sunt profund afectate. Am văzut școli extrem de lovite de intemperii la Pechea, la Costache Negri. Altele au mai degrabă probleme de acces, de a ajunge elevii și profesorii la ele și acolo sperăm noi ca procesul educațional să se reia cât mai repede. 
  • Am fost însoțită de dna inspector școlar, de domnul Sorin Ion pentru a vedea evaluarea în ceea ce e nevoie, inclusiv rechizite sau materiale. Avem resursele să îi ajutăm, avem nevoie doar de această situație, astfel încât să ajungă la ei cât mai repede. 
  • Deja s-au făcut niște alocări din fondul de rezervă, avem și noi la Ministerul Educației un fond special, deci imediat după ce avem situația putem interveni. Au fost aprobate structuri modulare pentru ca elevii să poată să reia procesul educațional, chiar dacă reparația școlii va dura mai mult. 
  • Unele școli au structuri unde se poate trece în mai multe schimburi și este mai simplu să fie relocați în acele spații sau chiar în comune aflate la scurtă distanță, cu transport, decât să așteptăm constucția elementelor modulare. În multe dintre ele se va putea relua chiar de miercuri, în altele probabil la începutul săptămânii viitoare. Am cerut un estimat acolo unde inclusiv copiii au dificultăți să ajungă la școală, pentru că sunt cazați la rude, la cunoscuți, să știm dacă au nevoie de dispozitive să poată să facă online. Unele școli pot avea această abordare, școala din Slobozia Conachi avea aceste dispozitive pe parcursul verii, urmând ca în funcție de ce nevoi au elevii să folosim aceste dispozitive. 
  • Avem în vedere recuperarea, fie că este vorba de suplimentarea orarului sau de recuperarea în zile libere. Oricum nu prognozăm că vor fi întreruperi majore, masive. Facem eforturi ca școala să fie reluată rapid. 
  • Copiii pe care i-am întâlnit erau la școală și ajutau profesorii și părinții în efortul de a curăța școala și într-adevar voiau să revină la școală.
  • Mă voi întoarce în Capitală în funcție de nevoi, în funcție de evoluția procesului de reluare a școlii și de eventuale, știu eu, evoluții climaterice, voi vedea dacă mai este nevoie să mă deplasez. A fost important să înțeleg care este situația la fața locului, să iau legătura cu cele mai afectate unități de învățământ, după care ne vom coordona cu autoritățile locale și cu inspectoratul județean să dăm tot ajutorul de care au nevoie.
Citește și:
VIDEO Ministrul Educației, Ligia Deca, dialog în contradictoriu cu primarul din Slobozia Conachi. Primar: Școala nu a fost afectată de inundaţii, poate vreţi să mergem la o familie, două / Deca: Ştim că nu a fost afectată, am venit să discutăm unde e bine să mergem


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Transportul rutier gratuit este restricționat, prin Legea Bolojan, în cazul elevilor de școală primară sau gimnaziu care învață în altă localitate decât cea de domiciliu / Va fi asigurat doar dacă elevul nu poate fi școlarizat în propria comună sau învață în școli speciale sau vocaționale

Elevii de liceu rămân singurii care beneficiază automat de transport rutier județean și interjudețean gratuit între localitatea de domiciliu și cea în care învață. Noua Lege privind unele măsuri fiscal-bugetare,…
Vezi articolul

Andrea Ghez, a patra femeie din istorie laureată a Premiului Nobel pentru Fizică: Astăzi simt o mai mare pasiune pentru partea didactică a muncii mele. E atât de important să convingem generațiile mai tinere în privința capacității lor de a pune întrebări și de a gândi

Andrea Ghez, unul dintre cei trei câștigători ai Premiului Nobel pentru Fizică pe 2020 anunțați marți, a spus în scurtele declarații oferite în cadrul ceremoniei de la Stockholm că „astăzi…
Vezi articolul

LISTA Documente obligatorii pentru educatori în anul școlar 2024-2025. Portofoliul educațional trebuie completat doar la grupa mijlocie / Copiii care intră la pregătitoare în 2025 vor fi evaluați după o Fișă din 2019

Lista cu documentele școlare și instrumentele de lucru pe care le vor folosi educatorii în anul școlar 2024-2025 pentru proiectarea didactică, înregistrarea prezenței, a activităților cu copiii și a rezultatelor…
Vezi articolul