Ligia Deca și alte oficialități au fost duse de World Vision România să vadă situația din două școli aflate în zone sărace din Ialomița, unde organizația desfășoară programe în sprijinul copiilor / Peste jumătate dintre elevii participanți la un sondaj în astfel de zone spun că li se cer bani de fondul clasei

[jp_post_view]
Foto: World Vision Romania
Ministrul Educației, Ligia Deca, și alte autorități centrale și locale au vizitat, vineri, o școală și un liceu din zone dezavantajate din județul Ialomița, în cadrul unui program prin care organizația World Vision România “încurajează politicienii (…) să meargă în comunități vulnerabile”. Prin acest program, organizația urmărește să ajute decidenții „să identifice, la firul ierbii, nevoile elevilor și apoi să promoveze măsuri prin care să protejeze drepturile tuturor copiilor”, arată World Vision într-un comunicat de presă.

Este vorba despre un nou program al organizației, numit “Autorități la Sat”, iar în prima vizită, organizată înaintea Zilei Internaționale a Drepturilor Copiilor (20 noiembrie), au fost invitați, pe lângă ministrul Ligia Deca: Cristina Cuculas (Secretar General al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului), Cătălina Galer (Consilier de Stat în cadrul Administraţiei Prezidenţiale), Dragoş Pîslaru (Europarlamentar), Jean Badea (subprefect la Prefectura Bucureşti), Gica Dinu (Inspector școlar de educație permanentă și activități extrașcolare ISJ Ialomița), Ileana Buzea (Inspector pentru Management instituțional la ISJ Ialomița).

Vizita a fost programată la o școală și un liceu din comunități dezavantajate. Acolo, World Vision implementează două programe ce au drept scop creșterea nivelului de bunăstare a copiilor și reducerea abandonului școlar, programe “nominalizate ca modele de bună practică”. Inclusiv de către Reprezentanții Băncii Mondiale în România.

Sondaj: Elevii din medii vulnerabile despre pretențiile de la școală, pedepse și discriminare

Cu aceeași ocazie, World Vision a făcut publice rezultatele unui sondaj realizat în rândul a peste 600 de elevi din medii vulnerabile – mediul rural și orașe mici. Fără a preciza un nivel de reprezentativitate a eșantionului, organizația arată că peste jumătate dintre respondenți spun că profesorii le cer bani pentru fondul clasei, deși accesul la învățământ este gratuit și obligatoriu și aproximativ jumătate spun că ei și colegii lor au fost dați afară din clasă de către profesori.

Alte rezultate ale sondajului în rândul unor elevi din medii dezavantajate (gimnaziu și liceu):

  • Doar 6 din 10 respondenți (59%) spun că nu primesc note mici drept pedeapsă.  
  • O treime dintre copiii participanți spun că, în clasa lor, profesorii discriminează elevii, în baza capacității intelectuale, aspectului fizic, religiei, îmbrăcămintei sau dizabilității.
  • 45% dintre respondenți spun că, în clasa lor, colegii sunt cei care discriminează alți elevi.
  • 70% dintre respondenți spun că profesorii le cer să aducă bani de acasă pentru culegeri și alte caiete speciale cu exerciții de lucru. 
  • Aproape 1 din 2 copii participanți (47%) nu se simte liber să-și exprime opiniile în fața profesorilor.

Rezultatele sondajului, integral, în format .pdf:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LIVE VIDEO Sorin Cîmpeanu răspunde acuzațiilor din Moțiunea simplă “Ministru. Dezastru. Educaţie fără viitor”, dezbătută în Camera Deputaților: În 2016 programul Masa Caldă avea o finanțare de 35 milioane lei, în anul 2022 are o finanțare de 354 milioane de lei

Camera Deputaţilor dezbate moţiunea simplă depusă de USR împotriva ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, iar votul final va fi dat miercuri. Deputat Cristian Brian a citit textul moțiunii simple, în plen. Ministrul Educației…
Vezi articolul

Cercetătorii consorțiului ELI-ERIC, din care România a fost exclusă, pot veni la Măgurele pentru cercetări, spune ministrul Sebastian Burduja. El anunță un prim pas, sub forma unui protocol, pentru deblocarea legăturilor cu consorțiul european

Laserul de la Măgurele a fost deschis participării cercetărilor din consorțiul european ELI-ERIC, iar aceștia pot veni pentru a face cercetări, a spus duminică ministrul Cercetării, Sebastian Burduja, într-o prezentare…
Vezi articolul

Ministrul Daniel David: Într-o nouă revoluție industrială, a nu folosi tehnologia în actul educațional înseamnă a condamna copiii, fiindcă vor pierde avantaje competitive / Să o folosim pe baze științifice, în contexte etico-morale și într-o zonă de siguranță

Refuzul de a integra tehnologia în educație echivalează cu o „condamnare” a copiilor, „fiindcă vor pierde avantaje competitive”, a declarat recent ministrul Educației, Daniel David, la „Conferința națională pentru profesori…
Vezi articolul