Lista celor peste 270 de școli de aplicație pentru practica pedagogică, publicată în Monitorul Oficial / Până pe 1 octombrie, inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate

[jp_post_view]
Lista școlilor de aplicație pentru anul școlar 2023-2024 a fost publicată în Monitorul Oficial. Concret, ordinul ministrului educației nr. 5.041 din 10 iulie 2023 a aprobat componența rețelei naționale a școlilor de aplicație pentru anul școlar viitor. Până pe 1 octombrie, fiecare inspectorat școlar va transmite Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate la nivelul județului/municipiului București, potrivit ordinului menționat.
Ce înseamnă școală de aplicație

Articolul 5 din Ordinul 4813/2020 stabilește că „statutul de școală de aplicație, membră a rețelei naționale a școlilor de aplicație, este dobândit de unitățile de învățământ preuniversitar, altele decât unitățile cu profil pedagogic, pentru o perioadă de minimum 5 ani și este aprobat prin ordin al ministrului educației și cercetării”.

„La expirarea perioadei de minimum 5 ani, la solicitarea unităților de învățământ preuniversitar – școli de aplicație, altele decât unitățile cu profil pedagogic, cu aprobarea inspectoratului școlar și cu avizul Ministerului Educației și Cercetării, statutul de școală de aplicație poate fi prelungit, pentru o perioadă egală cu perioada inițială”, mai prevedere articolul menționat anterior.

Ce prevede ordinul publicat în Monitorul Oficial

Art. 2. — „(1) În procesul de organizare și desfășurare a activităților de practică pedagogică și de mentorat didactic, unitățile de învățământ cu statut de școală de aplicație, prevăzute în anexă, pot organiza consorții școlare constituite ca baze de practică pedagogică (BPP).

(2) Unitățile de învățământ care școlarizează în profilul pedagogic au, de drept, statut de școală de aplicație.

(3) Consorțiul școlar se constituie în jurul unei unități de învățământ preuniversitar liceal cu statut de școală de aplicație, denumită școală de aplicație coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unități de învățământ, în scopul organizării stagiilor de practică pedagogică.”

Conform ordinului, pentru a stabili componența unui consorțiu școlar, școlile de aplicație coordonatoare vor avea în vedere tipuri de contexte practice diverse, precum:

  • școlarizare pe niveluri de învățământ diferite;
  • tipuri de comunități școlare variate (rural-urban, centru-periferie),
  • alternative educaționale recunoscute de Ministerul Educației și diverse modalități de organizare a procesului de învățământ (învățământ simultan, învățământ special, școlarizarea în grupe/clase în spitale).

Până pe 1 octombrie, „fiecare inspectorat școlar transmite la Direcția formare continuă din cadrul Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate la nivelul județului/municipiului București, precizând, pentru fiecare caz în parte, școala de aplicație coordonatoare, unitățile de învățământ componente ale consorțiului și numărul deciziei de înființare”, după cum prevede art. 2 alin. (6).

Art. 3. — „(1) Pentru organizarea și desfășurarea stagiilor practice pedagogice, instituțiile de învățământ superior încheie contracte cu școli de aplicație din rețeaua națională, precizate în anexă, în care să existe profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică, care predau discipline pedagogice sau care au experiență metodică relevantă/de mentorat didactic în specialitatea disciplinelor/ domeniilor pentru care se organizează stagii practice pedagogice.”

Ce se întâmplă dacă facultatea nu identifică o școală de aplicație pentru realizarea obiectivelor sale

Art. 3 – „(3) În situația în care, pentru organizarea stagiilor practice pedagogice, la o anumită disciplină de studiu/pentru un anumit domeniu, instituția de învățământ superior cu atribuții în organizarea formării inițiale pentru profesia didactică nu identifică în rețeaua națională a școlilor de aplicație o unitate de învățământ care să poată asigura realizarea obiectivelor sale și cu care să poată încheia contract, aceasta poate încheia contract pentru organizarea practicii pedagogice, inspectoratului școlar, cu alte unități de învățământ decât cele nominalizate în anexă.”

În ordin apare că, „în anul școlar 2023-2024, Ministerul Educației facilitează participarea la programe de formare în domeniul mentoratului didactic pentru personalul didactic încadrat în unități de învățământ cu statut de școală de aplicație în vederea asigurării unui număr de profesori mentori adecvat organizării și desfășurării stagiilor de practică pedagogică.”

Unitățile de învățământ preuniversitar cuprinse în rețeaua națională a școlilor de aplicație pentru anul școlar 2023—2024

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Profesorii vor primi între 3% și 8% în plus la salariu în luna februarie, pentru salariul din ianuarie. Personalul nedidactic ar urma să primească creșteri de 10% / Pentru 2023, Ligia Deca anunța în decembrie creșteri de până la 24% pentru personalul din școli

Pentru salariul din ianuarie, profesorii vor primi între 3% și 8.5% în plus în luna februarie, în timp ce personalul nedidactic va avea creșteri de 10%, potrivit surselor Edupedu.ro. Conform…
Vezi articolul
scoala online si accesul elevilor la ore

Ministerul Educației anunță că “se pot lua în considerare“ 4 propuneri din cele câteva zeci făcute în dezbaterea publică de luni dimineața, pentru noua organizare a Agenției care acreditează școlile și că așteaptă și altele până marți seara

Patru propuneri făcute de reprezentanții sindicatelor, ai elevilor și ai asociațiilor din Educație “se pot lua în considerare“ până în acest moment, în privința modificării proiectului de hotărâre de Guvern…
Vezi articolul

Părinții și școlile private, în degringoladă după ce Guvernul a anunțat noile măsuri, dar niciun act nu a fost publicat în Monitorul Oficial la 6 ore de la ședință / UPDATE: Actul normativ a fost publicat luni noaptea

Mai mulți părinți au semnalat Edupedu.ro că școlile și grădinițele private i-au anunțat că sunt deschise cu prezență fizică și marți, 26 octombrie, fiindcă măsurile noi adoptate de Guvern, care…
Vezi articolul

Două treimi dintre studenții Universității Politehnica din București sunt deja vaccinați anti-Covid – 19, anunță rectorul Mihnea Costoiu: Vom deschide un centru de vaccinare în Regie

65% dintre studenții Universității Politehnica din București sunt deja vaccinați anti-Covid-19, potrivit declarațiilor rectorul instituției de învățământ, Mihnea Costoiu, informează Agerpres. Rectorul a precizat că urmează să fie deschis un centru…
Vezi articolul