Lista liceelor unde niciun candidat nu a promovat Bacalaureatul 2025 – date BacPlus

21.896 de vizualizări
Foto: © Vadym Terelyuk | Dreamstime.com
Niciun candidat din patruzeci și nouă de licee din țară – de stat și private – nu a promovat examenul de Bacalaureat 2025, sesiunea iunie, potrivit rezultatelor finale publicate de Ministerul Educației și prelucrate prin intermediul platformei BacPlus. Dintre acestea, șase licee au avut un singur candidat, doar două au avut peste cincisprezece participanți, iar la șapte dintre acestea nu s-a prezentat niciun elev.

Cei mai mulți candidați, 23, au fost la Liceul Tehnologic „Danubius” din orașul Corabia, județul Olt. Anul trecut au participat 29 de candidați, iar procentul de promovabilitate a fost de 16,7%.

În anul 2024, niciun elev din 33 de licee nu a reușit să promoveze Bacalaureatul. În urmă cu 2 ani, numărul acestor licee a fost de 48.

Amintim că ordinul de ministru privind metodologia de fundamentare a cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2025-2026, interzice acestor școli să înființeze clase de a IX-a.

  • În decembrie 2024, spre finalul mandatului Ligiei Deca, proiectul de metodologie propunea eliminarea acestei interdicții. Totuși, în varianta finală s-a păstrat această măsură.

Iată lista liceelor în care niciun candidat nu a promovat examenul de Bacalaureat de anul acesta, sesiunea iunie:

Nr.Nume liceuMedie Bac 2025Medie Admitere 2024Rată de promovare 2025Elevi Bac 2025
1Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul”5,910%1
2Liceul de Agricultură și Industrie Alimentară Odobești5,632,170%4
3Liceul Tehnologic Drăgănești-Vlașca5,401,900%3
4Liceul Tehnologic „Dr. Florian Ulmeanu”, Ulmeni5,132,550%3
5Liceul Tehnologic „Victor Jinga”, Săcele5,050%7
6Liceul Tehnologic Independența4,660%2
7Liceul Tehnologic Agricol Comuna Smeeni4,603,070%5
8Centrul Școlar de Educație Incluzivă, Baia Mare4,590%2
9Liceul Tehnologic de Transporturi, Municipiul Ploiești4,513,850%10
10Liceul Tehnologic „Florian Porcius”, Rodna4,353,120%10
11Liceul Tehnologic nr. 1 Prundu4,350%4
12Liceul Tehnologic „Max Ausnit”, Caransebeș4,023,420%15
13Liceul Tehnologic „Tivai Nagy Imre”, Sânmartin3,993,460%14
14Liceul Tehnologic „Sf. Haralambie”, Turnu Măgurele3,843,050%11
15Liceul Tehnologic „Ioan Ossian”, Șimleu Silvaniei3,721,600%6
16Liceul Tehnologic „Nicolae Istrățoiu”, Deleni3,710%1
17Liceul Tehnologic „Sf. Dimitrie”, Teregova3,713,400%17
18Liceul Tehnologic Special „Beethoven”, Craiova3,680%3
19Liceul Particular „Onicescu-Mihoc”3,633,400%3
20Liceul de Transporturi Auto3,632,400%5
21Liceul Tehnologic „Petru Rareș”, Bacău3,583,470%3
22Liceul Tehnologic „George Bibescu”, Craiova3,492,070%8
23Liceul Tehnologic „Simion Leonescu”, Luncavița3,460%6
24Liceul Tehnologic „Alexandru Filipascu”, Petrova3,460%4
25Liceul Teoretic Amarăștii de Jos3,441,250%9
26Liceul Tehnologic „Ștefan Anghel”, Băilești3,362,100%9
27Liceul Tehnologic Special „Regina Elisabeta”3,310%4
28Liceul Tehnologic Auto Curtea de Argeș3,240%3
29Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă”, Arad3,242,170%6
30Liceul Tehnologic Oraș Pătârlagele3,060%9
31Colegiul Tehnic „Viceamiral Ioan Bălănescu”, Giurgiu3,013,570%1
32Liceul Tehnologic Măcin2,961,500%4
33Liceul Tehnologic „Unio-Traian Vuia”, Satu Mare2,760%3
34Liceul Tehnologic Special nr. 32,740%11
35Liceul Teoretic, Sat Oveselu, Com. Măciuca2,711,500%2
36Liceul Tehnologic „Danubius”, Corabia2,592,150%23
37Liceul Tehnologic nr. 1 Surduc2,560%5
38Liceul Tehnologic nr. 1 Suplacu de Barcău2,450%2
39Liceul Tehnologic „Elie Radu”, Botoșani2,432,100%2
40Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Elena Doamna”, Focșani2,430%4
41Liceul Tehnologic „Dimitrie Filipescu”, Municipiul Buzău1,833,220%1
42Liceul Tehnologic „Trandafir Cocârla”, Caransebeș1,732,850%7
43Liceul Teoretic „Anastasie Bașotă”, Pomârla3,050%4
44Liceul Tehnologic Lechința2,700%1
45Liceul Tehnologic „General David Praporgescu”, Turnu Măgurele2,050%2
46Centrul de Studii „Ștefan cel Mare și Sfânt – Bucovina”, Câmpulung Moldovenesc0%2
47Liceul Tehnologic Stoina0%1
48Colegiul Tehnic Reșița3,470%5
49Liceul Tehnologic „Constantin Lucaci”, Bocșa0%3
Condițiile pe care un elev trebuie să le îndeplinească pentru a promova examenul de Bacalaureat sunt:
  1. să-și fi echivalat sau recunoscut toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale;
  2. să susţină toate probele scrise şi să obțină nota 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
  3. să obţină media generală 6(cel puţin) la probele scrise.

Media notelor la probele scrise se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire. Aceasta reprezintă media generală a candidatului la examenul de Bacalaureat. Acolo unde candidaţii obţin media generală 5,99, media generală se rotunjeşte la 6,00.

Candidaţii care s-au prezentat la toate probele de examen, dar nu îndeplinesc simultan condiţiile, precum şi candidaţii care s-au prezentat la unele, dar nu la toate probele de examen sunt declaraţi „respinşi”.

Informații de context

Secretarul de stat Sorin Ion a explicat, la matinalul Radio România Actualități, că rezultatele slabe la examenul de Bacalaureat sunt o consecință a ceea ce se întâmplă, în primul rând, în liceele tehnologice, unde „miza elevilor nu este neapărat examenul de bacalaureat, ci mai degrabă, acel certificat de calificare care îi asigură inserția pe piața muncii”.

  • „Așadar, Bacalaureatul este un scop general pentru învățământul liceal, dar, la liceele tehnologice lucrurile sunt puțin diferite și dacă elevul dorește să-și exercite meseria pentru care s-a pregătit în cei patru ani de liceu, uneori nici nu se prezintă la bacalaureat. În cele mai multe situații, de asta avem și un absenteism destul de ridicat, iar în alte situații pregătirea pentru bacalaureat e lăsată undeva pe locul doi”, a completat acesta.

Doar jumătate dintre elevii din licee tehnologice au promovat Bacalaureatul 2025 – cea mai mică rată din ultimii cinci ani, potrivit rezultatelor înainte de contestații. În ultimii 16 ani, rata de promovare la Tehnologic nu a depășit niciodată 60%.

Față de filiera teoretică, diferența este de de aproape 36 de puncte procentuale (86,04% în cazul liceelor teoretice, în 2025). Față de cea vocațională, diferența este de aproape 25 de puncte procentuale.

Evoluția ratei de absolvire Bacalaureat – licee tehnologice:

  • 2010 – 53,56%
  • 2011 – 22,33%
  • 2012 – 20,41%
  • 2013 – 34,95%
  • 2014 – 38,69%
  • 2015 – 47,04%
  • 2016 – 44,24%
  • 2017 – 50,18%
  • 2018 – 42,65%
  • 2019 – 41,90%
  • 2020 – 39,52%
  • 2021 – 46,16%
  • 2022 – 53,53%
  • 2023 – 54,17%
  • 2024 – 59,52%
  • 2025 – 50,47%

Foto: © Vadym Terelyuk | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


3 comments
  1. O parte dintre liceele respective sunt unitati de invatamant special/centre școlare pentru educație incluziva – deci care școlarizarea copii cu cerințe educationale speciale (cu deficiente de diferite tipuri).
    Nu ar fi trebuit sa le luați in calcul.

  2. Aceste cifre arată exact situația reală. Cunosc elevii dintr-unul din liceele de pe listă și mediul din care fac parte. Vă garantez că nu au avut burse de merit, ci burse sociale. Același lucru se întâmplă și în școala în care predau: părinții își trimit copiii la școală doar pentru bursa socială, dar elevii NU DORESC SĂ ÎNVEȚE! În aceste medii, școala și educația sunt pe ultimul loc pe lista de priorități, în spatele petrecerilor, bârfelor, creșterii celorlalți 6-7 frați, treburilor din godpodărie. Ei vin la școală doar pt aceste burse, însă nu își fac teme, nu învață, nu le pasă, nu manifestă interes pentru învățare. Indiferent de calitatea actului educațional, de profesor, de beneficiile care se acordă, istoricul din ultimii ani arată că vin la școală doar pentru bani. Faceți o statistică să vedeți ce procent de elevi dintre cei care au primit burse sociale promovează EN sau BAC-ul. Lucrez zi de zi cu astfel de elevi și familii. Bursele sociale sunt bani aruncați pe fereastră! Vreți să îi sprijiniți, sprijiniți-i cu burse sociale pe cei care au măcar rezultate mediocre. Nu pe toți. Acolo va fi o economisire la buget. Știți că în aceste familii se fac câte 8-10 copii, care se cresc între ei, doar pt alocații și burse? La polul opus sunt copii care trag zi de zi pentru o medie de 9. Mai mult de 15% dintr-o clasă. Fetița mea, olimpică la Limba Engleză, nu va primi nicio recunoaștere pt acest merit, iar elevii mei care nu dau 2 bani pe școală și de care trag zilnic să îi conving să învețe, primesc burse sociale. Unde mai pui că jumătate dintre tații care declară 0 venituri, lucrează, de fapt la negru. Ei se descurcă fără școală, datorită burselor sociale. De aceea nu învață nici odraslele lor și aceasta este replica pe care o aud copiii zilnic de la părinții lor. Și vin eu, o profesoară care muncește dublu față de mamele lor, care se descurcă de la o lună la altă cu banii, chiar mai rău decât unele dintre aceste familii cu burse sociale, eu- o doamnă cu 22 de ani de școală, și încerc să conving copiii și familiile lor că Educația este bună și trebuie să învățăm… Pe cine încerc să păcălesc?
    Rugăminte: oferiți burse sociale doar celor care chiar doresc să învețe. Încurajați-i pe toți cei care reușesc să aibă media 9.
    Apropo de liceele tehnologice- știți, nu, care este explicația pt rata mică de promovare? MATEMATICA! Conținuturile la matematică trebuie schimbate/ reduse încă de la nivelul primar. Este prea complicat și lipsit de relevanță/utilitate ce se cere la matematică, de la gimnaziu în sus.
    🙏Rog frumos să transmiteți acest mesaj și domnului Daniel David. Am încredere că va înțelege ceea ce am dorit să transmit: mai bine faceți economie pe spatele celor care oricum nu devin contribuabili la vârsta adultă și încurajați-i pe cei care muncesc zi de zi pentru a deveni contribuabili.
    Mulțumesc!

  3. Două lucruri vreau sa spun:
    1. Din tabelul dat cu procentele de promovabilitate rezulta, fără dubii, ca legea 1/ 2011( legea Funeriu) a avut efect doar in doi ani, adică 2011 si 2012. Dupa s-a revenit la bataia de joc de dinainte.
    2. Credeți ca in liceele alea de niciun elev nu a promovat la bacalaureatul nu s-au dat burse, Burse de merit! pI daca erau premianții clasei, de ce sa nu se dea ? Ce daca nu au învățat nimic!? Nu mai risipiți banii aiurea!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Psihologul ne-a recomandat să o mutăm de urgență” – mărturiile părinților care și-au retras copiii de la clasa învățătoarei din Târgu Mureș care-i umilea și agresa fizic și verbal pe elevi

Părinții care și-au retras elevii de la clasa învățătoarei Alexa Mariana de la școala gimnazială „Romulus Guga” din Târgu Mureș continuă să scrie pe adresa redacție@edupedu.ro. Doi părinți care și-au…
Vezi articolul

Ministerul Educației și Cercetării a greșit calculele din Metodologia privind finanțarea cercetării în universități, copiate din metodologia de acum un an / Instituția emite o rectificare și corectează și referințele la două metarankinguri universitare diferite, în loc de unul

O serie de rectificări au fost publicate, luni, în Monitorul Oficial pentru un ordin recent al Ministerului Educației și Cercetării, prin care era aprobată Metodologia finanțării cercetării din universități în…
Vezi articolul

Apel al profesorilor de limba franceză și limbi romanice din Argeș la universități și institutele de cultură pentru câte două ore la limbile moderne, în trunchiul comun de liceu – proiect planuri-cadru: O oră pe săptămână înseamnă meditații

Profesorii de limbi romanice și limba germană din Argeș cer păstrarea a cel puțin două ore săptămânal pentru fiecare limbă modernă în trunchiul comun al planurilor-cadru pentru liceu, avertizând că…
Vezi articolul

VIDEO Klaus Iohannis: Legile și normele de aplicare pentru implementarea proiectului România educată trebuie să reflecte nu doar litera, ci și spiritul său incluziv, în care valorile fundamentale în construcția și practicile sistemului de educație sunt respectate

Mesaj în apărarea proiectului România educată, dat de președintele Klaus Iohannis duminică, la Festivalul „Săptămâna Haferland”, ediția a X-a, din localitatea Criț, județul Brașov. Șeful Statului a subliniat faptul că…
Vezi articolul