Locurile de la masteratul didactic au fost ocupate integral. Ce specializări oferă cele opt universități din program

[jp_post_view]
Masteratul la distanță
Foto: Pexels.com
Toate locurile de la masteratele didactice, forma de învățământ cu frecvență, organizate în program-pilot de opt universități românești, au fost ocupate, a anunțat Ministerul Educației într-un comunicat de presă.

Cele opt instituții de învățământ superior care organizează programe de master didactic, pe locuri subvenționate de la bugetul de stat, în anul universitar 2020-2021, precum și domeniile aferente sunt:

  • Universitatea Politehnică din București – specializări: Inginerie mecanică, Inginerie și management;
  • Universitatea din București – specializări: Chimie, Biologie, Geografie, Limba și literatura română, Limba și literatura germană;
  • Academia de Studii Economice din București – specializări: Economie;
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – specializări:  Educație fizică și sport, Teologie Ortodoxă, Biologie și Geografie;
  • Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – specializări: în limba română – Informatică, Chimie și Istorie, în limba maghiară – Matematică, Informatică, Chimie și Istorie;
  • Universitatea „Ovidius” din Constanța – specializări: Științe inginerești aplicate, Administrarea afacerilor, Psihologie și Biologie;
  • Universitatea din Craiova – specializări: Informatică, Calculatoare și tehnologia informației, Chimie și Biologie;
  • Universitatea de Vest din Timișoara – specializări: Fizică, Educație fizică și sport, Chimie, Biologie și Geografie.

Reamintim că masterul didactic este un program de formare inițială pentru cariera didactică, prevăzut încă de la adoptarea Legii nr. 1/2011 (Legea educației naționale), dar care a fost implementat pentru prima dată de Monica-Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, prin ordinul de înființare și organizare semnat în luna iunie a acestui an.

Programul are o durată de doi ani și se adresează absolvenților cu diplomă de licență sau echivalentă, interesați să dezvolte o carieră didactică. Aceștia s-au putut înscrie la un program de master didactic din același domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licență.

În baza ordinului menționat anterior, trei instituții de învățământ – Universitatea Politehnică București (specializări: Inginerie mecanică și Inginerie și management), Academia de Studii Economice din București (specializări: Administrarea afacerilor, Economie, Contabilitate, Informatică economică)  și Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (specializări: Matematică și Informatică – în limba maghiară și Informatică și Chimie – în limba română) – au oferit candidaților și posibilitatea de a opta pentru obținerea dublei specializări, aleasă tot din domeniul fundamental aferent domeniului înscris pe diploma de licență sau echivalentă a acestora.

În condițiile dublei specializări, absolventul va prezenta o singură lucrare de disertație care vizează, la nivelul ipotezei formulate, ambele specializări. Absolventul primește o singură diplomă, care atestă competențele didactice și pentru cea de-a doua specializare și care îi conferă dreptul de a preda respectivele discipline de studiu.

Conform legii, universitățile pot organiza aceste programe de studii universitare de master didactic prin parteneriate între departamentele/facultățile de profil și structurile instituționale (departamente/facultăți) cu profil psihopedagogic.

Sursă foto: Pexels.com


2 comments
  1. Unele specializări nu apar deloc…Probabil d-na anisie(A, desigur, dar nu aici…) n-a făcut materiile la școală, deci, nu există noțiunea de „profesor” de așa ceva….Bine, și limba română a făcut-o când a putut, e evident din felul în care se exprimă, e chiar de mirare că există varianta masteratului didactic la filologie cu un ministru ca această distinsă profesoară de română și dirigintă pe deasupra!
    Ei, dar nu-i nimic, în curând va fi senator, lăsând probabil locul cuiva cel puțin la fel de inteligent…

  2. Articolul este partial adevarat. S-au ocupat toate locurile alocate, dar nu toate specializarile deschise initial au primit finantare. Sunt cateva specializari care nu s-au deschis din lipsa studentilor interesati. Eu tot nu am inteles la ce este util un asemenea masterat, cat timp salariile din invatamant sunt la un nivel foarte coborat. Daca ne dorim o tara ca „afara”, sa crestem alocarea bugetara ca „in afara”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Solicitarea care a dus la schimbarea peste noapte a orei de începere pentru olimpiada județeană de Geografie, pentru toți elevii de clasa a VIII-a, a fost făcută pentru un singur elev, direct la cabinetul secretarului de stat Florian Lixandru

Solicitarea care dus la decizia ca toți elevii de clasa a VIII-a participanți la Olimpiada Națională de Geografie (ONG), etapa județeană de duminică, 17 martie, să înceapă proba scrisă de…
Vezi articolul

Universitatea din București ia măsuri în cazul profesorilor de tip „vă pic pe toți” sau „10 pe linie”: evaluările în care sunt prea mulți studenți care nu promovează sau sunt extrem de multe note de 9 și 10 vor fi verificate – regulament nou

În facultățile Universității din București se vor face verificări în momentul în care ponderea studenților care nu au promovat o disciplină, în urma unei evaluări finale, este mai mare de…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Limba latină poate fi propusă de școală pentru a fi aleasă de elevi, în proiectul planurilor-cadru pentru liceu. Asta ar trebui să se întâmple ca până acum, cel puțin la profilul umanist, iar dacă nu se va întâmpla ministerul ar trebui să decidă el acest lucru

Ministrul Educației intervine în dezbaterea pe noile planuri cadru pentru liceu pe care le-a lansat public și precizează că Limba latina „nu a fost niciodată în trunchiul comun, ci în…
Vezi articolul

Directorii și contabilii pot folosi modulul care simplifică achizițiile publice în școli lansat de EDUS: simplifică birocrația, reduce timpul pierdut cu sarcini administrative și oferă un flux clar, intuitiv și complet digital (P)

Fiecare director sau contabil care a trecut prin procesul de achiziții publice știe cât de dificil este să gestionezi documentele, să eviți greșelile și să ții pasul cu cerințele legale…
Vezi articolul