Ludovic Orban se contrazice cu privire la motivele menținerii after school-urilor deschise și închiderii școlilor: În after school-uri nu a existat un număr semnificativ de infectări și after school-urile sunt în afara procesului educațional / Nu prezența la școală pune probleme de infectare

4.283 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ludovic Orban folosește același argument pentru a motiva atât decizia de menținere deschisă a after school-urilor, cât și pe cea de închidere a școlilor. „After school-urile sunt în afara procesului, nu fac parte din activitatea, să spun, educațională, din zona de reglementare a învățământului. În plus, în after school-uri, din datele pe care le avem, nu a existat un număr semnificativ de infectări, pe baza anchetelor epidemiologice”, a declarat Orban, la câteva minute după ce a anunțat că nici școlile nu prezintă probleme din punct de vedere al numărului de infectări.

Întrebat de ce a închis toate școlile din țară, Ludovic Orban a răspuns: „Pe primul loc este sănătatea copiilor noștri și a familiilor copiilor noștri. Nu prezența la școală, aici nu e vorba de prezența la școală… La școală, evident că riscul de răspândire e mult mai mic. E vorba de celelalte activități în care copiii, adolescenții nu sunt sub supravegherea școlilor, a părinților și riscul de trasmitere crește. Și e vorba și de transportul local și intrajudețean pe așa-zisele navete, pentru că acolo Consiliile județene nu au impus firmelor de transport să asigure” respectarea normelor de siguranță.

Întrebat apoi de ce a lăsat deschise after school-urile, premierul a dat următorul răspuns: „La școală ești obligat să te duci, pe când la after school-uri nu e obligat nimeni să se ducă. În plus, after school-urile sunt în afara procesului…, nu fac parte din activitatea, să spun, educațională, din zona de reglementare a învățământului. În plus, în after school-uri, din datele pe care le avem, nu a existat un număr semnificativ de infectări pe baza anchetelor epidemiologice„.

Amintim că ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat sâmbătă la Știrile PRO TV că ”la momentul acesta, rata de infectare pentru elevi și cadrele didactice este sub 1%, conform datelor primite de Ministerul Educației de la Direcția de Sănătate Publică. Este important pentru noi toți ca acești copii să rămână sănătoși, pentru ca să-și continue educația”.

Potrivit surselor Edupedu.ro din zona medicală, rata infectare pe 14 zile în mediul școlar este de 0,05% totalul de peste 2,9 milioane de elevi din învățământul preuniversitar, 0,66% din numărul de profesori, 0,59% din personalul auxiliar și 0,46% din personalul nedidactic.


3 comments
  1. Nu știu de ce vă așteptați la ceva logic și coerent de la acest politruc pentru care minciuna este a doua natură !

  2. Care este contradicția?
    Mi se pare limpede că de regula de la after-school un copil este dus și adus de familie, regulă care nu e general valabilă la școală.
    Iar faptul că nu este o activitate obligatorie permite familiei să evalueze gradul de siguranță, condițiile asigurate etc fără ca această evaluare să genereze penalizarea copilului.

    1. Contradictia consta in faptul ca desi rata de infectari este mica in mediul scolar, acesta se inchide ,iar programele de tip after-school nu ,desi acelasi argument pe care il foloseste sa motiveze continuarea acestor programe este valabil si pentru scoala ,dar masurile sunt diferite

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un proiect de lege care interzice fumatul în școli și pe o rază de 200 de metri în jurul acestora, precum și pe stradă sau în alte locuri publice, pentru elevii care nu au împlinit 18 ani, a fost adoptat tacit de Senat și trece în Camera Deputaților

Senatul a adoptat tacit, luni, o propunere legislativă de modificare a Legii 349/2002 pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun prin care fumatul este interzis minorilor în școli…
Vezi articolul

Încă 6 școli și grădinițe din Timișoara trec online din cauza frigului din clase / Inspector Școlar: ”Am solicitat o verificare cu termometrul a situației temperaturilor de la unitățile de învățământ unde au scăzut temperaturile în clase”

În total, elevii din 8 licee, școli și grădinițe din Timișoara învață de miercuri de acasă pentru că este prea frig în clase, iar furnizorul de agent termic nu reușește…
Vezi articolul

Sorin Ion, Ministerul Educației: Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și-a cam pierdut sensul. În fiecare an, în mediul educațional, aud „admiterea era bună, că noi am dat admitere pe vremea noastră“

Secretarul de stat în Ministerul Educației Sorin Ion a spus în comisia de învățământ din Senat, vineri, că Evaluarea Națională și-a pierdut din sens și asta a dus la „derapaje…
Vezi articolul

Schimbări la Casele de cultură ale studenților, după 20 de ani: vor putea accesa fonduri europene, parteneriate cu universitățile și să organizeze activități de antreprenoriat pentru tineri – Hotărâre de Guvern adoptată

Casele de Cultură ale Studenților (CCS) vor deveni hub-uri educaționale și de formare profesională, unde tinerii vor putea învăța să-și dezvolte competențele antreprenoriale, să participe la programe de mentorat și…
Vezi articolul

Profesorul anonim – Scrisoare către ministrul Daniel David: În unele școli din Romania, profesorii își aduc hârtie igienică de acasă, însă primesc notificări de la directori sau inspectori, pe grupul de WhatsApp, la ora 20 sau 21. Nu doar în situații excepționale

Stimate domnule ministru, vă scriu această scrisoare pentru a vă ruga să mai reflectați puțin la măsurile luate privind cadrele didactice din mediul preuniversitar, poate o să găsiți o variantă…
Vezi articolul