Mai multe asociații de elevi cer guvernului să nu voteze proiectul de ordonanță care reglementează decontarea navetei și anunță proteste în București și în țară

868 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Șase asociații regionale de elevi anunță, miercuri, o serie de proteste față de un proiect de ordonanță de urgență ce reglementează decontul navetei și “solicită ferm reprezentanților guvernului să lupte împotriva adoptării ordonanței, având în vedere efectele negative” ale actului normativ, programat să intre pe agenda ședinței de guvern.

În comunicatul de presă comun, Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Elevilor din Mureș (AEMs) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) arată că, în problema deconturilor, “Ministerul Educației încearcă să se dezică de responsabilitatea sa, creând impresia în spațiul public că problema se va rezolva”. Ele arată că au cerut dezbatere publică pe conținutul ordonanței, fără rezultat.

  • “Mai mult, proiectul de Ordonanță de Urgență prevede anumite tarife maximale de decontare a navetei. În contextul în care prețul real al navetei diferă față de prețul prevăzut în lege, elevilor le va fi fie decontată naveta parțial, fie nu le va fi decontată deloc, fapt care s-a întâmplat în trecut din cauza HG 863/2016”, mai arată organizațiile.

Acestea anunță că organizează proteste, miercuri, în fața Guvernului și în fața prefecturilor din județe. 

Comunicatul integral:

Guvernanții își bat joc de nevoile elevilor! Elevii ies în stradă!

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Elevilor din Mureș (AEMs) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) solicită de urgență membrilor Guvernului să nu voteze proiectul de OUG care reglementează decontul navetei.

Marți, 15 iunie, Ministerul Educației a publicat agenda ședinței de Guvern din 16 iunie, menționând în cadrul ei și proiectul de OUG care reglementează trecerea navetei în procedură de decont. Solicităm ferm reprezentanților Guvernului să lupte împotriva adoptării ordonanței, având în vedere efectele negative ale acesteia. 

La momentul actual, Legea nr. 226/2020 prevede gratuitatea la transportul județean. Astfel, elevii se duc și primesc abonamentul gratuit de la operatorii de transport, pe baza carnetului de elev. În ciuda faptului că a trecut peste un an de la promulgarea Legii nr. 226/2020, aceasta nu a fost încă pusă în aplicare, nefiind prevăzut, încă de la elaborarea bugetului de stat, nici măcar 1 leu pentru transportul elevilor. Ministerul Educației încearcă să se dezică de responsabilitatea sa, creând impresia în spațiul public că problema se va rezolva.

Mai mult, proiectul de Ordonanță de Urgență prevede anumite tarife maximale de decontare a navetei. În contextul în care prețul real al navetei diferă față de prețul prevăzut în lege, elevilor le va fi fie decontată naveta parțial, fie nu le va fi decontată deloc, fapt care s-a întâmplat în trecut din cauza HG 863/2016.

Menționăm că asociațiile de elevi au transmis o adresă prin care solicită Ministerului Educației și Cercetării să organizeze o dezbatere publică pe conținutul proiectului de ordonanță de urgență. Precizăm faptul că organizarea unei dezbateri este obligatorii în acest caz, așa cum prevede articolul 7, alin. (9) din Legea nr. 52/2003. În ciuda faptului că dezbaterea nu a avut loc, astăzi va fi votat proiectul de OUG, încălcându-se legea.

În acest sens, asociațiile de elevi vor protesta astăzi în fața Guvernului, respectiv în fața Prefecturilor din județele lor. De asemenea, încurajăm toți elevii din țară să poarte astăzi o banderolă albă, în semn de grevă japoneză.

Solicităm guvernanților să nu adopte proiectul în următoarea ședință de Guvern și să organizeze în cel mai scurt timp posibil o dezbatere publică împreună cu reprezentanții elevilor cu privire la proiectul de ordonanță.

“Ne luptăm cu transportul elevilor de ani de zile, iar în contextul în care situația legislativă era clară, propunerea unei modificări și aducerea ei la forma trecută, măsură dovedită drept ineficientă în trecut, dă dovadă de ignoranță față de nevoile elevilor. Elevii au nevoie de acces la educație în mod echitabil, însă acest lucru nu se poate realiza decât prin măsuri reale.” -Ariana Dudună, președinte AEC.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mathias Corvinus Collegium, organizație educațională asociată guvernului Orban, cu activități și în România, nu operează ca parte a sistemului național de învățământ sau ca furnizoare de educație după sisteme străine, precizează Ministerul Educației / Concursurile sale, inclusiv unul istoric în curs de desfășurare, nu sunt recunoscute sau susținute de minister

Mathias Corvinus Collegium (MCC), organizație educațională din Ungaria apropiată guvernului Viktor Orban și care desfășoară și în România o serie de activități care îi vizează pe elevi și studenți, nu…
Vezi articolul

În Harghita și Covasna, unii copii români și maghiari comunică între ei în limba engleză / Autoritățile reclamă probleme în sistemul de educație / ”Trebuie învățați copiii să înțeleagă, când merg la piață și nu reușesc să vorbească românește”

Unii copii români și maghiari vorbesc între ei în limba engleză în județele Harghita și Covasna, pentru a se putea înțelege între ei, reclamă președintele CJ Harghita, Borboly Csaba. El…
Vezi articolul

Statutul Elevului 2024. Reevaluarea lucrărilor scrise poate fi solicitată de către elevi sau părinți, în termen de 5 zile lucrătoare, dacă argumentele profesorului nu sunt considerate satisfăcătoare

În situația în care argumentele unui profesor nu sunt considerate satisfăcătoare, elevii sau părinții pot solicita în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, conducerii unității de învățământ reevaluarea lucrării…
Vezi articolul
Postlicealele Ministerului de Interne

Încadrare profesori. Titularii care și-au făcut completare de normă într-o altă școală, începând cu anul școlar 2025-2026, nu sunt cuprinși în procedura Ministerului Educației – proiect

Ministerul Educației și Cercetării nu i-a cuprins pe profesorii titulari care și-au făcut completare de normă într-o altă școală pe perioadă nedeterminată, începând cu anul școlar 2025-2026, în stabilirea ordinii…
Vezi articolul