Mai multe asociații de elevi contestă legitimitatea premierului Ciucă de a stabili nivelul burselor de merit: Considerăm ipocrit faptul că o persoană care și-a copiat teza de doctorat comentează asupra meritului notelor elevilor

[jp_post_view]
Foto: © Ibreakstock | Dreamstime.com
„Meritul elevilor ar trebui să fie stabilit de către specialiști în domeniul educației. Considerăm ipocrit faptul că o persoană care și-a copiat teza de doctorat comentează asupra meritului notelor elevilor, având în vedere faptul că un plagiator nu are niciun merit intelectual”, scriu cele 6 asociații ale elevilor într-un comunicat de presă. Reacția vine în contextul în care asupra premierului planează acuzații de plagiat în teza de doctorat.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc), Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI) și Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Elevilor din Timiș (AETM) au transmis într-un comunicat intitulat „premierul plagiator stabilește cât merită elevii!”. Totul în contextul în care, recent, Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a declarat faptul că premierul Nicolae Ciucă a propus ca bursele de merit să fie acordate elevilor cu media peste 9,80.

Redăm un fragment din comunicatul elevilor:

„Apreciem faptul că meritul elevilor ar trebui să fie stabilit de către specialiști în domeniul educației. Considerăm ipocrit faptul că o persoană care și-a copiat teza de doctorat comentează asupra meritului notelor elevilor, având în vedere faptul că un plagiator nu are niciun merit intelectual. Așadar, lăsăm soarta elevilor și a burselor acestora în mâinile unei persoane care consideră mediul academic un spațiu din care fiecare se servește cum dorește și își asumă meritele pentru munca altor persoane?

Solicităm tăierea pensiei speciale a premierului Nicolae Ciucă, având în vedere faptul că acesta își dorește să taie bursele elevilor. Astfel, putem avea o abordare corectă asupra tăierilor”, se arată în comunicatul elevilor.

Pe de altă parte, Guvernul a trimis azi un comunicat de presă cu punctul de vedere al premierului Ciucă în scandalul despre posibilul plagiat: „În legătură cu acuzația de plagiat a tezei sale de doctorat, premierul Nicolae Ciucă a decis să solicite analizarea lucrării de către comisia de etică a Universității Naționale de Apărare „Carol I” (UNAp), potrivit unui comunicat al Guvernului României: „Ca urmare a interesului manifestat public față de teza de doctorat (…), am decis să solicit analizarea lucrării de către Comisia de Etică a UNAp – Instituția Organizatoare de Studii de Doctorat în care s-a susținut teza de doctorat care are un pronunțat caracter specific domeniului Științe Militare”.

Foto: © Ibreakstock | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspectorul școlar general din Timiș, după ce patru inspectori și opt directori de școli din județ au demisionat: Dacă vrem ca țara să meargă într-o direcție a dezvoltării, trebuie să investim în educație, nu să negociem cât le dăm școlilor / Directorii sunt copleșiți de volumul foarte mare de muncă, ei sunt profesori, nu specialiști în contabilitate sau în legislație

Mesaj de protest al inspectorului școlar general din Timiș, Aura Danielescu, după ce patru inspectori școlari și cel puțin opt directori de școli au demisionat din funcțiile pe care le…
Vezi articolul

Ludovic Orban, după ce lockdown-ul anunțat de alte state a lăsat școlile neatinse: Nu există un model european. Facem evaluări permanente cu privire la închiderea școlilor când se atinge incidența de 3 la mie

Premierul Ludovic Orban susține că „nu există un model european” de gestionare a școlilor și a educației, în pandemia COVID-19. Întrebat de ce România închide școlile și grădinițele atunci când…
Vezi articolul

O parte din profesori vin la cursurile de educație rutieră, pentru a obține dreptul de a preda aceste noțiuni, doar ca să ia o diplomă pentru gradul didactic, spune Titi Aur / Ce tipuri de lecții rutiere sunt în alte țări

„O parte din profesorii care se duc la cursuri prin care să predea siguranță rutieră, se duc din interesul de a-și obține gradul”, spune la DCNews Titi Aur, specialist în…
Vezi articolul