Maraton al dezbaterilor pe legile Educației, în Parlament. Marți, 11 aprilie, discuțiile cu toate organizațiile încep la ora 10 și se încheie la 19. Ministra Ligia Deca participă la dezbateri în ambele zile

489 de vizualizări
Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com
Marți și miercuri sunt organizate dezbateri în privința celor două proiecte de legi ale Educației, legea învățământului preuniversitar și legea învățământului superior, în Parlamentul României, potrivit ordinii de zi a ședințelor Comisiei pentru Învățământ din Camera Deputaților. Marți, 11 aprilie, de la ora 12 și până la ora 14, vor fi discuții cu reprezentanții părinților, elevilor, studenților și profesorilor, conform programului.

Tot astăzi, de la ora 10 și până la 12, este programată întâlnirea cu reprezentanții administrației publice locale.

Reprezentanții organizațiilor non-guvernamentale din domeniul educației și reprezentanții mediului de afaceri vor participa la dezbaterea de la ora 17.

Miercuri, 12 aprilie, vor fi dezbateri cu reprezentanți ai Consiliului Național al Rectorilor, reprezentanți ai cultelor religioase, iar la ora 15:30 este invitată Ligia Deca, ministrul Educației. Aceasta participă însă la dezbateri încă de marți de la ora 11:30.

Informații de context

Până pe 18 aprilie vor putea fi depuse amendamente, potrivit Camerei Deputaților. Termenul de depunere al raportului este 26 aprilie 2023.

Inițial, Ministra Educației, Ligia Deca, anunța pe 29 martie, când s-au aprobat în Guvern legile Educației, că “există aprobată o solicitare de procedură de urgență, odată cu adoptarea legilor în Guvern și s-a discutat despre abordarea discuției legilor într-o comisie reunită a celor două comisii de educație din cele două camere ale Parlamentului”.

Președinta comisiei de învățământ din Camera Deputaților, Natalia Intotero a spus marți, 4 aprilie, pentru Edupedu.ro, că „va fi un proces legislativ normal. Nu se mai face comisie comună pentru proiectele de legi ale Educației”.

La rândul său, fostul ministru al Educației, a confirmat faptul că legile educației vor fi discutate în Parlament în comisii separate, nu în comisie reunită, miercuri, la ora Guvernului din Senat, unde a fost prezentă ministra Educației.

Foto: © Sarinya Pinngam | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
„Tur de forță” în Parlament, pe tema proiectelor de legi ale Educației, cu reprezentanții elevilor, părinților, profesorilor și cultelor, anunțat de președinta Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților: Au fost trimise foarte multe amendamente la minister și nu prea s-au luat în considerare
Marcel Ciolacu, președintele PSD: Dascălii au ajuns bătaia de joc a unor elevi care consideră că au doar drepturi, fără nicio obligaţie. Avem legile Educaţiei în Parlament. PSD va insista ca noile reglementări să restabilească autoritatea profesorilor
Natalia Intotero (PSD), despre admiterea separată la liceu: Nu trebuie să gândim cu încăpățânare. Nu este legea unei persoane sau legea a două persoane, este legea țării

1 comment
  1. Încă o dovadă că trăim în zodia hei-rupismului și că, de fapt guvernanților noștri, indiferent de culoarea politică, ” li se rupe” de soarta învățământului românesc! Dovada clară? – doar 2 ore alocate discuțiilor cu cele mai interesate categorii de noua lege – elevi, părinți, profesori – la egalitate cu organizații non-guvernamentale, administrația locală și, vezi doamne, mediul de afaceri… O să mai bifeze încă o actvitate cu care vor încerca să aburească norodul că ei, de fapt, și-au dat tot interesul, muncind pe brânci în Săptămâna Mare. Mi-e silă!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Religia să apară în trunchiul comun doar în clasa a IX-a, „Istoria evreilor. Holocaustul” și „Istoria comunismului” să fie părți ale disciplinei Istorie, cere Alianța Colegiilor Centenare / Prevederile planurilor-cadru care duc la descentralizare au nevoie de pilotare, spune organizația, care „se oferă să experimenteze” astfel de măsuri

„Pentru a evita riscurile în stabilirea unui CDEOȘ neadecvat, generat de  deteriorarea și demotivarea resursei umane din învățământ, dar și de alți factori, este necesară pilotarea în vederea aplicării ulterioare…
Vezi articolul

„Un plagiat rămâne un plagiat, indiferent de eventualele amendamente legislative”, susține Remus Pricopie, rectorul SNSPA, în contextul tentativelor din Parlament de amnistiere a plagiatorilor

“Propunerea de modificare a legii educației pe subiectul doctoratelor, avizată ieri de comisia de specialitate din Parlament, este o naivitate. Un plagiat rămâne plagiat, indiferent de eventualele amendamente legislative”, susține…
Vezi articolul

OFICIAL Excursii școlare cu bani de la Fondul de Mediu, în „Săptămâna verde”, din octombrie. Școlile se pot înscrie până în septembrie și primesc cheltuielile pentru cazare, transport, mese și bilete / Care sunt condițiile, ce activități mai pot pune profesorii pe listă și cum arată formularele inițiale și de raportare 

Școlile pot solicita bani pentru activitățile din cadrul Programului „Săptămâna verde”, pentru anii 2024 și 2025, finanțate din Fondul pentru mediu, până în septembrie 2024, conform unui ordin de ministru…
Vezi articolul

Amendamentul care ar fi blocat retragerea titlului de doctor plagiatorilor dinainte de 2011 a fost retras de deputatul care l-a introdus. Cătălin Manea: A fost interpretat eronat, nu am vizat nimic / Cum a trecut amendamentul de Comisia de Învățământ fără să fie dezbătut și votat

Amendamentul care i-ar fi amnistiat pe plagiatorii cu doctorate, introdus la un proiect de lege despre mediatorii școlari și care a fost scos la lumină de fostul președinte al Consiliului…
Vezi articolul

Aproape 1.000 de locuri în plus la master, în universitățile românești, după actualizarea programelor de profil – Hotărâre de guvern / Număr mare de programe încadrate la master profesional

Numărul locurilor la master în universitățile românești crește cu 970, după evaluările făcute în ultimele luni de agenția responsabilă cu asigurarea calității în învățământul superior, potrivit actualizării situației domeniilor și…
Vezi articolul