Marian Cîrlig, învățător și director de școală: Părerea negativă despre învățatul online vine ca un rezultat al formării inițiale din ’90 încoace

[jp_post_view]
FOTO: paginadepsihologie.ro
„Elevii așteaptă de mult timp o schimbare de la profesori, așteaptă să fie scos acest învățământ prăfuit din tranșeele acelea în care rezistă eroic, chiar și în această situație de criză” spune învățătorul Marian Cîrlig, director al școlii din comuna Radovanu, județul Călărași. Un om care a reușit de ani buni să introducă tehnologia într-o școală ce ar fi putut supraviețui, ca multe altele, cu minimul necesar, scrie Andreea Brașovean pe PaginaDePsihologie.ro.

Andreea Brașovean: Predarea online înseamnă multă pregătire pentru profesori. Este unul dintre motivele pentru care există atât de multă reticență?

„E foarte mare deranj (cu ghilimelele de rigoare), când atingi acest subiect. Învățământul, care ar trebui să fie locul unde să existe cea mai mare deschidere pentru nou, din păcate, este în momentul de față domeniul cel mai conservator din societatea românească.

Știți de unde vin aceste lucruri? Părerea negativă despre învățatul online vine ca un rezultat al formării inițiale, din ’90 încoace. Așa au fost formate cadrele didactice în Romania, din ’90 încoace. Cu părere de rău o spun, dar aceasta este situația. Am văzut mulți oameni în anii 1990–2000 care erau suplinitori la clasă, după marea pensionare din ’90–’91, când s-a ieșit în masă la pensie. Atunci s-a creat un mare vid și autoritățile au acoperit golul cu ce-au avut la îndemână.

Acei oameni sunt acum cadre didactice calificate, cu diplomă de licență, masterat, doctorat și cu funcții de conducere. Au dus mediocritatea la cel mai înalt rang, în învățământ. În acest moment, avem rezultate din ceea ce am sădit acum mulți ani”, spune învățătorul.

Andreea Brașovean: Cum trec elevii pentru această perioadă?

”După o perioadă atât de lungă, elevii simt nevoia de a comunica unii cu alții, de aceea îi las uneori în pauze cu microfoanele deschise.

Au reușit să formeze un colectiv și simt nevoia să se conecteze unul cu celălalt, să-și împărtășească idei, să spună ce-a mai făcut fiecare, să povestească prin ce întâmplări au mai trecut, ce desen au mai făcut, ce-au mai lucrat la matematică sau cum au rezolvat un anumit exercițiu.

Acea legătură care s-a creat în timp și pe care eu vreau să o duc în continuare, în ciuda faptului că ei nu se pot întâlni, deocamdată,” spune învățătorul Marian Cîrlig despre relația dintre elevi mediată de tehnologie.

Citește articolul integral pe PaginaDePsihologie.ro

FOTO: paginadepsihologie.ro


3 comments
  1. Cine crede ca, chiar se invata online, se imbata cu apa rece. Asta nu este invatamant, ne facem doar. A, cred ca merg anumite discipline, cele umaniste dar cele care necesita practica, laboratoare nu se pot incata online. Doar nu crezi ca daca te uiti la un film cu un experiment, gata, ai invatat. Aplici doar observatia in acest caz, celelalte nu. Mai sunt si abilitati practice care trebuie formate. Cand vei pus practic sa faci o masuratoare, sa realizezi un circuit, ce o sa faci, o sa te straduiesti sa iti aduci aminte ? Mai erau unii la scoala profesionala de mecanici care nu aveau atelier si faceau practica uitandu-se cum se scoate etrierul la o roata de masina.

  2. Referitor la articolul directorului Cârlig… Are dreptate pe jumătate, dar există și discipline în care nu se poate preda/învăța de la distanță (pardon, on-line!) Acestea sunt disciplinele tehnice, sportul, artele (vocaționale) ș.a. Cine crede că laboratoarele, atelierele de creație, pregătirea practică (ca să enumăr doar câteva) se pot face online, atunci are degeaba diplomă… de orice fel ! Nu neg că anumite discipline se pot preda și on-line… Dar cine este profesor cu adevărat, realizează că acest gen de predare-evaluare-notare este artificial, atât de artificial încât expresia ,,suntem ca roboții,, capătă sens… Sunt convins că există indivizi care se cred profesori ,,progresiștii,, și vor argumenta…ce bună este tehnologia… Și ce jalnici, ca să nu zic proști, sunt cei care o combat… Sincer nu voi lăsa copilul meu pe mâna unui astfel de individ…profesor! Apropos, cum rămâne cu metodica predării ?! Tot online ? Din partea mea aveți o notă slabă… Roboților.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Ministerul Educației întreabă părinții și profesorii ce discipline obligatorii să taie din cele 18 de la gimnaziu, câte ore să reducă și ce materii ar trebui introduse. Chestionarele online trebuie completate până pe 15 martie

Două chestionare online, unul pentru părinți și altul pentru profesori, prin care ministerul vrea să afle câte ore să taie de la disciplinele obligatorii din gimnaziu, ce materii ar trebui…
Vezi articolul

Profesorii de limba franceză vor fi formați până în 2028 într-un program al Ministerului Educației și Organizației Internaționale a Francofoniei, anunță Daniel David după o întâlnire cu trei ambasadori, șeful OIF Europa Centrală-Est și președintele AUF

Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat miercuri, 19 martie, că profesorii de limba franceză din România vor beneficia de programe de formare până în anul 2028, în cadrul unui parteneriat…
Vezi articolul

Liderul sindical Simion Hăncescu, după întâlnirea fără niciun rezultat cu premierul Ilie Bolojan: Măsura creșterii norme didactice este iresponsabilă, cinică. Va da peste cap întregul sistem de învățământ

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că „a mări norma didactică acum cu 20 de ore, repet, este o măsură…
Vezi articolul

Ne spuneți să învățăm, dar dumneavoastră aveți trei facultăți și cu ce mașină mergeți? Uite, vecinul de peste stradă de școală n-a terminat liceul și are mașină decapotabilă, este răspunsul pe care l-a primit Cecilia Călinescu de la elevii săi, directoarea Școlii Gimnaziale Pesceana din județul Vâlcea

În discuțiile purtate cu elevii pentru a-i convinge să nu abandoneze școala și să o trateze cu responsabilitate, directoarea Școlii Gimnaziale Pesceana din județul Vâlcea, Cecilia Călinescu, a primit următorul…
Vezi articolul

Marius Nistor, FSE: După 8 zile de grevă în luna mai, avem colegi care au mai primit 85 de lei salariu. Și sunt hotărâți să continue / Declarațiile necugetate venite din partea factorului decizional, la cel mai înalt nivel, ne-au dus în situația în care pur și simplu nu mai vorbim de grevă generală, vorbim de o revoltă în rândul corpului profesoral

Primele zile de grevă le-au afectat mult salariul pe luna mai al celor care sunt angajați în acest conflict de muncă, a declarat liderul sindical Marius Nistor. Acesta a dat,…
Vezi articolul