Marșul Educației: O fostă jucătoare de tenis merge pe jos peste 1.200 de km și vizitează peste 70 de școli

799 de vizualizări
Raluca Ciulei vizitează nu mai puțin de 70 de școli la pas, în cadrul unui marș pentru educație de peste 1.200 de km, care a început pe 11 mai la Cluj-Napoca și se va încheia pe 9 iunie, în Vama Veche. Nu este pentru prima dată când are această inițiativă. Și anul trecut a făcut la fel. Motivul? Dorește să transmită un mesaj Guvernului, Parlamentului, Ministerului Educației despre gravitatea situației multor copii din România, mai ales a celor din zonele rurale. Marșul acesta face parte din proiectul educațional „Love for Life”, inițiat de Raluca.

„Doresc de asemenea să transmit un mesaj cadrelor didactice, să îi încurajez să fie solidari unii cu ceilalți și să își facă vocea auzită.  Mai vreau să transmit un mesaj oamenilor să se implice mai mult în comunitate, pentru că prin noi toți se produce schimbarea în bine”, spune ea.

Raluca Ciulei a locuit în străinătate vreme de 21 de ani și a fost sportivă de performanță, a jucat tenis. S-a întors acum doi ani pentru că a vrut să schimbe ceva pentru copiii din România. „Am comunicat întotdeauna bine cu ei, ne-am înțeles și am văzut multă suferință și singurătate”, a povestit ea într-un scurt interviu telefonic din drumul său pe care a pornit deja de șase zile.

Urmează să parcurgă pe jos toată distanța de la Cluj-Napoca, la Vama Veche și se va opri în nu mai puțin de 70 de școli pe acest traseu. Este un demers menit să atragă atenție asupra neajunsurilor copiilor din mediile defavorizate. „Multă lume a încercat să mă descurajeze din drumul meu, dar nu am de gând să renunț. Voi aduna mărturii de la fiecare școală, de la copii, despre cum văd ei mediul în care cresc și ce și-ar dori ei de la școală”, a povestit Ciulei pentru EduPedu.ro.

Foto: Raluca Ciulei/Arhiva personală/Facebook

Dintre toate problemele de la școală, pe elevi cel mai mult îi nemulțumește atunci când se comasează clasele din ani diferiți, în zonele unde nu sunt suficienți copii care să formeze o clasă dintr-un an de studiu. Este exact genul de situație în care copiii mai mici, mai nepregătiți sunt lăsați automat în urmă.

„Partea proastă este că nimeni nu mai crede că îi poate ajuta, lumea trăiește cu impresia că acești copii își merită soarta cumva. Nu au timpul sau disponibilitatea de a le preda într-un ritm diferit acestor copii, spre exemplu, astfel încât să nu fie lăsați în urmă. De aici vine analfabetismul funcțional și abandonul școlar, pentru că aproape nimeni nu își face timp să-i ajute pe copiii defavorizați să depășească dificultățile de învățare și de adaptare la școală și la societate”, a spus Ciulei.

Foto: Raluca Ciulei/Arhiva personală/Facebook

Copiii aceștia se simt marginalizați, neînțeleși, deseori luați peste picior de profesori și de colegii lor și sfârșesc prin a renunța la școală, ori în cazuri mai fericite, reușesc să se mobilizeze fiindcă au lângă ei măcar un adult care să-i susțină, să-i încurajeze. Poate fi vorba de un profesor, un părinte, o bunică, un adult din comunitate, dar un model trebuie să existe.

„Cam asta este și povestea Mariei, de la care am pornit cu această inițiativă, dar nu este doar ea, Maria reprezintă copiii defavorizați. În familia Mariei sunt patru frați, iar ea e în clasa a II-a și a reușit să facă problemele de la matematica de clasa a VIII-a. E foarte inteligentă și cumva se mobilizează singură să meargă mai departe la școală fiindcă familia ei este destrămată. Tatăl i-a abandonat, iar mama, deși este iubitoare cu ei, consumă alcool. Problema multor copii ca Maria este că nu au lângă ei, în familie, în comunitate sau la școală un exemplu pe care să-l urmeze. Copiii învață uitându-se și imitând adulții, oamenii din jur. De aceea este foarte important să aibă exemple bune când sunt mici, altfel învață să nu muncească, să bea, să fie violenți pentru că în mediul în care au crescut, asta au văzut”, a explicat Ciulei.

Foto: Raluca Ciulei/Arhiva personală/Facebook

Raluca le arată copiilor, prin exemplul acestui marș și al implicării ei în comunitate, că există și un alt model de adult. „Cel mai mult duc lipsă de iubire, de atenție, de afecțiune. Când nu este nimeni care să ofere un pic din astea, dacă nu în familie, măcar la școală, ce fel de indivizi credeți că va crește societatea noastră? Exemplu pe care îl oferiți unui copil îi poate schimba viața”, a spus cu convingere Ciulei.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Majorarea salariilor directorilor de școli cu 1.500 de lei brut – amendament depus de deputatul UDMR, Szabo Odon / Mulți directori de școli și-au depus demisiile, după ce i-au cerut salarii mai mari premierului Ciolacu, într-o scrisoare deschisă

Majorarea salariilor directorilor de școli, grădințe și creșe cu 1500 de lei brut, propune deputatul UDMR Szabo Odon, vicepreședinte al comisiei de învățământ din Camera Deputaților. Propunerea a fost depusă…
Vezi articolul

Reacția sindicatelor: Angajații din învățământ, „cobaii“ României, solicităm Guvernului reevaluarea deciziei de a deschide unitățile de învățământ ținând cont doar de numărul salariaților vaccinați

Decizia de a deschide unitățile de învățământ ținând cont doar de numărul salariaților vaccinați „ar putea transforma grădinițele, școlile și liceele în adevărate focare de infecție”, susțin într-un comunicat comun…
Vezi articolul

Tinerii pasionați de mecanică auto se mai pot înscrie în competiția Young Car Mechanic România până pe 25 februarie / Premii în valoare de 75.000 de euro și participare la etapa internațională (P)

Peste 1.000 de elevi s-au înscris deja la Young Car Mechanic România, competiție adresată tinerilor mecanici auto, una dintre cele mai importante competiții dedicate tinerilor pasionați de mecanică auto, organizată…
Vezi articolul

DOCUMENTE Corpul național de profesori mentori și cel de formatori, constituite oficial. Pentru programele PROF III și PROF IV, activitatea de formator realizată nu este plătită, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial / Ce implică activitatea de mentorat pentru anul școlar 2022-2023

Corpul național de profesori mentori din învățământul preuniversitar a fost constituit printr-un ordin publicat vineri, 11 noiembrie, în Monitorul Oficial. Profesorii mentori sunt cei care se ocupă cu organizarea și…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar Iași, despre tergiversările în cazul învățătorului acuzat că a bătut o elevă de a II-a și că își terorizează clasa: „La acest moment este în curs de desfășurare cercetarea disciplinară”. Pe 1 martie, inspectorul general spunea că va solicita urgent încetarea contractului de muncă

Inspectoratul Școlar Județean Iași justifică, într-un răspuns pentru Edupedu.ro, menținerea în activitate a învățătorului pensionar acuzat că a bătut o elevă de a II-a și că își terorizează clasa. Este…
Vezi articolul