Microcertificările, introduse în premieră în proiectul de lege pentru învățământul superior – „pot fi partajate și sunt portabile”

399 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Microcertificările sau micro-credențialele vor fi introduse în premieră în textul noii legi a învățământului superior, potrivit sintezelor transmise de Ministerul Educației jurnaliștilor acreditați. Reamintim că cele două proiecte de legi au fost prezentate miercuri în primă lectură, în Guvern.

Micro-certificatele certifică rezultatele învățării în urma unei experiențe de învățare de mică amploare (de exemplu, un curs sau o formare de scurtă durată). Ele oferă o modalitate flexibilă și specifică de a ajuta oamenii să își dezvolte cunoștințele, aptitudinile și competențele de care au nevoie pentru dezvoltarea personală și profesională.

„Programele de formare continuă pot avea volume reduse de învățare, vizând rezultate ale învățării corespunzătoare, care se finalizează cu o microcertificare.

Rezultatele învățării sunt evaluate în baza unor standarde transparente și clar definite, vizează cunoștințe, aptitudini și competențe specifice care răspund unor nevoi ale societății, personale, culturale sau ale pieței muncii.

Microcertificările aparțin persoanei care le-a dobândit, pot fi partajate și sunt portabile.

Microcertificările pot fi utilizate în mod individual sau pot fi cumulate în vederea obținerii unui certificat corespunzător”, precizează documentul.

Documentul în format .pdf:

Articol în curs de actualizare

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Attila Simo, prodecan, Universitatea Politehnica din Timișoara: Universitățile trebuie să-i echipeze pe studenți și cu cunoștințe umaniste, nu doar cunoștințe tehnice solide, pentru a deveni un nucleu de dezvoltare internațională

Universitățile tehnice trebuie să își conștientizeze responsabilitatea socială și să îi echipeze pe studenți cu cunoștințe solide nu doar tehnice, ci și umaniste. Îndemnul vine de la profesorul Attila Simo,…
Vezi articolul

Universitatea Al. I. Cuza din Iași anunță „două realizări științifice de excepție” ale reprezentanților săi, cu articole publicate în reviste internaționale de prestigiu / Anunțul – făcut în aceeași zi în care a fost dezvăluit cazul major de fraudă cu citări într-o revistă a instituției

Doi reprezentanți ai Facultăților de Chimie, respectiv de Fizică din cadul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași semnează articole publicate săptămâna trecută în două publicații științifice de prestigiu – „Science”,…
Vezi articolul

OFICIAL Fiecare universitate, prin Carta universitară, trebuie să-și stabilească misiunea proprie, cu scopul apropierii de piața muncii și cu impact asupra evaluărilor: universități de educație, de educație și cercetare sau de educație și cercetare avansată / Cele care au deja prevăzută o misiune o pot schimba până la 1 iunie – Ordin

Ordinul ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, pe baza căruia universitățile trebuie să-și stabilească și să-și declare propria misiune, a fost publicat, marți, în Monitorul Oficial. Măsura face parte din…
Vezi articolul

De ce nu poate România să afle ce-i fac absolvenții? Consiliul de Prognoză a Învățământului Superior: Eforturile s-au blocat în 2018 / Ministerul Educației nu are acces la datele privind salariații

România nu a dezvoltat un sistem de monitorizare a traseului profesional al absolvenților, instrument pe care piața europeană îl consideră esențial pentru adaptarea sistemului de învățământ la nevoile studenților și…
Vezi articolul