Mihaela Nabăr, director World Vision România: Avem o Românie a mai multor Românii. În mediul rural, accesul la educaţie nu este acelaşi ca în oraşe, iar abandonul şcolar este, în unele cazuri, de cinci ori mai mare comparativ cu mediul urban

185 de vizualizări
Principalii indicatori pentru Educația din România
Foto: World Vision România
Directorul World Vision România Mihaela Loredana Nabăr, care deţine şi funcţia de consilier onorific al ministrului Educaţiei, afirmă că echitatea în sistemul de învăţământ este o prioritate. Aceasta este de părere că „avem o Românie a mai multor Românii”, în condiţiile în care în mediul rural, accesul la educaţie nu este acelaşi ca în oraşe, iar abandonul şcolar în unele comunităţi de la sate este şi de cinci ori mai mare comparativ cu mediul urban, transmite News.ro, preluat de G4Media.ro.

„E nevoie să corelăm întotdeauna zona de formare cu zona de ocupare. Încă se fac eforturi în această direcţie. Ar trebui să ne uităm cum ne formăm copiii, cum ajung copiii noştri până la momentul de transfer din educaţie către piaţa muncii. Ar trebuie se vedem că România este România mai multor Românii. Avem date care ne spun foarte clar că indicatorii arată mult mai prost: în rural abandonul şcolar e mai mare decât în urban, de la 5% în medie, în urban, poate ajunge şi la 25% în anumite comunităţi”, a declarat, vineri, la Prima News, directorul executiv World Vision România, Mihaela Loredana Nabăr, care este şi consilier onorific al ministrului Educaţiei.

Conform acesteia, una dintre Româniile la care se referă este cea din mediul rural, unde în educaţie ceea ce funcţionează „funcţionează cu eforturi foarte mari”, mulţi dintre copiii care încep şcoala fiind „pierduţi pe drum”, iar acest fenomen se întâmplă în principal din cauza sărăciei, dar şi a faptului că, în lipsa banilor pentru meditaţii în privat, unii nu fac faţă. Una dintre cauzele abandonului la copiii cu vârste mai mari este faptul că aceştia vor să se angajeze.

Citește mai mult pe G4Media.ro


1 comment
  1. Așa a fost dintotdeauna….Câți din mediul rural intrau la liceu,sau la facultate?!Numai cei care au fost și au rămas semi-analfabeți,pretind că,vai, ce carte se făcea înainte!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Peste 32 de milioane de euro pentru proiecte care să ajute profesorii și școlile să crească nivelul de alfabetizare al elevilor – proiect / Care sunt criteriile de selecție pentru proiecte

A fost lansat în consultare publică Ghidul solicitantului pentru apelul necompetitiv de proiecte „Mecanisme de intervenție pentru alfabetizare funcțională în învățământul preuniversitar”, publicat de Ministerul Fondurilor Europene. Bugetul alocat apelului…
Vezi articolul

OFICIAL Noile modele de cataloage și carnete de elev pentru anul școlar structurat pe module, publicate de Ministerul Educației / Descarcă noile documente școlare în 2022-2023 pentru toate formele și ciclurile de învățământ, în format .pdf

Noile modele de cataloage școlare și de carnete de elev, pentru anul școlar 2022-2023, structurat pe module, au fost publicate de Ministerul Educației pe edu.ro, la secțiunea „Acte de studii…
Vezi articolul

A sta în bancă opt ore și a scrie de pe tablă nu cred că mai este suficient. Trebuie cât mai multă interacțiune, iar digitalul vine și rezolvă această problemă / Să îndrăznim noi ca primari să gândim proiecte educaționale în care să avem această competență, în care să introducem digitalul – Sergiu Arsene, primarul comunei Bod, județul Brașov

„Dacă nu vom construi conținut multimedia, vom avea o digitalizare doar cu numele. A avea niște device-uri, niște unelte, niște echipamente prin care ne vedem așa cum facem noi acum,…
Vezi articolul