Ministerul Educației a discriminat profesorii de la secțiile cu predare în limbile minorităților, prin salarizare diferențiată – decizie CNCD

[jp_post_view]
Csaba Asztalos / Foto: Facebook.com
“Este o formă de discriminare salarizarea diferențiată a învățătorilor care predau la secția cu predare în limba română, în comparație cu cei care predau în limba minoritară”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării, Csaba Asztalos.

Decizia a fost luată în această dimineață, iar CNCD a aplicat avertisment Ministerului Educației și a stabilit “termen de o lună să reglementeze situația”, a precizat Asztalos.

Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a declarat pentru Edupedu.ro că Ministerul Educației, prin decizia de salarizare diferențiată, a încălcat “indirect principiul: plată egală pentru muncă/evaluare egală, în sensul în care posibilitatea de a intra la orele de opționale este prevăzută doar pentru învățătorii care predau la secția română”.

S-a încălcat indirect prevederea din Legea educației prin care se arată că orele care sunt în plus la secția cu predare în limba minoritară, adică 3-4 ore în funcție de anul de studiu, se plătesc în plus”, a precizat Asztalos.

Oficialul a anunțat că, în ședința de astăzi, Colegiul CNCD a “dat un avertisment Ministerului Educației și am dat termen de o lună să reglementeze situația”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

E necesară o platformă online unde să poată fi reclamate abuzuri în școală – nou apel al World Vision România, după adoptarea Planului național de combatere a violenței școlare / Platforma ar ajuta în problema subraportării cazurilor de abuzuri, spune organizația

O platformă online unde copiii și părinții să poată reclama cazuri de abuzuri în școală este necesară pentru a răspunde unei probleme importante – subraportarea  abuzurilor, spune organizația World Vision…
Vezi articolul

Cursuri gratuite de securitate cibernetică și Inteligență artificială pentru elevii de 10-14 ani din mediul rural și urban mic, oferite prin proiectul Future Ready / Înscrieri deschise (P)

Future Ready – Dezvoltăm competențele generațiilor viitoare ediția 5.0 continuă să ofere copiiilor cu oportunități limitatele posibilitatea de a ajunge acolo unde își doresc. Astfel, pe durata desfășurării proiectului, participanții…
Vezi articolul