Ministerul Educației a publicat lista universităților și asociațiilor care vor forma 10.000 de directori și inspectori școlari, până pe 31 martie 2026, cu 15 milioane de euro

6.391 de vizualizări
Ministerul Educației a publicat lista cu cele 16 universități și asociații care vor forma 10.000 de directori, directori adjuncți și inspectori școlari cu funcții de conducere, până pe 31 martie 2026. Proiectele au obținut peste 70 de puncte după etapa de evaluarea calitativă și vor fi finanțate cu 15 milioane de euro în apelul „Program național de leadership și management educațional”.

Conform documentelor de apel, solicitanții proiectelor pot depune contestații în două (2) zile lucrătoare de la data publicării listei, apoi Ministerul Educației va publica lista finală.

Directorii și inspectorii școlari vor învăța patru stiluri de leadership, management financiar, inclusiv al proiectelor finanțate prin fonduri europene și cum să îmbunătățească performanța elevilor și etică și integritate până la 31 martie 2026.

Lista universităților admise pentru finanțare în cadrul apelului „Program național de leadership și management educațional”

Deși lista ajunge la numărul 17, numărul 5 lipsește. Un proiect care era la numărul 5 a fost respins în etapa de evaluare a eligibilității.

  • Universitatea din Craiova,
  • Universitatea “Valahia” din Târgoviște,
  • Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București,
  • Universitatea Babeș-Bolyai,
  • Universitatea “Constantin Brâncuși”,
  • Universitatea “Dunărea de Jos”,
  • Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” Iași,
  • Universitatea Aurel Vlaicu Arad,
  • Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu,
  • Universitatea din București,
  • Academia de Studii Economice,
  • Universitatea “Spiru Haret”

Pe lista mai sunt 3 asociații, Asociația Centrul Național pentru Dezvoltarea Resurselor Umane Eurostudy, Asociația Teach for Romania, Asociația pentru Valori în Educației și Casa Corpului Didactic “George Tofan”.

Informații despre programul național de leadership și management educațional

Pentru personalul de conducere, membrii consiliilor/comisiilor școlare ori ai Corpului managerilor educaționali din cadrul școlilor, inspectorii școlari, directorii CCD vor fi:

  • 72 ore de formare (6 module x 12 ore/modul) privind îmbunătățirea competențelor de leadership și management educațional 
  • 18 ore de mentorat și coaching.

Alocarea financiară totală a apelului de proiecte Program național de leadership și management educațional este de 15 milioane de euro, fără TVA, valoare eligibilă din PNRR.

Bugetul proiectului va fi calculat pe baza costului unitar/tip servicii de formare, astfel: 1500 euro/persoană formată. În baza acestui cost va fi calculat bugetul maxim al proiectului. 

DOCUMENT Rezultatele etapei de evaluare a calității proiectelor depuse în cadrul apelului PNRR/2024/C15/I18 „Program național de leadership și management educațional” – Lista intermediară
Citește și:
OFICIAL Ministerul Educației introduce reguli noi pentru a acredita cursurile de formare a 10 mii de directori și inspectori școlari prin PNRR, ca excepții de la metodologia-cadru de formare continuă a profesorilor
Directori de școli, profesori din comisii, inspectori școlari și personal care va face parte din Direcțiile județene pentru învățământ preuniversitar, ce vor înlocui inspectoratele, vor fi formați într-un program de 15 milioane de euro lansat de Ministerul Educației
Răspunsurile Ministerului Educației la cele mai frecvente întrebări despre apelul de 15 milioane de euro în care vor fi formați directori de școli, profesori din comisii și inspectori școlari / Proiectele se pot depune până pe 9 octombrie

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dispozitivele digitale în procesul de învățare la grădiniță: Educatorii le pot arăta copiilor scurte videoclipuri sau imagini cu teme relevante și pot folosi aplicații adaptate vârstei – scrisoare metodică pentru educatori

Ministerul Educației a transmis inspectoratelor școlare în Scrisoarea metodică pentru anul școlar 2024-2025 pentru educație timpurie câteva sfaturi pentru educatori legate de folosirea tehnologiei la grădiniță, în procesul de învățare: „Educatorii…
Vezi articolul