Ministerul Educației anunță că a aprobat noile programe de examen pentru Evaluarea Națională și BAC 2020, dar că le publică numai după ce apar în Monitorul Oficial

22.987 de vizualizări
Foto: Captura edu.ro
Monica Anisie, ministrul educației și cercetării, a aprobat prin ordin de ministru revizuirea programelor de examen pentru Evaluarea Națională și Examenul Național de Bacalaureat, fără conținuturi aferente semestrului al II-lea al anului școlar în curs, anunță ministerul, într-un comunicat de presă. Comunicatul vine la o săptămână după ce Anisie a anunțat că Evaluarea Națională și Bacalaureatul 2020 “ar putea fi organizate în luna iulie” și că programa de examen nu va cuprinde materia semestrului al II-lea.

„Ordinul de ministru a fost transmis luni, 13.04.2020, către Monitorul Oficial al României și, imediat ce acesta va fi publicat, Ministerul Educației și Cercetării va posta noile programe”, informează Ministerul Educației.

Comunicatul integral al Ministerului Educației:

„Au fost aprobate noile programele pentru examenele naționale

Monica Anisie, ministrul educației și cercetării, a aprobat prin ordin de ministru revizuirea programelor de examen pentru Evaluarea Națională și Examenul Național de Bacalaureat, fără conținuturi aferente semestrului al II-lea al anului școlar în curs. Această măsură a fost agreată și cu partenerii educaționali, reprezentanții elevilor, studenților, părinților, cadrelor didactice și reprezentanții Consiliului Național al Rectorilor, în vederea finalizării cu succes a anului școlar 2019-2020.

Ordinul de ministru a fost transmis luni, 13.04.2020, către Monitorul Oficial al României și, imediat ce acesta va fi publicat, Ministerul Educației și Cercetării va posta noile programe, astfel:
pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2019-2020 la disciplinele limba și literatura română, limba și literatura maternă (pentru elevii aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă) și matematică;
pentru Examenul Național de Bacalaureat 2020 la disciplinele limba și literatura română, limba și literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile și specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare și comunicare, psihologie, economie, sociologie și filosofie.

„Prin elaborarea acestui ordin se asigură egalitatea de șanse pentru toți elevii care vor absolvi învățământul gimnazial, respectiv liceal, dar și o evaluare obiectivă, la nivel național, a competențelor specifice formate/dezvoltate, dar și a conținuturilor corespunzătoare parcurse de elevi pe parcursul învățământului gimnazial/liceal, respectiv în clasa a VIII-a/a XII-a până la finalizarea semestrul I al anului școlar 2019-2020”, a declarat Monica Anisie, ministrul educației și cercetării.

Reamintim că Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziția elevilor, săptămânal, câte cinci teste de antrenament pentru pregătirea în această perioadă de suspendare a cursurilor, în vederea susținerii examenelor naționale. Acestea sunt formulate în concordanță cu noile programe, iar următorul set de teste de antrenament va fi publicat în data de 22 aprilie 2020”.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Apel comun al organizațiilor studențești, ale elevilor și de tineret, în timpul epidemiei COVID-19: Tinerii să rămână la domiciliu și în contact cu reprezentanții instituțiilor de învățământ

Apel comun al Consiliului Național al Elevilor, Alianței Organizațiilor Studențești și Consiliului Tineretului, către tineri, pentru a trata „cu responsabilitate problema epidemiei de SARS-CoV-2 (coronavirus)”. „Îi sfătuim pe tineri să…
Vezi articolul

Bilanț al actualei guvernări, după 6 luni de mandat, făcut de studenți: În ciuda stilului festivist prin care conducerea Guvernului anunță diferite măsuri, uneori banale, acțiunile de anvergură pentru studenți au fost complet omise

„Învățământul superior a suferit diferite deficiențe cauzate de contextul pandemic și, cu atât mai mult față de un sistem care și așa avea nevoie acută de reformare, multiple măsuri erau…
Vezi articolul