Ministerul Educației caută formatori pentru profesori de gimnaziu și învățământ primar

[jp_post_view]
Formatori pentru profesori de gimnaziu
Foto: Pixabay.com
Profesioniștii din învățământul preuniversitar sau universitar pot deveni formatori de cadre didactice atât pentru nivelul primar, cât și pentru cel gimnazial, în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED), a anunțat Ministerul Educației, care a lansat în a doua jumătate a lunii mai, un apel de selecție.

Selectarea și pregătirea noului lot de formatori au loc la nivel național, în cadrul celor opt instituții partenere din cadrul proiectului: Casele Corpului Didactic Buzău, București, Brașov, Botoșani, Cluj-Napoca, Olt, Teleorman și Timiș.

Formatori pentru profesori de gimnaziu: unde se găsesc posturile disponibile

Cei interesați pot accesa site-urile instituțiilor, pentru a aplica pentru posturile disponibile:

Casa Corpului Didactic București a demarat, săptămâmna aceasta, pregătirea primilor 300 de profesori în cadrul programului CRED. Până la data de 6 iulie 2019, vor finaliza programul de formare a 15 grupe (12 în București și 3 în Ilfov) a câte 20 de cursanți.

Activitățile de formare se vor desfășura, timp de 120 de ore, în sistem blended-learning, în timpul săptămânii, atât față în față, cât și online. Cursanții beneficiază de 30 de credite profesionale transferabile.

În total, 55.000 de profesori din învățământul primar și gimnazial urmează să fie instruiți în implementarea noilor abordări curriculare.

Programe de formare de la stat

Programul de formare continuă – „Formare nivel II – învățământ primar”, acreditat prin ordin al ministrului Educației Naționale, este structurat în trei module:

  • Un nou curriculum național pentru învățământul primar și gimnazial – conceptualizări necesare
  • Aplicarea noului Curriculum naţional pentru învăţământul primar – disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialităţii
  • Aspecte transversale în abordarea și implementarea curriculumului naţional

Modulul 3 include trei pachete tematice. Fiecare cursant optează pentru un singur pachet tematic, dintre cele trei:

  • Consiliere și dezvoltare personală. Rolul cadrului didactic în construirea și dezvoltarea unor medii de învățare incluzive
  • Resurse Educaţionale Deschise RED şi platforme online pentru învăţare
  • Management de curriculum la nivelul școlii și al clasei.

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele mai multe posturi netitularizabile din ultimii 11 ani, potrivit datelor Ministerului Educației. Sunt peste 65.800 de posturi pe perioadă determinată / La Titularizare 2023 s-au înscris sub 32.000 de candidați

Pentru anul școlar 2023-2024 au fost scose la concurs cele mai multe posturi pe perioadă determinată pentru profesori. Este vorba de 65.807, conform calculelor pe baza datelor Ministerului Educației. Concret,…
Vezi articolul

O organizație a editorilor reclamă “prețurile de achiziție derizorii” aplicate de Ministerul Educației pentru manuale: “Nici o editură nu va avea posibilitatea de a retipări manualele”

O organizație a editorilor, Uniunea Editorilor din România (UER), protestează, marți, față de “lipsa totală de interes cu care Ministerul Educației tratează procesul de asigurare cu manuale școlare”. Organizația afirmă…
Vezi articolul

EXCLUSIV Dan Timotin, Institutul de Matematică al Academiei: Președintele Nicușor Dan are contractul suspendat din 2016. Postul său nu blochează angajarea nimănui, nu este ca în învățământ. Decizia pe care o poate lua ar fi să își dea demisia

Președintele Nicușor Dan are contractul suspendat din 2016 la Institutul de Matematică „Simion Stoilow” al Academiei Române și nu blochează niciun post sau angajarea unui alt cercetător pe poziția sa,…
Vezi articolul