Ministerul Educației, sancționat de Consiliul pentru Combaterea Discriminării pentru că un elev de a VII-a nu a fost lăsat să participe la olimpiada de Latină de clasa a X-a

6.004 vizualizări
Foto: © Gajus | Dreamstime.com
Colegiul director al Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării a sancționat Ministerul Educației cu avertisment din cauză că a refuzat unui elev din clasa a VII-a să participe la olimpiada de limbă latină organizată pentru clasa a X-a, potrivit unui comunicat de presă. CNCD recomandă Ministerului să modifice regulamentul de participare la olimpiade și să permită „participarea elevilor din clasele inferioare la olimpiadele organizate pentru elevii din clasele mai mari”.

Ministerul Educației a fost sancționat cu un avertisment de Consilului Național de Combatere a Discriminării pentru că nu a permis unui elev de clasa a VII-a să participe la olimpiada de limba latină pentru clasa a X-a.

„Refuzul participării unui elev din clasa a VII-a la olimpiada de limbă latină organizată pentru clasa a X-a constituie faptă de discriminare săvârșită de Ministerul Educației, potrivit art. 2 alin. (4) și art. 11 alin. (1) și (2) din O.G. 137/2000. Consiliul a aplicat sancțiunea avertismentului contravențional Ministerului Educației”, scrie în comunicatul de presă.

Potrivit OUG nr. 137 din 31 august 2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, la care face referire decizia CNCD:

Art. 11 (1) Constituie contravenție, conform prezentei ordonanțe, refuzarea accesului unei persoane sau unui grup de persoane la sistemul de educație de stat sau privat, la orice formă, grad și nivel, din cauza apartenenței acestora la o anumită rasă, naționalitate, etnie, religie, categorie socială sau la o categorie defavorizată, respectiv din cauza convingerilor, vârstei, sexului sau orientării sexuale a persoanelor în cauză.

(2) Prevederile alin. (1) se aplică tuturor fazelor sau etapelor din sistemul educațional, inclusiv la admiterea sau la înscrierea în unitățile ori instituțiile de învățământ și la evaluarea ori examinarea cunoștințelor.

Potrivit articolului 2, alin 1 din Regulamentul privind organizarea și desfășurarea olimpiadei naționale de limbi clasice: greaca veche, latină: „Fiecare concurent participă la clasa în care este înscris în anul desfășurării Olimpiadei”.

CNCD recomandă Ministerului să modifice regulamentele specifice privind organizarea și desfășurarea olimpiadelor naționale, „în sensul de a permite participarea elevilor din clasele inferioare la olimpiadele organizate pentru elevii din clasele mai mari”.

Foto: © Gajus | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. Învățământul este supus permanent unui atac din partea instituțiilor statului (instanțe judecătorești, CNCD, etc.), precum din partea unor asociații, ONG-uri, a majoritatii părinților și elevilor. Romania educata a lui Iohannis are viitor de aur.

  2. numai titlul l am citit și parca sunt in Seinfeld…pai daca e in clasa a 7-a ce sa caute la olimpiada de a X-a?!
    Nu vrea sa dea și Bac ul?! Și apoi, după Bac, EN…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Fosta ministră a Educației, Ligia Deca, este noul secretar general al Comisiei Naționale a României pentru UNESCO, prin decizia premierului Ciolacu / În timpul mandatului, ea vizase funcția de președinte al aceleiași Comisii și chiar s-a prezentat ca având această funcție, fără un temei clar

Fosta ministră a Educației, Ligia Deca, a fost numită în funcția de secretar general al Comisiei Națională a României pentru UNESCO, la o zi după ce Madlen Șerban, cea care…
Vezi articolul
Bogdan Cristescu, expert in stiintele educatiei, Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie

Mit spulberat: Elevii români au rezultate proaste la testele internaționale pentru că noi nu am preda acele conținuturi. Bogdan Cristescu, directorul Direcției de Curriculum, CNPEE: 86% din conținuturile evaluate în TIMSS sunt în programa din România, dublu față de Finlanda

Motivul foarte des invocat pentru slabele performanțe ale elevilor români la testările internaționale, cum sunt PISA sau TIMSS, este acela conform căruia noi nu am preda elevilor conținuturile pe care…
Vezi articolul