Ministerul Educației solicită Guvernului 30 de milioane de lei pentru a acoperi cheltuieli din proiecte PNRR pe digitalizarea universităților și construcția de cămine și dotarea atelierelor de practică din școlile profesionale – proiect

234 de vizualizări
finanțarea cercetării în universități
Foto: © Lovelyday12 | Dreamstime.com
Ministerul Educației solicită Guvernului 30 de milioane de lei din fondul de rezervă pentru a acoperi cheltuieli cu proiecte finanțate prin PNRR pe digitalizare și infrastructură universitară și dotarea laboratoarelor de informatică și a atelierelor de practică din unitățile de învățământ profesional și tehnic, conform unui proiect de Hotărâre de Guvern, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației.

Ministerul Educației îndeplinește calitatea de coordonator de reforme și investiții pentru Componenta 15 – Educație a Planului Național de Reformă și Reziliență (PNRR), conform notei de fundamentare.

Astfel, Ministerul Educației are ca obiectiv implementarea: 

Investiției 17 – Asigurarea infrastructurii universitare (cămine, cantine, spații de recreere), respectiv îndeplinirea jalonelor/țintelor cu nr. 503, 504, 505, 506, care vizează construirea și extinderea spațiilor clădirilor campusurilor universitare pentru crearea de noi locuri de masă, cazare și spații de lectură și recreere, 

  • sunt autorizate sau în verificare, 7 de cereri de transfer, în valoare totală de 2.000 mii lei

Investiției 16 – Digitalizarea universităților și pregătirea acestora pentru profesiile digitale ale viitorului, respectiv îndeplinirea jalonului cu nr. 502, care vizează operaționalizarea centrelor de studiu academic digital

  • proiectele se află într-un stadiu avansat de implementare, intrând în ultimul an de contract, și pentru finalizarea lor în termenele contractuale este necesară plata celor 51 cereri de transfer depuse la nivelul proiectelor aflate în implementare, autorizate sau în verificare, cu o valoare totală de 89.616 mii lei.

Investiției 13 – Echiparea laboratoarelor de informatică din unitățile de învățământ profesional și tehnic (IPT),

Investiției 14 – Echiparea atelierelor de practică din unitățile de învățământ profesional și tehnic. 

  • la nivelul Investițiilor 13 și 14, sunt validate 3 cereri de transfer de fonduri cu valoare totală de 9.137 mii lei.

Rezultă un necesar de credite bugetare de minimum 100.761 mii lei. Având în vedere că la momentul actual disponibilul existent este de 70.761 mii lei, necesarul estimat de credite bugetare din titlul 61 pentru luna decembrie 2024 este de 30.000 mii lei, adică 30 de milioane de lei.

Ținând cont de cele enumerate mai sus este necesară suplimentarea bugetului Ministerului Educației cu suma de 30.000 mii lei credite bugetare în vederea acoperii cheltuielilor cu proiectele cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR, potrivit notei de fundamentare.

DOCUMENT Proiect Hotărâre de Guvern privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Educației
DOCUMENT Notă de fundamentare

Foto: © Lovelyday12 | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitățile pot înființa societăți comerciale și consorții duale, după ce Guvernul a aprobat în termen record prin ordonanță de urgență modificări la legea actuală a Educației, copiate din proiectul de lege Cîmpeanu

Guvernul a aprobat în termen record, prin ordonanță de urgență (OUG), modificări la legea actuală a Educației, astfel încât universitățile să poată înființa societăți comerciale și consorții de învățământ dual,…
Vezi articolul

RANKING România își extinde prezența în clasamentul universităților după domenii de studiu Shanghai 2024, deși rămâne în afara clasamentului general Shanghai / Babeș-Bolyai – în top 100 la Matematică / Reviriment în domeniile Economie și Psihologie / Prezență minimă la Inginerie, nicio apariție la Educație, Științe politice sau Drept 

România își extinde prezența în clasamentul internațional Shanghai Ranking după domenii de studiu 2024, în condițiile în care, pentru al doilea an consecutiv, nu este reprezentată deloc în top 1000…
Vezi articolul

Apel lansat de 12 decani ai facultăților filologice și umaniste din București, Cluj, Brașov, Sibiu, Timișoara și Craiova: Limba și literatura română trebuie să fie probă distinctă la Bacalaureat, în proiectul legii educației

Decanii a 12 facultăți filologice și umaniste au trimis la Ministerul Educației apelul ca autoritatea să introducă în proiectul de lege a educației un examen distinct la Limba și literatura…
Vezi articolul