Ministrul Educației, Daniel David: Gândirea critică trebuie predată sub aspect metodologic la Logică, Filosofie, Psihologie și încă o disciplină opțională. În ceea ce privește celelalte discipline, aceasta trebuie să devină un mod de predare

6.711 vizualizări
Daniel David / Foto: captură Youtube.com/ Guvernul României
Ministrul Educației, Daniel David, a explicat în cadrul dezbaterilor pe noile planuri-cadru, într-o emisiune difuzată de TVR Info pe 8 martie, că în cadrul disciplinelor Logică, Filosofie și Psihologie, dar și într-o disciplină opțională, trebuie să existe unități de învățare despre gândirea critică. În plus, aceasta trebuie să reprezinte o modalitate de predare a tuturor disciplinelor, lucru pe care profesorii îl pot învăța în timpul sesiunilor de pregătire a cadrelor didactice, a mai spus el.

„Toți știm că gândirea critică e importantă, toți vorbim despre ea. Problema este că de multe ori nu predăm bine acest lucru. După ce ai făcut curs de gândire critică îți dai seama că și tu, ca profesor, dar și elevii sau studenții tăi produc niște sofisme înspăimântătoare”, a declarat ministrul.

„De aceea, gândim cum să facem mai bine aceste elemente de gândire critică și cred că ele trebuie prinse sub aspect de metodologie. Adică să înțelegem gândirea critică ca metodă. Ca unități de învățare, să fie integrată în logică, psihologie și filosofie, deci în trunchiul comun, și, de asemenea, să fie oferită o disciplină în opționale”, a mai adăugat acesta.

Dacă în ceea ce privește cele patru discipline menționate anterior, gândirea critică va fi tratată metodologic, la celelalte materii va deveni un mod de predare. Profesorii vor învăța cum să preda astfel încât să dezvolte gândirea critică a elevilor în cadrul trainingului, a precizat Daniel David.

„În același timp, când facem trainingul profesorilor, toți trebuie să înțeleagă gândirea critică trebuie să fie și o metodă de predare tuturor disciplinelor. Deci în zona de psihologie, logică, filosofie și oferta școlii ne concentrăm pe gândirea critică sub aspect de metodă – pentru că trebuie să înțelegi ce înseamnă gândire critică, ce înseamnă măsuri, raționament inductiv, deductiv, argumentare și așa mai departe. După aceea, trebuie să devină o metodă de predare în toate disciplinele. Acest lucru se poate face prin trainingul profesorilor și eu cred că putem face lucrul ăsta. Nu cred că e așa de complicat”.

Daniel David a mai punctat aceste lucruri și în cadrul dezbaterii privind educația media, care a avut loc la sfârșitul lunii trecute, după cum a scris Edupedu.ro. „Gândirea critică trebuie să devină una dintre metodele transversale de predare a tuturor disciplinelor și a tuturor conținuturilor”, a subliniat acesta.

Citește și

Oana Moraru: La clasă e degringoladă totală. Nu avem ghiduri scrise cu adevărat de Ministerul Educației sau de specialiști, avem programe și metode și foarte abstract scrise. Motivul pentru care nu există impact în educație cu adevărat este pentru că profesorii nu mai știu să pună întrebări generațiilor de astăzi astfel încât să creeze conexiuni, gândire critică

Învățătoarea Simona Ghenea: Noi pregătim copiii de astăzi pentru un viitor care nu știm cum poate să fie. Vom eșua dacă nu le vom crea contexte în care să-i încurajăm să gândească critic – succesul va depinde doar de cei care se adaptează


3 comments
  1. La stiinte exacte nubare ce cauta opozitia (expunerea cu oponent ca asa se scheama merofa). Legile lui Newton sunt alea care sunt, nu merge cu CCR.

  2. Omul asta pare sa vorbeasca fara a sti despre ce vorbeste.
    Poate ar trebui sa-si foloseasca propriul filtru al… gandirii critice inainte de a mai emite alte bazaconii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doi din cinci părinți care lucrează în străinătate nu vor veni acasă de Sărbători / Campanie de informare privind modificări legislative adoptate în 2022 pentru protecţia copiilor ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în afara țării

Doi din cinci (39%) dintre părinții care lucrează peste graniță nu vor veni acasă pentru Sărbătorile de iarnă, arată datele unui studiu realizat de Salvați Copiii România, în rândul beneficiarilor…
Vezi articolul
Planuri-cadru 2025

UPDATE Trei ore pe săptămână în trunchiul comun pentru limba română, indiferent de profilul de liceu, sunt „absolut necesare”, susține Asociația Profesorilor de Limba română: Este contraintuitiv să combați analfabetismul funcțional diminuând numărul de ore

Asociația Profesorilor de Limba și Literatura Română Ioana Em. Petrescu (ANPRO) critică proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal, aflate în dezbatere publică, și solicită menținerea a trei ore pe săptămână…
Vezi articolul