Ministrul Educației, despre transportul elevilor din această toamnă: Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase

15.210 vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat în această seară într-o intervenție telefonică la Antena 3, în legătură cu transportul elevilor din această toamnă, că „Nu există soluții miraculoase” și că „Odată cu semnarea acordului cu Comisa Europeană, PNRR, avem 3.200 de microbuze școlare”.

Întrebat dacă microbuzele școlare vor fi suficiente pentru elevi, Sorin Cîmpeanu a spus că „Eu zic că da, chiar dacă parcul de microbuze școlare este învechit la ora actuală, și este învechit, există un număr important de microbuze în funcțiune la care, dacă adăugăm încă 3.200, vor fi îndeajuns”.

În emisiune a fost prezentat, înainte, un reportaj despre impactul abandonului școlar din mediul rural și despre necesitatea asigurării transportului pentru elevi.

Intervenția completă:

Moderator: Bună seara, Sorin Cîmpeanu! Explicați-ne ce măsuri concrete puteți lua pentru acești copii? Ei există, ei fac tot efortul necesar pentru a ajunge la școală.

Sorin Cîmpeanu: E o dovadă în plus că principala problemă a sistemului de Educație din România este echitatea și accesul echitabil la educație. Această problemă a dificultăților de transport se constituie într-o cauză majoră a creșterii abandonului școlar. Avem cea mai mare rată de abandon școlar din Europa și mai mult decât atât, aveam cea mai mare discrepanță dintre mediul rural și mediul urban.

Într-adevăr, rata de abandon școlar este de 23%. Practic, 1 din 4 copii abandonează școala în mediul rural. Soluția este una singură: ceea ce începem să facem acum, chiar vineri, prin aprobarea la nivel de hotărâre de Guvern a programului de implementare a proiectului România Educată, clarificarea managementului de sistem între Ministerul Educației, autorități locale, pentru că transportul este în sarcina autorităților locale, inspectorat și școală. Deci Minister, autoritate locală, inspectorat școlar și școală…

Moderator: Asta înseamnă că de luni, dacă vineri clarificați, de luni copiii vor putea merge liniștiți?

Sorin Cîmpeanu: Nu, în niciun caz. Din păcate, oricât mi-aș dori, oricât ne-am dori, nu există soluții miraculoase. Ce se poate face cel mai rapid? Odată cu semnarea acordului cu Comisa Europeană, PNRR, avem 3.200 de microbuze școlare. Este o primă soluție. 3.200 de microbuze școlare, o medie de 75 de microbuze pe județ. Mai mult decât atât…

Moderator: Vă întrebam dacă ajung. Ajung aceste microbuze pentru necesarul de transport?

Sorin Cîmpeanu: Eu zic că da, chiar dacă parcul de microbuze școlare este învechit la ora actuală, și este învechit, există un număr important de microbuze în funcțiune la care, dacă adăugăm încă 3.200, vor fi îndeajuns. Dar, mai mult decât atât, mult mai important este schimbarea sistemului de finanțare. Propunem acest lucru. Eu personal am asumat această propunere. Este vorba de o combinație între finanțarea per elev și finanțarea per formațiune.

În momentul de față se dă finanțarea per elev. În aceste școli năpăstuite – în care numărul de elevi este foarte mic – și finanțarea este foarte mică. Or, aceste clase, acești elevi să aibă același acces la educație, profesorii sunt aceiași, trebuie plătiți la fel și bineînțeles că o finanțare care în mediul rural este de 5 ori, 6 ori mai mică, este total insuficientă pentru a crea condiții acestor elevi. Deci schimbarea sistemului de finanțare și achiziția de microbuze sunt primele lucruri care trebuie să fie făcute și care vă asigur că vor fi făcute.”


3 comments
  1. V-ati bătut joc de învățământ și acum „vă plângeți” că abandonează copiii școala. Asta ați vrut! Altfel nu luați atâtea decizii proaste una după alta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, în cazul Mircea Cărtărescu: Nu-mi convine că o valoare deosebită n-a avut o cale netedă cum era firesc să aibă / Valeriu Matei și Nicolae Breban ar putea fi chemați la explicații despre „campaniile denigratoare”

Președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, a respins acuzațiile conform cărora instituția ar fi atacată de „grupări obscure” și a explicat într-un interviu pentru Radio România Cultural (RRC) că respingerea candidaturii…
Vezi articolul

O grădiniță a fost închisă temporar din cauza condițiilor igienico-sanitare / Clădirea este degradată, toaletele sunt în curte, iar în săli sunt sobe metalice, lucru interzis în unitățile de învățământ

Şcoala generală Roşia de Secaş, în subordinea căreia funcţionează grădiniţa din localitatea Tău, a fost sancţionată cu avertisment scris și va putea fi redeschisă după ce vor fi remediate problemele…
Vezi articolul

Ministrul Educației și Cercetării, despre propunerile privind combaterea pseudo-științei: Oamenii trebuie să înțeleagă că sunt diferențe între numerolog și matematician, astronom și astrolog, vindecător-vraci și medic. Toate pot să existe pe piață dar nu toate se bazează pe știință în același fel

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a spus că oamenii trebuie să „înțeleagă că sunt diferențe între numerolog și matematician, astronom și astrolog, vindecător vraci și medic, parapsiholog și psiholog”.…
Vezi articolul

Mii de cărţi, printre care Tintin şi Astérix, distruse în şcoli din Canada, pentru că zugrăvesc primele popoare ca „leneşe, beţive, stupide”. Consiliul uneia dintre şcoli, care a ars cărțile: „Vom îngropa cenuşa rasismului, discriminării şi stereotipurilor”

Considerate discriminatoare şi acuzate că perpetuează stereotipuri, mii de cărţi, printre care Tintin şi Astérix, au fost eliminate din biblioteci, iar unele au fost arse în 2019, într-o operațiune a…
Vezi articolul