Neînvățarea matematicii afectează dezvoltarea cerebrală a adolescenților – studiu

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Lipsa de educaţie matematică afectează negativ dezvoltarea cerebrală şi cognitivă a adolescenţilor, potrivit unui studiu care sugerează că neînvăţarea acestei materii după vârsta de 16 ani poate fi un dezavantaj, relatează EFE, citată de Agerpres.
  • Studiul, publicat de revista PNAS şi la care au participat 133 de elevi cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani, a fost realizat de departamentul de Psihologie Experimentală de la Universitatea Oxford.

Studiul a relevat că elevii care nu învăţau matematica avea o cantitate mai mică a unui aminoacid crucial pentru plasticitatea cerebrală (acidul gamma-aminobutiric – GABA) dintr-o zonă cheie în care intervin multe funcţii cognitive importante, precum raţionamentul, rezolvarea problemelor, memorarea şi învăţarea.

Bazându-se pe cantitatea acestui aminoacid deţinută de fiecare elev, cercetătorii au putut face o deosebire clară între cei care studiau şi cei care nu învăţau matematica, indiferent de capacităţile lor cognitive.

Cantitatea de acid gamma-aminobutiric a prognozat cu succes reuşitele în acest domeniu 19 luni mai târziu, potrivit Universităţii Oxford.

Roi Cohen Kadosh, profesor de neuroştiinţă cognitivă la Oxford a explicat că abilităţile matematice sunt asociate unei serii de avantaje legate de obţinerea unui loc de muncă, de statutul socio-economic, sau de sănătatea mentală şi cea fizică. „Adolescenţa este o perioadă importantă din viaţă asociată unor schimbări cerebrale şi cognitive. Din păcate, a renunţa la matematică la această vârstă poate provoca o breşă între adolescenţii care abandonează această materie şi cei care continuă să o studieze”, a spus el.

Acest studiu, potrivit autorilor, oferă un nou nivel de înţelegere biologică a impactului pe care îl are educaţia în dezvoltarea creierului şi a efectului reciproc între biologie şi educaţie. Însă nu toţi adolescenţii continuă să înveţe matematica, astfel încât trebuie investigate şi posibile alternative, discipline ca logica sau raţionamentul care implică aceeaşi zonă cerebrală.

Foto: Pixabay.com 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Șase medalii pentru lotul de elevi olimpici români, la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori 2023 din Albania / Marius Perianu, profesor coordonator: O performanță excepțională pentru cele mai grele subiecte din ultimii 4-5 ani

Lotul de elevi olimpici români au obținut trei medalii de aur, două de argint și una de bronz la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori (JBMO) 2023, ținută la Tirana,…
Vezi articolul

Salt de pe locul 44 pe locul 2 pentru un elev de la Olimpiada de Limba română în București. Notat inițial cu 77 de puncte, a primit peste 93 după contestații / Părinte: Uneori crezi că punctajele cresc artificial ca să califici un copil, alteori doar te îndoiești de cum corectează unii profesori

Un elev din Sectorul 1 al Bucureștiului, participant la etapa pe sectoare a Olimpiadei Naționale de Limba și literatura română (OLLR), a obținut după contestații peste 16 puncte, după cum…
Vezi articolul

Auxiliarele didactice se cumpără doar cu aprobarea părinților și avizul epidemiologic nu este necesar la începutul fiecărui an școlar, reamintește Federația părinților

Avizul epidemiologic se solicită doar la prima înscriere într-o unitate de învățământ, nu la începutul fiecărui an școlar, reamintește Federația părinților într-un comunicat primit de EduPedu.ro, semnat de președintele organizației,…
Vezi articolul