Nicolae Ciucă după discuțiile la Guvern cu reprezentanții elevilor: „Pentru a asigura transparență și predictibilitate, analizăm modificarea legii, în sensul includerii în lege a criteriilor de acordare a burselor pe baze coerente și motivante”

[jp_post_view]
Foto: Gov.ro
O delegație a Consiliului Național al Elevilor s-a întâlnit azi cu premierul Nicolae Ciucă pentru a discuta despre nemulțumirea elevilor privind modificarea criteriilor de acordare a burselor de merit, dar și despre problema testelor salivă sau despre noile criterii de a trece școlile online. Din comunicatul de presă al Guvernului nu reiese vreo concluzie clară asupra subiectelor de pe agendă.

Consiliul Național al Elevilor a propus recent să se ia în calcul mai multe criterii atunci când se decide închiderea școlilor și trecerea online: și rata de vaccinare a profesorilor sau a elevilor, și o descentralizare la nivelul școlilor.

Redăm integral comunicatul de presă al Guvernului:

„Prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, s-au întâlnit astăzi cu o delegație a Consiliului Național al Elevilor, pentru a discuta despre acordarea burselor și aplicarea măsurile de prevenire și combatere a pandemiei de COVID-19 în școli. 

Cu această ocazie, a fost analizat rolul pe care îl au bursele școlare pentru stimularea performanței în educație și a oferi, totodată, sprijinul necesar elevilor care se confruntă cu probleme sociale.

Reprezentanții Guvernului și cei ai Consiliului Național al Elevilor au evidențiat importanța burselor de merit pentru motivarea elevilor, în spiritul recunoașterii rezultatelor activității de studiu.

Guvernul susține continuarea politicii de creștere semnificativă a cuantumului burselor elevilor, a numărului beneficiarilor, precum și a nivelului de adecvare a acestora la obiectivele asumate pentru fiecare tip de bursa: stimularea învățării, încurajarea performanței și excelenței, susținerea competiției și, pe de altă parte, sprijinul acordat elevilor aflați în dificultate, din perspectiva socială sau medicală.

Fondul de burse, care a crescut de patru ori față de anul 2020, va fi utilizat integral pentru plata burselor elevilor, fie că sunt burse acordate olimpicilor, burse de merit, de studiu, sociale, profesionale sau bani de liceu. 

”Vrem să încurajăm performanța și garantarea șanselor reale la educație, tuturor copiilor, fără discriminare. De accesul la educație depinde succesul în viață al viitorului adult. Susținem elevii performanți să continue și să aprofundeze studiile. În același timp, prin acordarea de burse sociale, într-un cuantum minim garantat dublu față de anul precedent, susținem copiii din medii defavorizate, care au nevoie de sprijin pentru a nu abandona școala si pentru a se integra pe piața muncii și în societate. Pentru a asigura transparență și predictibilitate, analizăm modificarea legii, în sensul includerii în lege, a criteriilor de acordare a burselor pe baze coerente și motivante”, a afirmat prim-ministrul Nicolae-Ionel Ciucă.”


2 comments
  1. Superb! Chestia asta cu performanța e un laitmotiv pe care l-am întâlnit și în comunism. Desigur, nimeni nu respinge performanța, dar calitatea unui sistem de învățământ e dată de MEDIE, nu de vârfuri. Faptul că ai o rată amețitoare de analfabetism funcțional nu înseamnă cu nu ai vârfuri, însă o societate nu poate avea doar vârfuri. Vârfuri care, de cele mai multe ori, pot alege să emigreze. Ce ne facem însă cu MEDIA? Ce acțiuni întreprindem nu pentru performanță, ci pentru a avea o medie bună, o societate care să se descurce nu genial, ci decent, onorabil? Se pare că nimic. Un sistem care se valorizează pe sine doar prin vârfuri e un sistem defect.

    1. Foarte buna observatie. Rasplatim vârfurile dar cum crestem performanta la baza? In plus as aduce in discutie 2 aspecte: foarte multe medii mari sunt la gimnaziu, unde presiunea e mare ca copiii sa ia note mari, ptr ca media din gimnaziu conteaza in procent de 20% la admiterea in liceu. In plus, acum pentru bursele de studiu ( de la 7.50 la 9.49) copiii trebuie sa dovedeasca ca au o situatie materiala precara, conform noului ordin (art 10: salariul mediu pe membru de familie sa fie sub minimul pe economie). Deci e un fel de bursa sociala de studiu. Sunt multi copii foarte buni, in licee bune care au medii peste 9, muncesc mult si acum se simt dati la o parte. Pacat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Marilen Pirtea, despre acuzațiile de plagiat aduse lui Bode: Lucrurile cu cât trenează mai mult cu atât fac rău tuturor, inclusiv României în acest context legat de Schengen. Forurile abilitate să îşi facă datoria. Avem și în România acea legislaţie care spune că un om este nevinovat până când un for abilitat îi declară vinovăţia

Deputatul Marilen Pirtea (PNL), care este și rector al Universităţii de Vest din Timişoara, a declarat joi, în emisiunea Talk News de la Profit News TV, că lucrurile trebuie clarificate…
Vezi articolul

Sprijin pentru familii vulnerabile și copii, în locul separării copilului de familie și plasarea lui în sistemul de protecție specială – proiect de lege al Guvernului / Se vor înființa 150 de centre de zi și Observatorul Național al Copilului

Guvernul a aprobat pentru trimiterea în Parlament proiectul Legii privind prevenirea separării copilului de familie, conform anunțului instituției. Propunerea legislativă urmărește reducerea numărului de copii care intră în sistemul de…
Vezi articolul

UPDATE Mama aflată în greva foamei de cinci zile, în fața Ministerului Educației, a fost internată la Spitalul Universitar, apoi a reluat protestul. Reacția părintelui față de răspunsul MEC: Este profund dezamăgitor ca o instituție obligată să aplice legea alege, în continuare, să o relativizeze / Îmi reprezint fiica, un copil aflat în sistemul public de educație, nu într-un experiment

La cinci zile de la declanșarea grevei foamei în fața Ministerului Educației și Cercetării, Oana Corina Rogojanu, mama unei eleve de clasa a XII-a de la Colegiul Național „Samuel von…
Vezi articolul