Nouă echipe formate din 36 de eleve din România merg în semifinalele competiției internaționale Technovation Girls, cu aplicații de mobil sau prototipuri de inteligență artificială / Cele mai mici participante au doar 9 ani

[jp_post_view]
Technovation Girls – Sursa: Asociatia Adfaber
Cea de-a șaptea ediție a competiției naționale Technovation Girls, menită să susțină elevele cu vârste între 8 și 18 ani să devină antreprenoare și lideri în domeniul tehnologiei, competiție susținută de BCR, s-a soldat cu desemnarea a nu mai puțin de nouă echipe câștigătoare, care vor merge în semifinalele competiției internaționale cu același nume, potrivit unui comunicat al organizatorului Asociația Adfaber.

Cele nouă echipe formate din 36 de eleve au avut de dezvoltat, pentru a lua parte la competiție, o aplicație de mobil sau un prototip ce folosește inteligența artificială, pentru a rezolva o problemă reală din comunitatea lor. 

Potrivit comunicatului, la acest program interanțional gratuit, anual, se înscriu sute de eleve din întreaga lume. „Cu sprijinul mentorilor voluntari, profesorilor și părinților și folosind materialele pus la dispoziție, fetele învață să dezvolte soluții tehnologice care abordează și rezolvă probleme din lumea reală”, arată Adfaber.

Potrivit asociației, peste 1.000 de eleve din România au dezvoltat asemenea aplicații – cel mai mare număr de eleve participante înregistrat de până acum.

Printre premierele de anul acesta:

  • Pentru prima dată echipe de eleve de gimnaziu au participat la Regional Pitch Live și și-au susținut proiectele 
  • Prima Echipa Internațională – eleve din România au făcut echipă cu eleve din  Pakistan, Polonia și Maroc 
  • Cele mai mici participante de până acum – eleve cu vârsta de doar 9 ani
Echipele calificate, potrivit informațiilor oferite de organizator:

Pentru divizia Beginners (8-12 ani) s-a calificat:

  • Echipa Digital Queens, formată din trei eleve din Pitești, Argeș, care a creat Waste Wizard AI, o aplicație care îmbunătățește modul în care se reciclează în școli. Deși există containere de reciclare în școli, analiza lor arată că multe deșeuri reciclabile sunt încă aruncate greșit. Aplicația lor folosește inteligența artificială pentru a clasifica deșeurile în patru categorii, facilitând și recomandând astfel reciclarea corectă.

Pentru divizia Junior (13-15 ani) s-au calificat următoarele echipe:

  • Echipa G-POWER, din Pitești, Argeș, a prezentat proiectul Food Lockers. Prin intermediul acestei aplicații, elevii pot dona alimente în mod anonim în dulapuri special amenajate la școală. Alți elevi pot accesa aceste resurse folosind un cod unic, garantând confidențialitatea și accesul egal la nutriție esențială pentru o zi de învățare eficientă.
  • Echipa Green Harmonizer din Buftea, Ilfov, a realizat Pawz, aplicația ce își propune să protejeze animalele pierdute sau fără stăpân. Aplicația Pawz ajută proprietarii să-și găsească animăluțele pierdute. Utilizatorii pot trimite alerte și primi notificări pentru animalele găsite, totul printr-o interfață prietenoasă și intuitivă.

Pentru divizia Senior (16-18 ani) s-au calificat 6 echipe:

  • Echipa Sugar&Spice, formată din 5 eleve din București, a creat aplicația AgriConnect ce își propune îmbunătățirea accesului la produse locale pentru persoanele din București sau din apropiere. Aplicația facilitează legătura directă între producătorii locali și cumpărători și permite vânzarea și cumpărarea ușoară a produselor proaspete, cu opțiuni de livrare sau ridicare personală. De asemenea, AgriConnect oferă producătorilor posibilitatea de a dona surplusul de produse către adăposturi și organizații caritabile locale.
  • Echipa STEMinistas din Sibiu prezintă AIPeacefulness, o platformă dedicată suportului pentru persoanele cu boli autoimune! În ultimii ani, bolile autoimune au crescut la nivel global, dar încă nu sunt înțelese deplin și mulți pacienți nu primesc tratamente adecvate. AIPeacefulness este concepută pentru cei care caută soluții de vindecare, printre care și dieta AIP (Autoimmune Protocol).
  • Echipa Byte Belles lansează AlEarth, o aplicație dedicată conștientizării amenințărilor la adresa planetei noastre. Echipa este formată din 2 eleve din București, o elevă din Pakistan, o elevă din Polonia și o elevă din Maroc. Proiectul lor, AlEarth, oferă o hartă interactivă unde utilizatorii pot vedea dezastrele naturale și urgențele climatice, având opțiuni de a contribui la organizațiile caritabile asociate fiecărei cauze. Utilizatorii pot adăuga și monitoriza evenimente importante, care sunt verificate și afișate în aplicație.
  • Echipa MIA AI for Education, formată din trei fete ambițioase din București, a lansat MiaAI for Education, o aplicație destinată îmbunătățirii procesului de învățare pentru elevi. MiaAI, ce folosește Inteligența Artificială, le permite elevilor să acceseze lecții gratuit și să primească răspunsuri la întrebările lor, oferind o experiență de învățare relaxată și fără presiune. Este o resursă care ajută la clarificarea conceptelor complexe într-un mod simplu și accesibil, transformând învățarea într-un proces interactiv și distractiv.
  • Echipa MYBIT din Bacău a realizat TeenTalk, o aplicație dedicată educației sexuale și sprijinului pentru mamele minore. România se confruntă cu cel mai mare număr de mame minore din Europa, o problemă care ridică multe semne de întrebare despre accesul la educația sexuală. TeenTalk abordează această provocare prin furnizarea de informații esențiale despre bolile transmisibile sexual, sfaturi practice și suport moral. Prin lecții, animații și un asistent AI care răspunde la întrebări, TeenTalk pune bazele educației sexuale.
  • Echipa Penta Power, formată din 5 fete din București, ne-a impresionat la Regional Pitch Technovation Girls România cu un proiect inovator. NEXA, este o aplicație mobilă menită să faciliteze procesul de aplicare pentru elevii de liceu și studenții care caută programe de job shadowing și internship. Acest proiect nu doar că simplifică accesul la experiențe valoroase, ci contribuie la dezvoltarea profesională a tinerilor.

Alte trei echipe au primit mențiuni speciale pentru eforturile lor în cadrul competiției, iar una dintre ele a obținut și titlul de Team Creativity Award:

Echipa Umbrella – 5A Cosbuc, formată din 5 eleve din București din divizia Beginners, a creat aplicația Umbrella. Umbrella își propune să transforme stilurile de viață pentru o societate mai sănătoasă. Aplicația Umbrella introduce provocări zilnice ce promovează alimentația sănătoasă și sustenabilitatea, toate prezentate într-un format interactiv și distractiv de joc, ideal pentru copii. Inovația și pasiunea fetelor pentru tehnologie a impresionat juriul, fapt pentru care i-a fost acordat premiul special de creativitate.

  • La divizia Junior, echipa Smart.girls din Târgoviște, Dâmbovița, a realizat aplicația Career Compass-Navigating Your Path, care este concepută pentru a sprijini elevii în dezvoltarea lor academică și personală. Aceasta oferă o platformă virtuală unde elevii pot interacționa, primi sfaturi și explora direcții de carieră potrivite pentru ei.
  • Din divizia Senior, echipa Mojito din Râmnicu Vâlcea a realizat aplicația Scolio-Fix: o aplicație ce oferă ajutor persoanelor care suferă de scolioză, lordoză sau cifoză. Scolio-Fix oferă exerciții simple de fizioterapie și suport emoțional pentru cei care au nevoie de ajutor cu aceste afecțiuni. În plus, aplicația include jocuri și informații utile pentru a face tratamentul mai distractiv și interesant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directoarea unei școli din București: O elevă a venit la școală deși mama era suspectă de coronavirus / Mama a fost de atunci confirmată pozitiv / După mai bine de 12 ore, nimeni nu știe situația elevei

Lipsa de comunicare din partea oficialităților, într-un caz ce ar putea „intra sub incidența legii penale”, a determinat-o pe directoarea unei școli din București să trimită tuturor autorităților o solicitare:…
Vezi articolul

VIDEO Eleva de clasa a XII-a din Suceava care a cerut printr-o scrisoare publică echivalarea mediei din liceu cu Bacalaureatul spune că nu a mai ieșit din casă de pe 18 martie, din cauza carantinei și a fricii să nu ia virusul

Eleva de clasa a XII-a, care a cerut printr-o scrisoare publică echivalarea mediei din liceu cu Bacalaureatul, spune într-un interviu pentru Monitorul de Suceava că nu a mai ieșit din…
Vezi articolul

Peste 800 de elevi ai Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași vor învăța la Colegiul Gheorghe Asachi câteva luni, până va fi gata o școală modulară construită în curtea liceului / Contractul urmează să fie semnat

Elevii Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași vor începe anul școlar 2023-2024 în clădirea Colegiului „Gheorghe Asachi”, potrivit deciziei Consiliului de administrație a Colegiului. Din martie anul trecut, elevii au…
Vezi articolul
Proba de competențe digitale la Bacalaureat

Elevii de liceu de la orice profil și clasă pot învăța cum să creeze jocuri cu ajutorul unor platforme online, în cadrul disciplinei opționale „Dezvoltarea jocurilor video”, disponibilă din anul școlar 2025-2026

Disciplina opțională „Dezvoltarea jocurilor video” va putea fi studiată timp de o oră pe săptămână de elevi de liceu din orice nivel de la toate filierele, profilurile și specializările, potrivit…
Vezi articolul

Datele pentru olimpiadele naționale de dezbateri pentru elevii de gimnaziu și liceu, stabilite printr-o erată la calendar de Ministerul Educației. Etapa națională pentru clasele V-VIII, între 7 și 13 mai, la Oradea

Datele pentru etapele naționale ale olimpiadelor de dezbateri pentru elevii de gimnaziu și de liceu au fost stabilite recent de Ministerul Educației (ME) printr-o erată la calendarul inițial al olimpiadelor…
Vezi articolul