Nu cât de mult învață copiii e problema, ci cum învață, spune profesorul Flavian Georgescu: Mi se pare că învață într-un sistem învechit, care nu mai este actual. Au nevoie de altceva

[jp_post_view]
Foto: Flavian Georgescu / captură TVR+
Profesorul de matematică Flavian Georgescu a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că problema nu este cât de mult învață elevii, „ci cum învață”. „Mi se pare că învață într-un sistem învechit, care nu mai este actual pentru societatea din prezent. Copiii din ziua de azi nu mai învață așa cum învățam noi când eram elevi”, a spus cadrul didactic.
  • Flavian Georgescu este coordonator al lotutului de olimpici de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, fost olimpic la rândul său.

„Eu acum vorbesc despre toți elevii din țară. Din punctul meu de vedere, sunt foarte multe ore de muncă pentru ei, și la școală, și acasă. Au la teme. Și teme repetitive: 30 de probleme de același tip, 30 de propoziții cu adjectiv, substantiv ș.a.m.d. Până când li se ia. La început, învață adjectivul, au înțeles, fac două propoziții ok, dar, după 30 de propoziții, li se ia.

Din punctul meu de vedere, nu timpul alocat e problema. Nu cât de mult învață, ci cum învață. Mi se pare că învață într-un sistem învechit, care nu mai este actual pentru societatea din prezent. Copiii din ziua de azi nu mai învață așa cum învățam noi când eram elevi. Au nevoie de altceva”, a precizat profesorul.

Unul dintre cele mai importante aspecte ale rutinei școlare este ca elevul să se simtă apreciat, să se simtă util și bun în ceea ce face”, este de părere profesorul Flavian Georgescu. Aceasta a precizat că profesorii trebuie să se adapteze nevoilor copiilor din ziua de azi. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

Citește și:
Trăim într-o societate în care părinții sunt toată ziua plecați la serviciu, apoi se întorc acasă seara foarte târziu și, din păcate, petrec timp doar câteva minute cu propriii lor copii, spune profesorul Flavian Georgescu: Acolo unde se poate, recomand cu multă căldură ca bunicii să îi ia de la școală, să îi ajute la teme
Profesorul Flavian Georgescu: Unul dintre cele mai importante aspecte ale rutinei școlare este ca elevul să se simtă apreciat. Noi, cadrele didactice, trebuie să ne adaptăm nevoilor copiilor din ziua de azi
Când elevului i se dă o notă proastă, mai mult se demotivează și mai mult se adâncește în rana mentalității că nu poate și că nu e bun, spune profesorul Flavian Georgescu: Trebuie să știm că elevii au nevoie de reușite mici și dese
Flavian Georgescu, profesor de matematică: Dacă urmează un examen național cu timp de lucru de 2 ore, încercați să faceți acasă simulări care chiar să dureze 2 ore și abia apoi uitați-vă la soluții
Flavian Georgescu, profesor de matematică: Ordinea nu e să îi învățăm pe elevi să calculeze integrale, ci mai întâi să îi învățăm de ce trebuie să învețe integralele. Îi vom câștiga pe elevi, le vom arata utilitatea și chiar frumusețea matematicii
Trist este că majoritatea orelor de matematică au ca scop învățarea unor algoritmi care mai departe duc la promovabilitatea unui examen, spune profesorul Flavian Georgescu: Scopul matematicii este să te învețe să gândești rațional, obiectiv. Această disciplină nu are legătură cu învățatul pe de rost
În primele 5-10 minute, citiți cu mare atenție toate subiectele unei probe de examen, fie că este vorba de un test la școală, de un examen național, de olimpiadă, spune profesorul Flavian Georgescu: Ce înseamnă să le citiți? De exemplu, mă uit pe problema 1, o înțeleg, eventual mi-o și notez pe ciornă și stau un minuțel și mă gândesc cum s-ar rezolva
Prin ce trece un copil conștiincios care a luat 4. Profesorul Flavian Georgescu: Dacă părintele îl învinovăţeşte, practic, toată munca lui o va resimţi în zadar, va fi demoralizat, va căpăta teamă de şcoală, iar învăţatul îl va face din frică
De ce trebuie să meargă copiii la şcoală? / Flavian Georgescu: Degeaba ne dorim să aibă rezultate bune la şcoală, dacă noi, acasă, nu facem decât să blamăm şcoala, profesorul, inspectorul şi aşa mai departe

2 comments
  1. D-le Georgescu, vă rog să terminați cu inovarea lucrurilor până nu se mai alege nimic din ele.

    Repetitio mater studiorum est. Da, sunt elevi eminenți care înțeleg repede și li se pare facil, DAR majoritatea sunt elevi mediocri sau cel mult neinteresați care nu pot înțelege nici dacă repetă același lucru de 1000 de ori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației: Toți profesorii au obligația legală să facă educație rutieră, nu doar diriginții. Modul în care se va implica fiecare va fi stabilit în consiliul clasei. Cele 3 ghiduri de educație rutieră pentru învățământul primar, gimnazial și liceal

Ministerul Educației atrage atenția în ghidurile de educație rutieră că nu doar diriginții sunt responsabili pentru educația rutieră în școli. Toate cadrele didactice vor fi implicate să îi învețe pe…
Vezi articolul

Australia și Noua Zeelandă mențin restricțiile, în pofida scăderii numărului de contaminări. „Răbdarea trebuie să fie virtutea noastră în această situaţie”, spune premierul australian

Australia şi Noua Zeelandă au anunțat marţi că nu relaxează restricţiile în lupta împotrica COVID-19, chiar dacă cele două ţări înregistrează o scădere accentuată a numărului de contaminări, informează AFP,…
Vezi articolul

Registrul național al calificărilor profesionale din România, prevăzut de Legea învățământului preuniversitar, a fost pus în consultare publică de Ministerul Educației – proiect / Tiberiu Dobrescu, președintele ANC: Toate calificările vor fi cuprinse în RNCPR, până acum erau calificări și la Ministerul Muncii

Calificările profesionale gestionate de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale trec în subordinea Ministerului Educației și vor fi incluse într-un registru unic, prevăzut în noua lege a Educației, se arată în…
Vezi articolul

Mihnea Boștină, virusolog: În cazul gripei, 20-30% din populație e susceptibilă la infecții într-un an. În cazul SARS-CoV-2 – 100%. Rata mortalității este probabil de cel puțin zece ori mai mare

„Rata mortalității pentru cei care dezvoltă complicații respiratorii sau alte complicații este cam de 50%”, în cazul infecției cu noul coronavirus spune Mihnea Boștină, virusolog la Universitatea din Otago, Noua…
Vezi articolul