”Nu! Cum să vreau segregare?” spune Ecaterina Andronescu, după ce a declarat că ar vrea să grupeze elevii cu dificultăţi de învăţare

1.354 de vizualizări
SURSA: Facebook.com
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, susţine că a vrut să spună cu totul altceva atunci când a declarat că se gândeşte să îi grupeze pe elevii cu nevoi speciale. Într-o declaraţie pentru Hotnews.ro, ministrul susţine că de fapt ar fi integrat în şcolile de masă, din şcolile speciale, zeci de mii de copii cu dificultăţi de învăţare şi că nu ar vrea segregare ci doar să aloce mai mulţi profesori de sprijin.

Iată ce a declarat Ecaterina Andronescu pentru Hotnews.ro:

  • ”Nu! Cum să vreau segregare?? Eu am fost ministrul care pentru prima dată, în perioada 2001-2003, am integrat în școlile de masă, prin trecere de la școlile speciale, circa 30.000 de copii cu dificultăți de învățare! Am spus că dacă în clasele de masă sunt doi-trei copii cu dificultăți de învățare poate reușim să le dăm și un profesor de sprijin”.
Explicaţiile vin după o declaratie controversată făcută la Digi24:
  • „Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat pentru Digi24 ministrul Ecaterina Andronescu.

Potrivit Ordinului MENCS nr. 6134/2016 privind interzicerea segregării şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial nr 27 din 10 ianuarie 2017, segregarea de acest tip este interzisă.

Segregarea este o formă gravă de discriminare şi are drept consecinţă accesul inegal al copiilor la o educaţie de calitate, încălcarea exercitării în condiţii de egalitate a dreptului la educaţie, precum şi a demnităţii umane, arată respectivul act normativ.

Citeşte şi:

 


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Cătălin Zaman: Venind din mediul rural, avem copii pe care îi preluăm în clasa a V-a fără să știe să scrie, să citească. Cum să le cerem să extragă idei principale dintr-un text? / Trebuie să acoperim lipsurile, pentru ca mai apoi să putem construi

Uneori profesorii sunt puși în situația de a prelua în clasa a V-a elevi care nu știu să scrie și să citească, fapt care reflectă „hibele sistemului de educație”, a…
Vezi articolul

Se vor închide librării și edituri ca efect al creșterii TVA la cărți, de la 5% la 11 %, atrage atenția directorul Asociației Editorilor din România: Ni se impune un TVA crescut, care înseamnă o curbă de sacrificiu

Creșterea TVA-ului pentru cărți de la 5% la 11% ar putea duce la falimentul editurilor mici, închiderea librăriilor și dispariția titlurilor românești noi, avertizează Mihai Mitrică, directorul Asociației Editorilor din…
Vezi articolul

Copiii de la școli din Tulcea învață despre ecosistemul Deltei Dunării în Centre de Educație pentru Mediu, posibile prin fonduri europene. Sălile sunt dotate cu table interactive și se organizează acțiuni de ecologizare – FOTO

Începând din acest an școlar, câteva unităţi de învăţământ din satul Turcoaia şi oraşul Măcin, judeţul Tulcea, beneficiază de centre educaţionale de protecţie a mediului, realizate cu fonduri europene prin…
Vezi articolul