„Nu e vorba de o reducere a numărului de ore acum”, a declarat ministrul Educaţiei la întâlnirea cu sindicatele FSLI

[jp_post_view]
SURSA: FSLI
Întrebată dacă reducerea numărului de ore în școli este posibilă de anul viitor, Monica Anisie, ministru al Educației, a declarat că „nu e vorba de o reducere a numărului de ore acum”, potrivit stiriletvr.ro.

Ministrul a mai spus că va avea o dezbatere publică şi că vor exista întâlniri cu toţi partenerii sociali. Precedura pe care o va aplica va fi revizuirea mai întâi a planurilor cadru, după care refacerea planurilor cadru.

„Nu e vorba de o reducere a numărului de ore acum, noi acum, fiindcă există o lege și legea trebuie aplicată, noi împreună cu toți partenerii noștri vom iniția dialogul pe tema revizuirii planurilor-cadru, pentru că altfel nu se poate, și nu vom lua nicio decizie din pix, pentru că nu avem cum să facem asta, ci după o consultare serioasă, o consultare publică, și abia după ce vom realiza aceste noi planuri-cadru vom trece la realizarea programelor, pentru că nu pot rămâne aceleași programe și când toți copiii și părinții se plâng că e programa de fapt, foarte încărcată”, a declarat Anisie.

Ministrul a mai spus că reducerea numărului de ore este un proces de durată.

„Este un proces de durată și e un proces în care îi vom avea alături pe toți partenerii noștri sociali”, a subliniat ministrul, citat de stiriletvr.ro.

Declaraţiile ministrului vin în contextul în care în prima săptămână de mandat aceasta a spus că legea care mișcorează cu 5 numărul de ore la gimnaziu și liceu va conduce la realizarea unui nou plan-cadru: “E vorba de regândit modul în care disciplinele s-ar putea preda. Că nu e vorba de tăiat ore, ci de tăiat discipline”, a declarat Monica Anisie, într-un interviu acordat Europa FM.

În următoarea zi, Anisie a nuanţat declarația într+un interviu pentru PROTV:

Monica Anisie: „Trebuie să punem în discuție publică modul în care va trebui să realizăm planurile cadru. Pentru că este stipulat acolo într-adevăr că trebuie să reducem numărul de ore, dar să vedem, prin consultare publică, repet, cum anume vom ajunge la acel rezultat pe care legea ni-l cere.

Reporter: Practic se va renunța la anumite discipline…

Monica Anisie: Sau nu, nu trebuie neapărat să renunțăm la anumite discipline. Putem regândi într-un fel această predare-învățare în sensul în care fiecare elev să stea mai puține ore la școală, să aibă ghiozdanul mai ușor, că toți părinții asta își doresc pentru copii. Și, de ce nu, trebuie să gândim în așa fel încât acești elevi să nu mai vină la școală preocupați de timpul pe care trebuie să-l aloce pentru a sta la școală și apoi de a face și temele. Pentru că există și această situație în care copiii stau 6-7 ore la școală, zilnic, și mai petrec 1-2 ore acasă, realizând numai temele scrise. Eu mă refer la temele scrise, dar mai trebuie să și învețe. Astfel, elevii muncesc mai mult decât, poate, părinții lor.”

FOTO: FSLI


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Implicarea tuturor elevilor din clasă în activități care le formează și testează competențe transdisciplinare, cu situații de învățare multiple, realizată de profesoara de limba engleză Simona Ciornei, de la Școala Gimnazială Bucșoaia

Lecția de limba engleză a devenit o experiență practică de educație financiară. Profesoara Simona Ciornei, director adjunct al Școlii Gimnaziale Bucșoaia, orașul Frasin din județul Suceava, a transformat o oră…
Vezi articolul

DOCUMENT Școala după școală poate fi organizată în Biserică. A apărut procedura de organizare a Programului: cum pot fi plătiți profesorii

Procedura de organizare a Programului “Școala după Școală” a fost publicată de Inspectoratul școlar București. Fiecare școală trebuie să discute până în luna februarie, în Consiliul de Administraţie, dacă este…
Vezi articolul

Profesorii din România vor participa la TALIS 2024, anunță Ligia Deca, după adoptarea în Guvern a deciziei. Vor fi colectate “informații directe” privind dezvoltarea profesională, convingerile și atitudinile cadrelor didactice

România va participa la studiul internațional TALIS 2024, după cum a anunțat astăzi Ligia Deca. „Decizia a fost adoptată în ședința de astăzi a Guvernului și constituie un pas important…
Vezi articolul

Profesoara Daniela Robotă din Iași, la conferința internațională UNESCO dedicată cadrelor didactice: Profesorii trebuie să aibă credința că ceea ce fac ei contează – aceasta le va forma motivația, reziliența și performanța, dar e nevoie și de recunoaștere externă

“Dacă eu am încredere în mine și în competențele mele, acest lucru va da contur motivației mele, rezilienței mele, va genera performanță”, dar pentru aceasta un profesor are nevoie și…
Vezi articolul