Numărul elevilor afectați de închiderea școlilor a ajuns la 305 milioane, la nivel global – UNESCO

[jp_post_view]
A doua evaluare UNESCO privind inchiderea scolilor la nivel global / Sursa Unesco.org
Elevii din 29 de țări de pe trei continente sunt afectați de închiderea școlilor din cauza epidemiei Covid-19, potrivit datelor actualizate UNESCO. Organizația internațională arată că, la data de 9 martie, 305 milioane de elevi erau afectați de închiderea școlilor, la nivel global. România, țară unde școlile se închid miercuri, 11 martie, nu figurează în statistica menționată. Aceeași sursă sintetizează și principalele efecte pe care închiderea școlilor le are asupra educației.

Potrivit UNESCO, 15 țări au închis școlile la nivel național, iar alte 14 au închis instituțiile de învățământ la nivel local. Dacă acestea din urmă ar extinde decizia la nivel național, numărul elevilor afectați ar ajunge la 469 de milioane.

  • Țările care, până luni, închiseseră toate școlile erau: Azerbaidjan, Bahrain, China, Coreea de Nord, Coreea de Sud, Georgia, Iran, Irak, Italia, japonia, Kuweit, Liban, Mongolia, Coreea de Sud, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite. Cele mai afectate sunt China (233 milioane de elevi), Japonia (16,4 milioane de elevi), Iran (14,5 milioane de elevi) și Italia (9 milioane de elevi).
  • Țările și teritoriile care au închis școlile la nivel local sunt: Afganistan, Bhutan, Cambodgia, Franța, Germania, Grecia, India, Pakistan, Palestina, Portugalia, Ucraina, Marea Britanie, SUA, Vietnam
Care sunt principalele consecințe ale închiderii școlilor, în viziunea UNESCO
  • Întreruperea procesului de învățare – efectele negative se simt mult mai puternic în cazul elevilor din zone dezavantajate, cu oportunități reduse de învățare în afara școlii
  • Nutriția – mulți copii și tineri se bazează pe masa oferită de școli, în diverse țări ale lumii
  • Părinți nepregătiți pentru învățarea la domiciliu / la distanță
  • Acces inegal la portaluri digitale de învățare
  • Diferențe majore în capacitatea părinților de a oferi îngrijire copiilor, la domiciliu, în timpul programului de lucru
  • Costuri economice mari – mulți părinți vor lipsi de la muncă pentru a avea grijă de copii
  • Suprasolicitarea sistemului de sănătate – mulți angajați din acest sector ar putea lipsi din cauza nevoii de a-și îngriji proprii copii
  • creștere mai mare supra școlilor care rămân deschise
  • tendința de creștere a ratei de abandon școlar
  • izolarea socială

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mărturii ale unor profesori veniți în Piața Victoriei, la miting: Se pare că nu doresc să comunice deloc și nu doresc să rezolve problema, ci doar să tergiverseze întreaga situație / Sperăm ca președintele să fie la Cotroceni, el în mod normal ar trebui să vină să medieze, poate chiar la un moment dat să iasă și în stradă, cum a mai făcut când a avut interese

Profesorii care participă la mitingul din Piața Victoriei au de data aceasta mesaje adresa președintelui Klaus Iohannis. „Sperăm ca președintele să fie la Cotroceni, el în mod normal ar trebui…
Vezi articolul

FOTO VIDEO Elevi și copii au venit la protest pentru a-și susține profesorii, iar mai mulți copii au ieșit din parcuri, pe Calea Victoriei, să îi salute pe profesorii plecați în marș: Elevii sunt cu voi!” / „Vrem majorări!” / „Luptăm pentru dreptate”

Elevi de la mai multe licee din București, precum și tineri din Asociația Elevilor din București și Ilfov au venit astăzi la mitingul de protest care a adunat peste 15.000…
Vezi articolul

Prima reacție publică a Ministerului Educației și Cercetării la protestul unei mame care semnalează ilegalitatea școlilor germane vine abia în a patra zi de greva foamei a acesteia: anunță că nu poate anula o probă a Bacalaureatului, deși nu a cerut nimeni așa ceva. Instituția promite controale în toate școlile cu predare în limba maternă, dar abia la anul

Ministerul Educației și Cercetării a transmis redacției Edupedu.ro un punct de vedere referitor la protestul mamei unei eleve în clasa a XII-a de la Colegiul Național „Samuel von Brukenthal” din…
Vezi articolul