Numărul locurilor în școlile de Poliție se dublează pentru acest an, la cererea MAI, potrivit unui proiect de hotărâre al Ministerului Educației / Se va organiza școlarizarea în regim „suveică”

24.353 de vizualizări
Foto: mai.gov.ro
Dublarea numărului de locuri în școlile de Poliție, Jandarmerie și Pompieri, din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, asta prevede un proiect de hotărâre de guvern publicat de Ministerul Educației la finalul anului trecut.

Documentul prevede „suplimentarea cu 2.891 locuri pentru anul I la învăţământul postliceal militar organizat de Ministerul Afacerilor Interne în anul şcolar 2021-2022, astfel încât cifra de şcolarizare să fie de 5559 locuri”.

În prezent, cifra de școlarizare pentru aceste unități de învățământ este de 2.668 de locuri.

Dublarea cifrei de școlarizare vine ca urmare a unei cereri din partea Ministerului de Interne, notează Ministerul Educației.

Prin adresa nr. 41011/2021, Ministerul Afacerilor Interne informează Ministerul Educaţiei, cu
privire la faptul că înregistrează un deficit accentuat de resurse umane, generat de diferenţa dintre intrările şi ieşirile din sistem. La nivelul Ministerului Afacerilor Interne, una dintre măsurile identificate pentru reducerea deficitului de resurse umane, o reprezintă şcolarizarea la capacitate maximă de pregătire a instituţiilor de învăţământ postliceal proprii organizată în sistem „suveică”, astfel încât o serie se va afla la curs, în timp ce cealaltă serie se va afla în stagiu de practică
”, potrivit notei de fundamentare a proiectului.

Hotărârea va modifica punctul IV, subpunctul 3 din anexa la Hotărârea Guvernului
nr. 477/2021
privind aprobarea cifrelor de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar
de stat şi pentru învăţământul superior de stat în anul şcolar/universitar 2021 – 2022.

Școlile MAI sunt următoarele:

Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina, arma Poliție – http://www.scoalapolitie.ro/

Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca, arma Poliție – http://www.scoalapolcj.ro/

Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea, arma Poliție de Frontieră – http://www.avramiancu.ro/

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani, arma Jandarmerie – http://www.scoaladragasani.ro/

Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni, arma Jandarmerie – https://www.jandarmeriafalticeni.ro/

Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești, arma Pompieri – http://www.scoaladepompieri.ro/


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Demiterea secretarului de stat Radu Szekely, de la Educație, publicată în Monitorul Oficial / Este singurul care a anunțat că rămâne în Guvern din cei peste 70 de demnitari din partea USR-PLUS demiși de premierul Cîțu în ultimele două zile

Demiterea secretarului de stat Radu Szekely, de la Educație, a fost publicată în Monitorul Oficial joi seara. Documentul a fost semnat de premierul Cîțu, care a anunțat la briefingul de…
Vezi articolul

Deputatul UDMR Szabo Odon, în comisia de învățământ: Angajamentele cu privire la salarizare și învățământul minorităților naționale nu se regăsesc în programul de guvernare/ Ligia Deca: La priorități, într-adevăr, la nivel general, este specificată creșterea nivelului de salarizare din învățământ

„Programul de guvernare are cel puțin două probleme. Angajamentele cu privire la salarizare semnate și promovate prin Ordonanță de urgență și învățământul minorităților naționale nu se regăsesc în programul de…
Vezi articolul

Cătălin Ciupală, profesor de matematică: Transferul cunoștințelor și jonglarea cu cunoștințe între domenii, arii, materii, nu se poate face decât în anumite condiții, care nu vor fi, după părerea mea, îndeplinite deloc de actualele planuri-cadru / Se fragmentează foarte mult învățarea prin multe materii care se propun la CDEOȘ

Profesorul Cătălin Ciupală, care predă matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov, a spus că „transferul cunoștințelor și jonglarea cu cunoștințe între domenii, arii, materii, nu se poate face…
Vezi articolul