O aplicație de raportare a cazurilor de bullying în mediul online, lansată pentru elevi în Franța. „Vrem să semnalăm situațiile, nu să rămână în liniște, încât acestea să se oprească”, spune Ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer

[jp_post_view]
Foto: © Ilia Burdun | Dreamstime.com
O aplicație de sprijin pentru elevii care sunt victime ale hărțuirii în mediul online a fost lansată marți, 8 februarie, de ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer, în timpul unei vizite la un liceu din departamentul Hauts-de-Seine, informează FranceBleu.

Aplicația 3018 este numită după numărul de ajutor de urgență 3018 la care se pot raporta, în Franța, cazuri de hărțuire online și a fost lansată în contextul în care, pe 8 februarie anul acesta, s-a sărbătorit Ziua Internetului mai Sigur (sursa). Aplicația permite în special trimiterea unei capturi de ecran pentru a ancheta situația. De asemenea, există și posibilitatea deschiderii unei conversații pentru a raporta situații riscante, mai ales în mediul școlar.

Cine le răspunde copiilor și ce se întâmplă mai departe cu datele? „Sunt avocați, psihologi sau experți digitali. Aceștia sunt instruiți și autorizați să transmită autorităților ceea ce colectează” din conversații, spune Gaëlle de Montoussé pentru publicația OuestFrance, fiind reprezentantul unei asociații care a contribuit la proiect.

Aceste sesizări vor fi apoi comunicate rețelelor de socializare pentru ca acestea să elimine conținutul în cauză sau către platforma Pharos, portalul oficial din Republică pentru raportarea conținutului ilegal pe Internet, pentru cele mai grave cazuri. Ministerul Educației speră astfel să asigure „îngrijirea rapidă a victimei”, potrivit publicației Le Monde.

„Problema hărțuirii este de confruntat, vrem să fie semnalată, să nu rămână în liniște, trebuie să vorbiți despre asta, încât acestea să se oprească”, a explicat ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer, în fața elevilor de la liceul profesional Prony din Asnières-sur-Seine (departamentul Hauts-de-Seine), în prezența soției președintelui Macron, Brigitte Macron, și a lui Adrien Taquet, secretar de stat pentru Protecția Copilului, notează etudiant.lefigaro.fr.

Situația bullyingului în Franța: în gimnazii, estimativ un sfert dintre elevi se confruntă cu situații de hărțuire online

Conform acelorași surse citate, în total, între 6 și 10% dintre elevi s-ar confrunta cu o formă de hărțuire în timpul școlii și un sfert dintre elevii de gimnaziu s-ar confrunta cu hărțuirea cibernetică, potrivit unui raport al Senatului francez publicat în septembrie.

Motivele cyberbullying-ului pot fi multiple, mai notează etudiant.lefigaro.fr. După cum arată datele centralizate de o organizație dedicată copiilor din Franța în octombrie 2021, 45% dintre tinerii chestionați menționează despre gelozie și răzbunare, apoi invocă diferențe de gust și comportament (38%) și în final diferențe fizice și care țin de ținuta vestimentară (36%).

Foto: © Ilia Burdun | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Sa-i semnaleze cineva lui Câmpeanu ca omologul francez a decis ceva cu adevărat.

    Apoi…. La noi se va numi o comisie care după vreo 2-3 ani va ridica din umeri în speranța că poate dispare bullying-ul. Sau facem niste studii de fezabilitate cu ocazia asta poate trecem la luminarea cu led-uri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă a profesorilor de Geografie din Iași, care cer păstrarea disciplinei în trunchiul comun la ultimele două clase de liceu: Fără niciun studiu prealabil, niciun argument științific, geografia este plasată în zona opțională

Grupul de profesori de geografie din județul Iași și membrii filialei din Iași a Societății de Geografie din România (SGR) îi cer ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, să păstreze…
Vezi articolul

Posibilitatea ca școala să decidă cursuri față în față pentru toate clasele, chiar dacă localitatea este în scenariul 2, precum și permiterea interacțiunii profesor-elev – cerute oficial de părinți. Propunerile de modificare a ordinului comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației

Posibilitatea interacţiunii profesor-elev prin deplasarea elevului la tablă şi a profesorului la banca elevului, acordarea către școală a puterii de a decide să cheme la cursuri față în față și…
Vezi articolul