O „catastrofă generațională” amenință copiii, din cauza pandemiei – studiu citat de Le Figaro

[jp_post_view]
Foto: © Vadreams | Dreamstime.com
ONG-ul KidsRights estimează, într-un studiu anual publicat joi, că milioane de copii nu au avut acces la educație din cauza restricțiilor de sănătate, cu consecințe pe termen lung pentru sănătatea lor fizică și mentală, iar pandemia Covid-19 a afectat grav drepturile copiilor din întreaga lume și tinerii riscă o „catastrofă generațională”, dacă guvernele nu acționează, scrie Le Figaro, preluat de Rador.

Milioane de copii nu au avut acces la educație din cauza restricțiilor de sănătate, ceea ce are consecințe pe termen lung asupra sănătății lor fizice și mintale, avertizează organizația pentru drepturile omului, cu sediul la Amsterdam.

Efectele pandemiei „au depășit, din păcate, previziunile pe care le-am făcut la începutul său acum un an”, s-a plâns Marc Dulleart, fondatorul și președintele ONG-ului. „În afara pacienților cu coronavirus, copiii au fost cel mai puternic afectați, nu direct de virus, ci pentru că au fost trecuți cu vederea de guvernele din întreaga lume”, a spus el. „Renașterea educațională este cheia pentru a evita o catastrofă generațională”, subliniază Marc Dulleart.

Potrivit ONG-ului, mai mult de 168 de milioane de copii nu au putut participa la școală, în timp ce unul din trei copii din lume nu are acces la şcoala la distanță. 142 de milioane de copii au ajuns într-o situaţie cu lipsuri materiale atunci când economia globală a fost lovită de pandemie și 370 de milioane de copii nu mai primeau mese școlare. În plus, 80 de milioane de copii minori ar putea să nu aibă imunizările de rutină pentru alte boli din cauza presiunii asupra îngrijirii sănătății, cred autorii raportului. De asemenea, aceștia sunt îngrijorați de „creșterea incredibilă” a violenţei domestice în timpul închiderilor, violenţă ale cărei victime sunt adesea copiii.

KidsRights l-a lăudat pe fotbalistul de la Manchester United, Marcus Rashford, pentru campania sa de prelungire a meselor școlare gratuite în Marea Britanie. Printre alte motive de satisfacție, organizația a lăudat Bangladeshul pentru că a consacrat un canal național de televiziune şcolii la domiciliu și a aplaudat Belgia și Suedia pentru că au încercat să-și mențină școlile deschise.

Islanda, Elveția și Finlanda se află în fruntea „Indexului KidsRights 2021”, care clasează 182 de țări în funcţie de respectarea Convenției internaționale a drepturilor copilului. Ciadul, Afganistanul și Sierra Leone se plasează pe ultimele locuri. Franța, pe locul 8 în clasament, a progresat cu un loc față de anul precedent. Pentru prima dată, ONG-ul a inclus Palestina pe lista sa, plasând-o pe locul 104 pentru atenția acordată asistenței medicale în ciuda circumstanțelor dificile. În contrast, ca și în anii precedenți, Marea Britanie, Australia și Noua Zeelandă au regresat în clasament din cauza lipsei de protecție pentru unii copii. Austria și Ungaria au căzut și ele în clasament, din cauza discriminării „îngrijorătoare” a copiilor romi.

Sursa: Le Figaro / Rador – Traducerea: Rodezia Costea

Foto: © Vadreams | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Efectul direct al politizării unei școli: părinții o evită / Școala Gimnazială „Constantin Săvoiu” din Târgu Jiu, al cărei director pus din pix de inspectorat este consiliera județeană PSD Marcela Mrejeru, are cele mai mici cifre de înscriere din ultimul deceniu la clasa pregătitoare – 30% din locuri nu s-au ocupat după prima etapă

Pentru prima dată în ultimii 9 ani, apare o ruptură vizibilă în încărcarea claselor pregătitoare de la Școala Gimnazială „Constantin Săvoiu” din Târgu Jiu. Datele oficiale arată că aproximativ 30% din…
Vezi articolul

Învățătorii din România participă foarte puțin la programe de formare, se consultă foarte rar între ei, dar simt nevoia acută de dezvoltare profesională / Diferențe substanțiale între percepțiile profesorilor și predarea efectivă, „bazată pe manual” – studiu privind predarea Matematicii în școlile primare

Învățătorii din România simt o nevoie acută de dezvoltare profesională, dar numărul celor care au astfel de oportunități este redus, în timp ce consultările cu alți profesori, pe teme de…
Vezi articolul

Ministrul Anisie aplică metoda Trump. Profesoara de română încearcă engleza și ratează înțelesul cuvintelor – ștampilează cu „fake news” opinia unui jurnalist și informații pe care nu le contrazice / Plus: „NU am nicio pârghie legală să pot profesionaliza și depolitiza Educația”

Ministrul Educației, Monica Anisie, a pus miercuri seară, într-o postare pe Facebook, ștampila „fake news”, însoțită de logo-ul instituției, pe un mesaj publicat de o ziaristă care în fapt își…
Vezi articolul