O „catastrofă generațională” amenință copiii, din cauza pandemiei – studiu citat de Le Figaro

2.124 de vizualizări
Foto: © Vadreams | Dreamstime.com
ONG-ul KidsRights estimează, într-un studiu anual publicat joi, că milioane de copii nu au avut acces la educație din cauza restricțiilor de sănătate, cu consecințe pe termen lung pentru sănătatea lor fizică și mentală, iar pandemia Covid-19 a afectat grav drepturile copiilor din întreaga lume și tinerii riscă o „catastrofă generațională”, dacă guvernele nu acționează, scrie Le Figaro, preluat de Rador.

Milioane de copii nu au avut acces la educație din cauza restricțiilor de sănătate, ceea ce are consecințe pe termen lung asupra sănătății lor fizice și mintale, avertizează organizația pentru drepturile omului, cu sediul la Amsterdam.

Efectele pandemiei „au depășit, din păcate, previziunile pe care le-am făcut la începutul său acum un an”, s-a plâns Marc Dulleart, fondatorul și președintele ONG-ului. „În afara pacienților cu coronavirus, copiii au fost cel mai puternic afectați, nu direct de virus, ci pentru că au fost trecuți cu vederea de guvernele din întreaga lume”, a spus el. „Renașterea educațională este cheia pentru a evita o catastrofă generațională”, subliniază Marc Dulleart.

Potrivit ONG-ului, mai mult de 168 de milioane de copii nu au putut participa la școală, în timp ce unul din trei copii din lume nu are acces la şcoala la distanță. 142 de milioane de copii au ajuns într-o situaţie cu lipsuri materiale atunci când economia globală a fost lovită de pandemie și 370 de milioane de copii nu mai primeau mese școlare. În plus, 80 de milioane de copii minori ar putea să nu aibă imunizările de rutină pentru alte boli din cauza presiunii asupra îngrijirii sănătății, cred autorii raportului. De asemenea, aceștia sunt îngrijorați de „creșterea incredibilă” a violenţei domestice în timpul închiderilor, violenţă ale cărei victime sunt adesea copiii.

KidsRights l-a lăudat pe fotbalistul de la Manchester United, Marcus Rashford, pentru campania sa de prelungire a meselor școlare gratuite în Marea Britanie. Printre alte motive de satisfacție, organizația a lăudat Bangladeshul pentru că a consacrat un canal național de televiziune şcolii la domiciliu și a aplaudat Belgia și Suedia pentru că au încercat să-și mențină școlile deschise.

Islanda, Elveția și Finlanda se află în fruntea „Indexului KidsRights 2021”, care clasează 182 de țări în funcţie de respectarea Convenției internaționale a drepturilor copilului. Ciadul, Afganistanul și Sierra Leone se plasează pe ultimele locuri. Franța, pe locul 8 în clasament, a progresat cu un loc față de anul precedent. Pentru prima dată, ONG-ul a inclus Palestina pe lista sa, plasând-o pe locul 104 pentru atenția acordată asistenței medicale în ciuda circumstanțelor dificile. În contrast, ca și în anii precedenți, Marea Britanie, Australia și Noua Zeelandă au regresat în clasament din cauza lipsei de protecție pentru unii copii. Austria și Ungaria au căzut și ele în clasament, din cauza discriminării „îngrijorătoare” a copiilor romi.

Sursa: Le Figaro / Rador – Traducerea: Rodezia Costea

Foto: © Vadreams | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea parlamentară Valahia: La Târgoviște rectorul, președintele senatului universitar, cel puțin un vicepreședinte și un fost decan influent vor candida în alegerile legislative, toți pe listele PSD

Controlul politic asupra unor instituții de învățământ superior din România, consfințit de legile Deca-Iohannis, se distinge cel mai bine în actualul moment electoral prin situația de la Universitatea Valahia din…
Vezi articolul

BREAKING Rezultatele TIMSS 2023: Elevii români sunt pe locul 6 în Europa la Matematică în clasa a IV-a, situație care se deteriorează în gimnaziu – arată testarea internațională / La clasa a VIII-a este aproape triplu procentul de analfabetism numeric și științific, față de clasa a IV-a

Elevii români de clasa a IV-a au o performanță la matematică considerabil peste media internațională,, dar această performanță scade abrupt în clasa a VIII-a, unde ei au o performanță modică…
Vezi articolul

Universitățile care au atras cei mai mulți bani din Fondul pentru Situații Speciale – FSS, la dispoziția ministrului, în primul an de mandat Ligia Deca, 2023 – raport oficial / În top urcă și SNSPA, universitatea unde ea este acum prorector, cu sume în creștere față de 2021-2022

Universitatea din București conduce detașat în rândul universităților care au primit bani din fondurile pentru situații speciale, aflate la dispoziția ministrului Educației, în anul 2023 – primul an întreg în…
Vezi articolul

Profesorii au nevoie ca statutul social să le fie recunoscut și munca lor apreciată, să lucreze într-un mediu al încrederii, iar salariile nu se corelează automat cu mulțumirea față de profesie – Andreas Schleicher, OCDE, despre lucrurile care fac atractivă cariera didactică

„Dacă îi izolezi pe profesori într-o clădire, societatea nu o să interacționeze niciodată cu respect. Dacă îi transformi în personalități publice, le oferi ocazia să joace un rol, nu doar…
Vezi articolul

Analfabetismul numeric aproape se dublează în liceu, comparativ cu școala primară, în rândul elevilor participanți la o testare specializată românească / 36% dintre aceștia au rezultate specifice analfabetismului funcțional numeric, iar 16% au „dificultăți marcante”

Analfabetismul numeric, înțeles printr-un nivel foarte scăzut al capacității de a înțelege, interpreta și utiliza informații matematice în contexte de viață, crește constant de la nivelul școlii primare la nivelul…
Vezi articolul