O instanță din Cluj-Napoca a decis, în cazul unui copil cu tată român și mamă de etnie maghiară, ca acesta să învețe la o clasă cu predare în limba română / Decizia nu e definitivă

1.660 de vizualizări
Transport gratuit pentru elevi
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
O instanță din Cluj Napoca a decis, în cazul unui copil care are tatăl român și mama de etnie maghiară, că acesta trebuie să fie înscris la o școală cu predare în limba română, scrie publicația Kronicaonline.ro. Instanța a respins astfel cererea mamei, care dorea ca fiul ei să învețe într-o clasă cu predare în limba maghiară. Copilul a urmat până acum grădinița în limba română. Decizia poate fi atacată cu recurs.

Decizia instanței din Cluj-Napoca obligă părinții să înscrie copilul la o clasă pregătitoare cu predare în limba română de la Școala Gimnazială Nicolae Iorga.

„Copilul trebuie să învețe în limba română pentru că trăiește în România, iar limba oficială este limba română. În plus, astfel va avea o șansă mai mare să se integreze în comunitate și societate”, scrie în motivația instanței din Cluj-Napoca, ce a decis să respingă cererea mamei de etnie maghiară, care a cerut ca fiul ei, să învețe într-o clasă cu predare în limba maghiară.

Tatăl copilului vrea ca acesta să învețe în limba română la școală, mai ales pentru că a urmat și o grădiniță în limba română (n. red și în această privință a decis o instanță de judecată).

„Decizia instanței de acum îi va permite copilului să își aleagă o universitate și o profesie, și nu va fi limitat să lucreze în Ungaria sau să studieze acolo”, spune tatăl copilului într-o declarație pentru publicația Kronicaonline.ro. El spune că, oricum, „copilul petrece mult timp cu bunicii din partea mamei, comunicând în limba maghiară și există riscul să nu se poată înțelege cu bunicii paternali sau să nu înțeleagă la școală”.

Mama copilului, jurist de meserie, a declarat pentru aceeași publicație în urmă cu 3 ani, când era în derulare procesul legat de grădinița la care să meargă copilul, că ea a învățat la școală în limba maghiară, dar a terminat o facultate în limba română, conform sursei citate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lucrul la noile planuri-cadru de liceu este greu, procedurile și legislația sunt stufoase, spune Alexandru Nicolae, profesor și cercetător lingvist, membru în grupul de lucru: Nu poți să faci mai repede, așa e cadrul nostru legislativ

Lucrul la noile planuri-cadru de liceu este greu, pentru că procedurile și legislația sunt stufoase, spune Alexandru Nicolae, profesor și cercetător lingvist, membru în grupul de lucru pentru limba și…
Vezi articolul

VIDEO Ministra Justiției, Alina Gorghiu, gafă într-o emisiune radio, unde a încurcat termenii ”ortopedic” și ”ortoepic”: „Acum avem varianta de feminin la ministru, în dicționarul ORTOPEDIC și ortografic al Limbii Române”

Ministra Justiției, Alina Gorghiu, a făcut, miercuri, o gafă într-o emisiune radio, în mod ironic tocmai în încercarea de a le explica românilor forma corectă  a substantivului „ministru” în conformitate…
Vezi articolul

Florian Lixandru revine ca secretar de stat la Ministerul Educației, după doi ani, din poziția de consilier general PSD la Primăria Capitalei / În mandatul trecut, când ministru era Ecaterina Andronescu, susține că a “contribuit la realizarea idealului educaţional al şcolii româneşti“

Florian Lixandru a revenit pe postul de secretar de stat la Ministerul Educației, potrivit unei decizii a premierului Ciucă, publicată aseară în Monitorul Oficial. Lixandru a fost secretar de stat…
Vezi articolul

Un judecător federal din SUA a blocat ordinul executiv al administrației Trump de desființare a departamentului de Educație și cere reangajarea celor peste 1.300 de angajați concediați în luna martie

Un judecător federal din Boston a blocat ordinul executiv al președintelui american Donald Trump de desființare a Departamentului Educației, cerând reangajarea celor peste 1.300 de angajați concediați în martie. Decizia…
Vezi articolul

Grupul profesorilor de „specialitate” care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale recomandă profesorilor de limba română să realizeze hărți mentale cu elevii pentru a putea învăța mai ușor, să îi încurajeze să-și exprime punctul de vedere și să rezolve fiecare cerință în parte, chiar și parțial – raport

Profesorii de limba română sunt sfătuiți de grupul profesorilor de „specialitate” din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale pe itemi…
Vezi articolul