O instanță din Cluj-Napoca a decis, în cazul unui copil cu tată român și mamă de etnie maghiară, ca acesta să învețe la o clasă cu predare în limba română / Decizia nu e definitivă

[jp_post_view]
Transport gratuit pentru elevi
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
O instanță din Cluj Napoca a decis, în cazul unui copil care are tatăl român și mama de etnie maghiară, că acesta trebuie să fie înscris la o școală cu predare în limba română, scrie publicația Kronicaonline.ro. Instanța a respins astfel cererea mamei, care dorea ca fiul ei să învețe într-o clasă cu predare în limba maghiară. Copilul a urmat până acum grădinița în limba română. Decizia poate fi atacată cu recurs.

Decizia instanței din Cluj-Napoca obligă părinții să înscrie copilul la o clasă pregătitoare cu predare în limba română de la Școala Gimnazială Nicolae Iorga.

„Copilul trebuie să învețe în limba română pentru că trăiește în România, iar limba oficială este limba română. În plus, astfel va avea o șansă mai mare să se integreze în comunitate și societate”, scrie în motivația instanței din Cluj-Napoca, ce a decis să respingă cererea mamei de etnie maghiară, care a cerut ca fiul ei, să învețe într-o clasă cu predare în limba maghiară.

Tatăl copilului vrea ca acesta să învețe în limba română la școală, mai ales pentru că a urmat și o grădiniță în limba română (n. red și în această privință a decis o instanță de judecată).

„Decizia instanței de acum îi va permite copilului să își aleagă o universitate și o profesie, și nu va fi limitat să lucreze în Ungaria sau să studieze acolo”, spune tatăl copilului într-o declarație pentru publicația Kronicaonline.ro. El spune că, oricum, „copilul petrece mult timp cu bunicii din partea mamei, comunicând în limba maghiară și există riscul să nu se poată înțelege cu bunicii paternali sau să nu înțeleagă la școală”.

Mama copilului, jurist de meserie, a declarat pentru aceeași publicație în urmă cu 3 ani, când era în derulare procesul legat de grădinița la care să meargă copilul, că ea a învățat la școală în limba maghiară, dar a terminat o facultate în limba română, conform sursei citate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Planuri-cadru bazate pe învățare, nu pe discipline, inspirate de Teoria Relativității, propuse de 300 de profesori: De ce obligăm elevul să vină la școală? Pentru disciplina fizică sau geografie, matematică sau istorie? Categoric, nu

„Proiectul de planuri cadru, în esență, nu a schimbat filosofia procesului de învățare. Totul rămâne centrat pe disciplina de învățământ. Elevul nu apare în ecuație, decât prin falsa oportunitate de…
Vezi articolul