O profesoară de limba română din Oradea, printre participanții la primul summit european dedicat excelenței în educație. Mirela Tanc: Primordial este să investim bani în formarea profesorilor

1.520 de vizualizări
Foto: Mirela Tanc / Arhivă personală
Profesoara orădeană de limba şi literatura română Mirela Tanc, nominalizată în 2021 în Top 50 Global Teacher Prize, s-a aflat printre participanții la primul summit european dedicat excelenţei în educaţie – Global Teacher Prize Ambassador European Summit, organizat în perioada 5 – 12 octombrie la Lisabona, Portugalia, potrivit Agerpres.

„Am fost invitaţi toţi profesorii din Europa finalişti Top 50 (cei mai buni profesori din lume), adică în jur de 30. Anual, avea loc un astfel de summit la Dubai, dar în 2021 şi 2020 nu s-a mai organizat din cauza pandemiei. Am mai fost invitată în 2018 şi 2019, ca nominalizată la Top 50, dar şi pentru alte premii internaţionale. Acum a fost prima întâlnire fizică a finaliştilor Top 50. Scopul întrunirii de la Lisabona a fost să discutăm despre problemele educaţiei, să facem schimburi de bune practici. Rezultatul a fost o împărtăşire fructuoasă de idei, soluţii, practici, experienţe şi propuneri pentru viitor de la cei mai buni profesori din lume”, a declarat, luni, pentru AGERPRES, Mirela Tanc, profesoară de limba şi literatura română la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea.

Foto: Arhivă personală – Mirela Tanc

Aceasta a spus că a fost singura profesoară româncă aflată în Top 50 și că a venit că lucrările elevilor: „Eu sunt singura profesoară româncă aflată în Top 50, dar nu m-am dus singură. Ci cu elevii mei, mai exact cu lucrările lor – am fost singura care am dus ceva de la elevi – lucrări de care s-au minunat cu toţii, ba, mai mult au fost sursă de inspiraţie pentru alte prezentări”.

Ea a oferit tuturor participanţilor proiectele elevilor săi la limba română şi latină: o mulţime de emoticoane reprezentând proverbe şi maxime despre profesori, carte sau şcoală sau chiar mesaje de mulţumire ale elevilor dedicate celor mai buni profesori din lume.

Foto: Arhivă personală – Mirela Tanc

Profesoara Mirela Tanc i-a provocat pe profesorii participanţi la summit să descifreze semnificaţiile emoticoanelor, ceea ce le-a adus, pe lângă veselia generală, şi aprecieri şi recunoaşterea ingeniozităţii elevilor şi a profesoarei, deopotrivă.

Foto: Arhivă personală – Mirela Tanc
Foto: Arhivă personală – Mirela Tanc

Astfel, inspirată şi uimită de creativitatea copiilor orădeni, finalista Global Teacher Prize din Italia, Lorella Carimali, profesoară de matematică, şi-a început prezentarea pornind de la emoticoanele elevilor români, care reuşesc să surprindă esenţa lucrurilor şi a cuvintelor, la fel ca matematica în formulele sale.

În cadrul acestei întâlniri faţă în faţă li s-a oferit profesorilor din diverse ţări ale continentului european posibilitatea de a discuta problemele actuale din lumea educaţiei, de a vizita instituţii educaţionale de prestigiu din Portugalia.

De asemenea, a avut loc o dezbatere care i-a avut ca invitaţi pe directorul unei unităţi de învăţământ de prestigiu, un reprezentant al elevilor, un reprezentant al părinţilor şi, bineînţeles, profesorii ambasadori Global Teacher Prize.

În grupul de lucru „Autonomia elevilor”, de exemplu, Mirela Tanc, promotoare a programului său intitulat „Noul Normal”, a subliniat, în cadrul dezbaterii, ideea şi necesitatea de a pregăti şi împuternici, în primul rând, profesorii, pentru a multiplica de mii sau sute de mii de ori o anume experienţă.

„Este esenţial să împuternicim profesorii, să iasă din zona lor de confort, să îşi deschidă mintea, outside of the box – îmi place să spun, pentru că dacă ei sunt deschişi, automat vor fi mai plăcuţi de elevii lor şi ajung astfel la sufletele lor. Desigur că e bine să investim în autonomia elevului, însă primordial este să investim bani în formarea profesorilor, pentru că aceştia ajung la mult mai mulţi elevi”, a declarat Mirela Tanc, pentru AGERPRES.

Foto: Arhivă personală – Mirela Tanc

Întrebată dacă a „prins” idei noi sau proiecte inovative, Mirela Tanc a răspuns că „desigur, dar problema la noi e că trebuie să fii şi ascultat.”

„Teoretic, ştiu şi eu foarte multe, dar practic e mai greu de pus în aplicare”, a conchis profesoara.

Citește și:
FOTO O profesoară de limba română din Oradea a fost nominalizată în Top 50 “Global Teacher Prize”, ai celor mai buni profesori din lume. Mirela Tanc: Am creat mai multe soluții la problemele cu care se confruntă învățământul în acest moment, i-am învățat pe elevi nu numai să memoreze, dar să și gândească critic
3 decembrie 2021: Această distincție nu este numai a mea, ci a colegilor mei excepționali și a copiilor mei, a elevilor mei, pentru că până la urmă acesta este rostul nostru, al profesorilor – Mirela Tanc, după ce a primit Ordinul „Meritul pentru Învățământ” în grad de Cavaler și a dus la Cotroceni lucrările elevilor săi
1 decembrie 2020: Profesoara de limba română Mirela Tanc, câștigătoare a Global Teacher Award 2020: Bucuria elevilor mei mă mână pe mine mai departe / Pentru orele de acasă mi-am folosit și mai mult imaginația, creativitatea și ingeniozitatea
25 septembrie 2020: VIDEO Mirela Tanc, profesoară de limba română, oferă exemple practice de predare online: Profesorii trebuie să aibă azi abilități de antreprenor, de consultant tehnic, să fie “coach”, să aibă abilitatea de a scrie, de a posta, de a crea lecții virtuale sau video, de a vorbi în public / Elevii devin exact așa cum îi vedem noi
7 iunie 2020: Cum a organizat festivitatea de absolvire pentru clasa a VIII-a diriginta Mirela Tanc: Strâng în brațe poza cu elevii, până când pot să-i îmbrățișez de-adevăratelea
7 mai 2020: INTERVIU Mirela Tanc: Acum, noi profesorii trebuie să ne folosim superputerile / O idee de activitate: organizăm plimbări cu izoleta – transmit și mesajul Stați Acasă! și nu uităm analiza frazei. Pentru părinți: să folosească aproape orice găsesc ca pretext de învățare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Propunerea ca universitățile să poată construi pe terenuri din domeniul public a venit din partea universităților de medicină, în special UMF Carol Davila – Gigel Paraschiv, secretar de stat / Instituția „caută un teren pe care să poată să-și construiască un nou sediu”

Universitățile de Medicină și Farmacie, „în primul rând UMF Carol Davila”, se află la originea proiectului de modificare a Legii învățământului superior astfel încât instituțiile de învățământ să primească posibilitatea…
Vezi articolul

Ligia Deca: Cred că există toată disponibilitatea Guvernului de a continua discuțiile, la Ministerul Muncii pe legea salarizării, la Ministerul Educației pe contractul colectiv de muncă

„Mâine, discuțiile se vor axa pe prevederile contractului colectiv de muncă, care include obligațiile și drepturile personalului din învățământ. Aici ne referim, de exemplu, la facilități pentru profesia didactică”, a…
Vezi articolul

Cursurile de prim-ajutor, obligatorii în formarea continuă a profesorilor și personalului didactic din școli și grădinițe, prin Legea educației, completate de „noțiuni” de prim-ajutor printr-un proiect de ordin al Ministerului Sănătății

Personalul didactic al unităților de învățământ va fi instruit cu noțiuni de prim-ajutor, în cadrul unor cursuri de specialitate, propune Ministerul Sănătății în proiectul de ordin pentru aprobarea Normelor de…
Vezi articolul