OFICIAL Examenele de atestat lingvistic pentru absolvenții de liceu intensiv/bilingv și de atestat pentru predare, modificate

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Înscrierea candidaților pentru obținerea atestatului se face online, prin trimiterea unui e-mail la liceu sau, în situații excepționale, prin prezență fizică, în perioada 4-5 iunie 2020, prevede noua metodologie publicată în Monitorul Oficial.

Este vorba despre metodologia de organizare și desfășurare a probelor pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la clasele I-IV de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, pentru anul școlar 2019-2020.

În ce constă examenul de atestat lingvistic:

Pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, proba pentru obținerea atestatului de competență lingvistică constă în elaborarea și prezentarea unui proiect de 8-10 pagini, pe o temă de cultură și civilizație (aleasă până la sfârșitul semestrului I), care să reflecte una dintre temele din programa școlară de cultură și civilizație, fixate de catedra de specialitate din unitatea de învățământ liceal și prezentarea acestuia în format PowerPoint.

Pentru absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, probele pentru obținerea atestatului pentru predarea unei limbi moderne la clasele I-IV constau în:

  • elaborarea unui proiect didactic pentru clasele I-IV la limba modernă la care se solicită atestarea și prezentarea acestuia în format PowerPoint;
  • echivalarea probei scrise cu media aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor anuale aferente celor patru ani de studiu (IX-XII) la limba modernă la care se solicită atestarea.

Evaluarea și echivalarea probei scrise prevăzute pentru absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, se realizează în perioada 8-12 iunie 2020.

  • Fiecare lucrare este evaluată separat de către doi evaluatori.
  • Fiecare evaluator va acorda câte o notă cuprinsă între 10 și 100 de puncte, pe baza criteriilor de evaluare
  • Diferența dintre notele celor doi profesori evaluatori nu poate depăși 10 punct

Pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv si bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, media finală pentru evaluarea proiectului este media aritmetică a notelor finale acordate de fiecare evaluator, note care se obțin prin transformarea punctelor de la 10 la 100 în note de la 1 la 10.

  • Media minimă pentru promovarea examenului și obținerea atestatului este 7 (șapte)

Pentru absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, nota finală se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a mediei notelor acordate de fiecare evaluator pentru proiectul didactic și a notei obținute în urma echivalării probei scrise cu media aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor anuale aferente celor patru ani de studiu (IX-XII) la limba modernă la care se solicită atestarea.

  • Media minimă pentru promovarea probelor și obținerea atestatului este 8 (opt).

Candidații proveniți din învățământul de stat pot susține probele pentru obținerea atestatului de competență lingvistică, fără taxă, de două ori. Prezentările ulterioare la acest examen sunt condiționate de achitarea unor taxe de examen.

Candidații din învățământul particular susțin probele pentru obținerea atestatului de competență lingvistică într-un centru de examen organizat astfel

  • pentru unitățile de învățământ acreditate, în unitatea respectivă
  • pentru unitățile de învățământ autorizate, înființate conform legii, într-un centru de examen aparținând învățământului de stat, stabilit de inspectoratul școlar județean/al municipiului București (ISJ/ISMB); în acest caz candidații vor plăti o taxă de examen.

Criteriile de evaluare a proiectului:

Redactare: 50 de puncte

  • alegerea temei tratate – 10 puncte
  • semantică/lexic/morfosintaxă – 20 puncte
  • structurarea proiectului după un plan (introducere, cuprins, încheiere, bibliografie) – 20 puncte.

Prezentare: 40 de puncte

  • capacitatea de a sintetiza ideile principale – 5 puncte
  • capacitatea de a ilustra aceste idei cu exemple pertinente – 5 puncte
  • capacitatea de a exprima un punct de vedere personal – 5 puncte
  • capacitatea de a argumenta – 5 puncte
  • capacitatea de a nuanța – 5 puncte
  • corectitudine lingvistică (corectitudine morfosintactică, adecvarea lexicului) – 10 puncte
  • creativitate – 5 puncte.

Se acordă 10 puncte din oficiu.

Foto: bongkarn thanyakij/pexels.com


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Certificări ECDL cu premii și cel puțin alte trei beneficii pentru elevii care se înscriu și își atestă competențele digitale până pe 15 decembrie. Educația digitală – o necesitate, nu o opțiune (P)

ECDL Romania încurajează toate școlile, elevii și profesorii să participe activ la această revoluție digitală în educație. Cu ECDL/ICDL, toți cei implicați în procesul educațional pot să își construiască un…
Vezi articolul

Material susținut de Joblandia

Profesoară: Elevii pot fi captați ușor, de profesori implicați este nevoie. Încerc să le ofer o plajă cât mai largă și mai diversificată de activități, atât în cadrul orei de dirigenție, cât și în cadrul săptămânii „Școala altfel” / Interviu cu un elev, un părinte și un cadru didactic despre orientarea în carieră a tinerilor

Făcută în mod profesionist, orientarea în carieră devine cheia pentru un viitor profesional stabil și o viață cu satisfacții. Odată ce se apropie momentul pentru o decizie, fie că este…
Vezi articolul

Tăieri de ore și de norme ale profesorilor în liceele tehnologice, din cauza unei propoziții din structura anului școlar 2019-2020. Sindicatele “Spiru Haret”: Automat vor fi cadre didactice care vor intra în restrângere de activitate

Ordinul prin care ministrul Ecaterina Andronescu a stabilit structura anului școlar 2019-2020 taie dintr-o singură propoziție ore la clasele a XI-a din liceele tehnologice, au semnalat mai mulți profesori prin…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Brambureală în școli pe tema burselor – câte comisii, atâtea interpretări ale noilor criterii: cele de merit se acordă pentru media 9,50 de anul trecut sau din semestrul I al acestui an? Federația Părinților solicită Ministerului Educației „clarificări de urgență” și modificarea ordinului sau un set de norme de aplicare

Clarificări de urgență, solicitate Ministerului Educației de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți cu privire la criteriile de acordare a burselor școlare. Potrivit unui comunicat, reprezentanții FNAP reclamă „o serie…
Vezi articolul

VIDEO Sorin Cîmpeanu: Și eu cred că materia este prea stufoasă / Programa școlară va fi mai aerisită, materia pentru trunchiul comun va fi simplificată, iar curriculumul la decizia școlii va crește până spre 30%

Pe baza rezultatelor testării standardizate pilot vor fi modificate planurile cadru pentru liceu din septembrie 2023, a spus ministrul Educației, la TVR. „E nevoie să generalizăm acest sistem, se lucrează…
Vezi articolul