OFICIAL Examenul pentru atestat al elevilor de la mate-info are loc între 2-12 iunie. Cum se echivalează mediile din liceu cu subiectele de la proba practică și cum se prezintă proiectul

[jp_post_view]
Foto: Business photo created by javi_indy – www.freepik.com
Proba practică de la examenul de atestat pentru elevii de liceu de la profilele matematică-informatică devine o probă de echivalare a mediilor obținute de candidat pe parcursul liceului cu subiectele de la testare, iar proba dosarului se susține în format digital, online. Asta prevede procedura examenului de atestare a competențelor profesionale ale absolvenților claselor de matematică-informatică și matematică-informatică, intensiv informatică, în anul școlar 2019-2020, publicată în Monitorul Oficial.

Ordinul 4.421 din 29 mai 2020 arată că înscrierea candidaților și evaluarea probei de specialitate se realizează în perioada 2 iunie-12 iunie 2020, adică în perioada cursurilor de pregătire pentru Bacalaureat.

”Comunicarea rezultatelor finale se realizează cu maximum două zile înainte de desfășurarea primei probe scrise a examenului de bacalaureat”, prevede documentul. Asta înseamnă că până pe 20 iunie rezultatele examenului de atestat ar trebui comunicate, prima probă scrisă fiind cea la Limba și Literatra Română de pe 22 iunie 2020.

Cum se echivalează proba practică:

Proba practică, susținută de absolvenții clasei a XII-a, se echivalează cu rezultatul activității la clasă a candidatului, obținut pe parcursul liceului, după cum urmează:

  • punctajul pentru subiectul privind sistemele de gestiune a bazelor de date se echivalează cu media anuală a clasei a XII-a, obținută de candidat, numai la disciplina informatică;
  • punctajul pentru subiectul de programare se echivalează cu media aritmetică calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor anuale din clasele a IX-a, a X-a și a XI-a, obținute de candidat, numai la disciplina informatică;
  • punctajul pentru subiectul vizând sisteme de operare sau abilități de tehnoredactare, calcul tabelar sau prezentări PowerPoint se echivalează cu media aritmetică calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor anuale din clasele a IX-a și a X-a, obținute de candidat, numai la disciplina TIC;

  • nota finală acordată candidatului la proba practică se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a celor trei punctaje stabilite. Nota finală la proba practică trebuie să fie minimum 5 (cinci) pentru promovarea examenului.

Proba de proiect se va susține, proiectul va fi transmis online:

Proiectul care trebuia susținut în fața comisiei de către candidat se realizează în format digital și se va transmite pentru înscriere exclusiv on-line, pe baza unei proceduri elaborate de către comisia de examen din fiecare unitate de învățământ. Evaluarea proiectului se realizează după cum urmează:

  • proiectul nu va fi prezentat/susținut de către candidat, comisia evaluând doar conținutul acestuia;
  • la evaluarea proiectului, fiecare evaluator va acorda câte o notă conform criteriilor stabilite de comisia de examen. Nota finală pentru proiect se calculează ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator;
  • în situația în care diferența dintre notele acordate de membrii comisiei este mai mare de un punct, vicepreședintele comisiei va stabili nota finală, prin reevaluarea proiectului;
  • nota finală pentru proiect trebuie să fie minimum 7 (șapte) pentru promovarea examenului.

„Nota finală acordată pentru proba de specialitate se calculează ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a punctajelor stabilite la proba practică și proba proiectului.

Examenul se consideră promovat dacă nota finală acordată pentru proba de specialitate este cel puțin 7 (șapte)”, se arată în ordinul de ministru.

Foto: Business photo created by javi_indy – www.freepik.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Licitația de manuale pentru clasa a VIII-a

Elevii care intră în clasele a IX-a și a X-a, în septembrie, nu vor avea manuale noi, ci vor învăța tot de pe cele aprobate în 2004, înainte să se fi născut / Profesorii de liceu vor avea un nou set de „repere metodologice”, anunță secretarul de stat Cristescu

În noul an școlar care începe pe 5 septembrie pentru elevi, cei din clasele a IX-a și a X-a nu vor avea manuale noi, ci tot pe cele aprobate în…
Vezi articolul

PROIECT La liceele cu profil teologic, Religia trece din trunchiul comun în curriculumul de specialitate, ca disciplină diferită – Planurile-cadru puse în consultare publică / La Cultul Ortodox, scădere majoră a numărului de ore din curriculumul la decizia elevului, creștere la curriculumul de specialitate

Cele mai multe schimbări în actualul proiect al planurilor-cadru pentru liceu, față de cel din iarnă, în ceea ce privește Filiera vocațională – profilul Teologic – Cultul Ortodox ține de…
Vezi articolul

Diplomele de studii cu cod QR se amână pentru 2026, iar pentru absolvenții de facultăți, cele mai multe acte vor avea cod QR în 2027 – proiect de hotărâre / Motivul: Modificările în SIIIR presupun un timp de implementare, testare precum și de formare a personalului

Codul QR care ar fi trebuit să fie introdus pe actele de studii începând cu anul școlar actual va fi introdus abia începând cu anul școlar 2025-2026, potrivit unui proiect…
Vezi articolul

Se modifică schimbarea. Ministrul Ligia Deca susține că elevii de clasa a IX-a vor avea bursele de merit calculate pe baza mediei de admitere, nu a celei generale din clasa a VIII-a, cum scria în draftul ordinului de ministru

O schimbare în draftul ordinului de ministru privind metodologia de acordare a burselor școlare a fost anunțată pe Facebook, de ministrul Ligia Deca, printr-un comentariu, fără explicații. Ea susține doar…
Vezi articolul

Daniel David despre scopul schimbării planurilor-cadru: Aș vrea să văd o reducere drastică a analfabetismului funcțional, care este de 47 – 48% la nivelul liceului

Scopul noilor planuri-cadru pentru liceu, intens dezbătute în această perioadă, este reducerea analfabetismului funcțional în rândul elevilor, în contextul unde aproape jumătate dintre ei au dificultăți de înțelegere și aplicare…
Vezi articolul